Svenska Polisen = Idioter!!!

Undra om det finns något fall där "tjuven" (personen som hittats med hojen) faktiskt ägt den och någon annan som hokus-pokus har sitt namn på alla papper samt originalnyckel försökt sno den...

Fast trådens titel borde väl ändå vara "Jävla tjuvar!"

Polisen representerar dom lagar och förordningar som vår kära stat har satt så givetvis är det dom som får ta skiten varför skulle dom inte det?

Haha, nä fan, jag kan inte hålla mig. Var tvungen att registrera mig bara för att kunna säga att många inlägg på SH är så sjukt roliga, i den här tråden t.ex.

Fantastiskt hur en del tänker.

Tack för alla skratt :D

P.S riktigt surt att råka ut för något sånt med hojen, hoppas det går så fort som möjligt att få tillbaka den...

MCn är väl tagen i beslag i syfte att säkerställa målsägandens rätt, som det så vackert heter. Det innebär att man ska utreda ägarförhållandena.

När det är slutfört får ägaren tillbaka MCn.

Tror inte TS behöver oroa sig.

MCn är väl tagen i beslag i syfte att säkerställa målsägandens rätt, som det så vackert heter. Det innebär att man ska utreda ägarförhållandena.

När det är slutfört får ägaren tillbaka MCn.

Tror inte TS behöver oroa sig.

Exakt.. Det var lika när dom stal min motorcykel. Han hävdade att han köp den i "god tro"...

XXX har gjort anspråk på motorcykeln. Av den anledningen kan jag inte häva beslaget till dig utan rätten måste pröva beslaget. Jag har yrkat att den skall utges till dig....

Så såg brevet ut som jag fick, de enda som hände var ju att det tog nån månad längre att få tillbaka hojen...

Inte idioter !

även om polisen har din hoj i förvar tillsvidare så må du ju åxå inse att det inte är polisen som är idioter, utan tjyyvsatan som är idiot,, det är ju han som ställt till allt,hade denne mupp låtit dina saker varit i fred så hade det ju varit frid o fröjd,''men självklart tycker jag ju som du att du borde redan ha fått din hoj tillbaka,

tråkigt att du inte får hänga ut tjyyyvarna efter dom här på sh,, det skulle behövas banne mig för att stävja framtida stölder.

Lycka till med Millen.
// Jocke

Var det inte något avsnitt på Efterlyst (eller ett helt eget program) om uteliggare/pundare som bröt sig in i sommarstugor, placerade ut lite gamla tidningar och bodde hela vintern i någon annans sommarstugor.

När sedan ägarna kom dit och upptäckte det hade uteliggarna på något vis tillskansat sig nyttjanderätt genom hävd och kunde inte kastas ut direkt, utan det tog en jävla tid innan ägarna fick tillgång till sina ofatst helt söndersvinade sommarstugor?

Det var någon sjuk regel om "hade dom nyttjat den under en viss tidsrymd var dom tvungen att vräkas i laga ordning" även om dom hade nyttjat stugan olovandes....

DÅ HÖLL JAG PÅ ATT SPRÄCKA EN BLODÅDER!

Jag älskar svenska lagar och förordningar:huvet . Som nämnts tidigare så borde sunt bonna förnuft gälla i såndana ärenden, o inte behandlas som en mordutredning:va. Men det e ju lugnt.......det e vi skattebetalare som står för kalaset:tuttar.
Lycka till med hojen.

Det finns inte ord för det du råkat ut för.
Tycker det är bedrövligt.
Skulle jag vara polis OCH HANTERA detta fall OCH LIKNANDE så skulle jag skämmas över att sköta mitt jobb.
Det är väl staten som styr över hur det ska vara men endå.
Strängare straff för tjyvjävlar.
10 år vore lämpligt för motorfordonsstöld så kanske det blir slut på sånt här trams.
Vilket skulle resultera i billigare premier.
och alla som vill skulle ha råd att åka nyare literhoj.
Hoppas du får igen DIN HOJ.

Polisen såg 2 killar i 18 års åldern på hojen, stilla stående men med motorn igån, när killarna såg polisen sprang de iväg och hojen låg kvar på marken med motorn igån, båda var påvärkade av amfetamin.

