Jag är inte förvånad - Svenska polisen är fullständigt inkompetenta, det är väl iofs inte något fäll på individerna, utan på systemet! Dom har ju inte ens ett samkört register, system över anmälningar etc.
Fick höra av polaren, som är polis i sthlm, om en kille i uppsala som fick sin hoj stulen. Ett par dagar senare hittade han den i ett buskage, ringde in till polisen och avanmälde - sa att den var upphittad. Dagen efter körde han hojen i stockholm och blev stannad av polis då var hojjen fortfarande var stulen enligt deras register. Snubben förklarade för Sthlms polisen vad som hänt - men eftersom dom inte kunde få det bekräftat av uppsala polisen, dom hade stängt för dagen! - fick han sitta i häktet resten av kvällen, natten tills dess att dom öppnade stationen i uppsala igen - så polisen kunde få det bekräftat, via telefon! att hojjen var upphittat och mannen i fråga var den rätte ägaren till mc:n.
Svenska polisen lever på stenåldern - det är bara kolla på hur många brott dom lyckas reda ut... typ 2 - av 10 - i bästa fall! Fick själv en hoj stulen ur mitt garage - hojjen hittades samma natt - utredningen lades ned samma dygn - ingen säkring av fingeravtryck trots att vi hittade verktyg bredvid brottsplatsen. - Inga vittnen hördes etc etc... Nä polisen suger hästk*k!!! i sverige!
Nåja - hoppas det ordnar sig för dig - inte meningen att stjäla din tråd! Blir alltid så förbannad när jag tänker på svenska polisen!