Om man har köpt en hoj så springer man väll inte iväg och lämnar hojen med motorn igång när polisen kommer?

Den stals med nyckel som killarna kom över vid ett inbrott i min lägenhet, inte bra att bo på markplan och ha ruttna fönster.
Vid inbrottet stals även min dator och hjälm:mad:

Killarna har långa straffregister och lever på social bidrag.

Om man har råd att köpa hoj för sitt social bidrag så skall jag också börja gå på socialen, då har man ju mer tid över till att använda den:tummenupp

Jag har ringt polisen en gäng i veckan sedan i juni och frågat när jag kan hämta den, svaret har alltid blivit "när utredningen är färdig" eller "inom ett par veckor", tills jag blev kallad till förhör idag.

Både jag och tjuvarna har original nyckel till hojen.

Tjuvarna stal reserv nyckeln och jag har original nyckeln till hojen.

kan du inte visa upp nåt kvitto från firma då eller köpte du den privat?

Vilken frustration..dessvärre ingen nyhet direkt.

Och att själv ingripa och "ta tillbaka" om det tillfället ges är inte heller tillåtet utan det ska gå den långa byråkratiska vägen. Det föder beteenden som är lite riskabla. Ex.vis de som har verkstaden där jag servar min bil, de vart av med en X3 från parkeringen utanför. De SKET i o anmäla detta och lyssnade i stället med nån som känner nån + lite till. Jodå det kom fram att bilen stod i ett garage på ett ställe så de for dit o bröt upp o stal tillbaka. Inte ett knyst om detta efter det.

Ptjaa vad säger man.. Man själv e bäste dräng!:D

Det som borde hända är att dom även blir dömda för urkundsförfalskning då dom förfalskat den rätte ägarens namnteckning.

Jag skulle bli väldigt förvånad om inte ägarbytespapperna scannas in eller sparas på annat vis.

Observera dock att jag skrev borde...

Vägverket/TR (eller transportstyrelsen som det kommer heta snart) spar alla handlingar. De scannas in. Tom körprov scannas, parkeringsböter (inte från privat-bolag), u name it...

Finns öppet för slagning för alla som arbetar där. Inte bara handläggare. Gäller bara att surfa länge nog på intranätet..;)

På det goda sjuttitalet var det en kamrat som blev av med sin moped
Vi fick höra att den synts i ett område . . så vi åkte dit och hitta moped
och förare . vilken enligt säkra källor även var tjuven
Så vi "grep" honom och ringde polisen efter över en timme hade dom inte
fikat klart . . så vi tog moped och buse till polistationen
Och då blev det ett jä**a liv . .
När busens farsa kom dit så skrev man en anmälan på oss
på "olaga frihetsberövande" och "självtäkt" . .
för att vi släpat honom och mopeden till polisstationen
Anmälan mot busen lades ner efter två veckor "brott ej styrkt"
Men vi vart kallade till flera förhör i ett halvår
Sä till slut lades det ner av åklagaren efter att det hamnat i tidningen

Men vi får skylla oss själva det är vi som röstat dit dom som har
stiftat lagarna som medborgarna , poliserna och åklagarna
skall följa . . . men när blev sunt förnuft förbjudet

ps. ägaren fick själv laga mopeden när beslaget hävdes

OT:

Var det inte något avsnitt på Efterlyst (eller ett helt eget program) om uteliggare/pundare som bröt sig in i sommarstugor, placerade ut lite gamla tidningar och bodde hela vintern i någon annans sommarstugor.

När sedan ägarna kom dit och upptäckte det hade uteliggarna på något vis tillskansat sig nyttjanderätt genom hävd och kunde inte kastas ut direkt, utan det tog en jävla tid innan ägarna fick tillgång till sina ofatst helt söndersvinade sommarstugor?

Det var någon sjuk regel om "hade dom nyttjat den under en viss tidsrymd var dom tvungen att vräkas i laga ordning" även om dom hade nyttjat stugan olovandes....

DÅ HÖLL JAG PÅ ATT SPRÄCKA EN BLODÅDER!

muah ha ha... vet ni vilket avsnitt det var och om det går att få tag på det?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman