Svenska Polisen = Idioter!!!

Detta var det sjukaste jag läst EVER på sporthoj!

Fy fan säger jag!

ringt sedan juni, jag hade fan lackat ur redan efter augusti...

snälla gå till tidningar och alla press och förnedra polisenenheten som du har haft kontakt med....sjukt..
Det kanske inte möjligtvis kan vara så att det är våran lagstiftning det må vara fel på? Om så vore fallet känns det lite underligt att klanka ner på polisen enbart därför att de gör sitt jobb.

Jag har ringt polisen en gäng i veckan sedan i juni och frågat när jag kan hämta den, svaret har alltid blivit "när utredningen är färdig" eller "inom ett par veckor", tills jag blev kallad till förhör idag.
Försök att få tag i en åklagare i fallet. Vilket kan snabba på processen betydligt, för det här rör sig om sunt bondförnuft och skurkarna har inga claims som håller ens i närheten i en rättegång.

Jäkla polisresursslöseri enligt min mening.

Bättre ägande är egentligen en civilrättslig fråga, så en åklagare blir inte aktuellt om du inte vill att han ska yrka bedrägeri också (vilket förvisso inte verkar vara någon dum idé).

Bättre ägande är egentligen en civilrättslig fråga, så en åklagare blir inte aktuellt om du inte vill att han ska yrka bedrägeri också (vilket förvisso inte verkar vara någon dum idé).

Juridkunnig märker jag. Naturligtvis, snacka med åklagaren går snabbt för att ev. lösa pga de troligtvis är delgivna misstanke och förundersökningsledare är informerad dvs åklagaren, så att sunt bondförnuft få råda. Annars är det direkt att lämna in en bedrägerianmälan vilket åklagaren får ta ställning till, vilket innebär snabbare process eftersom det här fallet verkar vara så uppenbart.

Gott påtryckningsmedel där för att kvarnarna ska mala snabbare:tummenupp

Kan inte trådskaparen begära ersättning för förlorad f-säkrings premie och psykiskt lidande sedan polisen stal hans hoj?Låter i mina öron som att detta är ett done case innan det fick gå så långt att de beslagtog hojen.Lagar som inte fungerar bör man inte följa varken som polis eller civil.Tyvärr så vill lagvrängarna vara med på en hörna och göra lite feta flis av andras olycka så
det lär ju inte hända!

Jag har varit med om något snarlikt... Min moppe som blev stulen runt -01 eller så när man var 15 och blev aldrig återfunnen sa dom så jag fick ut försäkringspengarna som vanligt inga konstigheter där.. Men nu för ett par månader sedan så ringde en konstapel till mig och sa följande. "Ja hej jag ringer från polisen bla bla bla, är du ägare av en yamaha aerox??" Öööh nej inte direkt sa jag då och så kontrollerar han så att jag är rätt person... "Men vi har hittat en moped här och den är registrerad på dig, har du fått ut nån försäkring på den" Och jag svarade ja eftersom jag varken är snabbtänkt eller bra på att ljuga... Sen så undrar han varför jag aldrig hämtat ut den??? Tydligen hade dom hittat den 2 dagar efter jag anmält stölden men glömt att ringa och berätta detta för mig.. Inte heller försäkringsbolaget hade nån aning om det...

Så jag fick lida där mitt i sommaren moppekåt som faen utan moped o vänta tills försäkringspengen kom på hösten typ... :kulspruta

Man undrar ju fan va det är för folk som jobbar på sånna polis tjänster.. Kan ju fan inte var dom allt för brightaste av poliskåren :va

Last edited:
Detta var det sjukaste jag läst EVER på sporthoj!

Fy fan säger jag!

ringt sedan juni, jag hade fan lackat ur redan efter augusti...

snälla gå till tidningar och alla press och förnedra polisenenheten som du har haft kontakt med....sjukt..

JA! NU är det läge att gå till tidningarna! Just detta är kanske inte snuthäckens fel, men det är fel nå´nstans i systemet. Det är glasklart.

en tanke om tjuvarna även snor ens regbevis när dom gör inbrott hos en sen fyller dom i skiten i skickar in så hojen skrivs över på dom, va händer då =)

en tanke om tjuvarna även snor ens regbevis när dom gör inbrott hos en sen fyller dom i skiten i skickar in så hojen skrivs över på dom, va händer då =)

Det som borde hända är att dom även blir dömda för urkundsförfalskning då dom förfalskat den rätte ägarens namnteckning.

Jag skulle bli väldigt förvånad om inte ägarbytespapperna scannas in eller sparas på annat vis.

Observera dock att jag skrev borde...

En person tog ett lån i mitt namn för några år sedan. Hon förfalskade alltså min namnteckning, och jag var lyckligt ovetande tills påminnelserna började ramla in.

Enligt lag ska kreditgivaren spara alla lånehandlingar i original i 10 år.

I det här fallet var det alltså skitlätt att begära fram handlingarna och kontrollera vem som undertecknat låneansökan.

Dessutom erkände personen att hon begått ovan nämnda gärning.

-Klappat och klart då, kan man tycka?
-Icke! Åklagaren lade ner förundersökningen!!! :huvet

Hade jag varit dig hade jag ringt VARJE DAG tills hojjen va hemma hos mig. Sen hade jag ringt VARJE DAG igen och gnällt på div smårepor som jag hävdat blivit i polisens förvar i minst en vecka efter att hojjen varit hemma.

Ha.

Lust att utveckla? En mer ingående juridisk analys än "öh, alla våldtäktsmännen, mördarna och heffaklumparna går juh fria juh" vore intressant.
Du menar våldtäcktsmän. Dessutom glömde du att det bara är blattar som stjäl, att trafikpolisen borde jaga peofiler, vart är Sverige på väg etc.

Tog 18 månader för mig att få tillbaka min hoj sedan tjuven sa samma sak. Fick snällt vänta. Dessutom kunde tjuven inte ens säga vilken modell det var eller visa kvitton eller visste vem jag var. Bara ca var jag bodde.

Så funkar det tyvärr. Men tänk såhär. Den kommer vara okörd och ha färre mil när du väl får tillbaka den :pannkyss

Polaren har en rättegång att se fram emot efter samma sak hände honom...
Snodd hoj, snutjag och krasch varpå tjuven säger att han har köpt den...
polaren har ALLA nycklar, regbevis och allt... Sk!ter polisen i...

En rätt rolig grej som polisen har gjort mot mig hände i somras när jag lånade morsans cykel och cyklade till jobbet (ca 3km). Låste cykeln och gick in.
Sen när jag skulle cykla hem var cykeln, borta.
Tänkte "Jahapp, då har den blivit snodd då".
Gick in till receptionen för att fråga om de hade sett någon som hade tagit min morsas cykel. Då sa en tjej "Jo, jag såg att det kom en polisbil och la in en cykel i bagageutrymmet, var det din?". Jag = :mad:

Då hade någon som kört förbi jobbet, och sett min cykel, och antagit att det var deras stulna cykel, men det var min morsas. Och då hade dom ringt polisen för att de ska hämta den. Polisen åkte dit och bara hämtade den.
Men fick åka till stationen och visa lite grejor och låsa upp den, så fick jag tillbaka den.

Jag är inte förvånad - Svenska polisen är fullständigt inkompetenta, det är väl iofs inte något fäll på individerna, utan på systemet! Dom har ju inte ens ett samkört register, system över anmälningar etc.

Fick höra av polaren, som är polis i sthlm, om en kille i uppsala som fick sin hoj stulen. Ett par dagar senare hittade han den i ett buskage, ringde in till polisen och avanmälde - sa att den var upphittad. Dagen efter körde han hojen i stockholm och blev stannad av polis då var hojjen fortfarande var stulen enligt deras register. Snubben förklarade för Sthlms polisen vad som hänt - men eftersom dom inte kunde få det bekräftat av uppsala polisen, dom hade stängt för dagen! - fick han sitta i häktet resten av kvällen, natten tills dess att dom öppnade stationen i uppsala igen - så polisen kunde få det bekräftat, via telefon! att hojjen var upphittat och mannen i fråga var den rätte ägaren till mc:n.

Svenska polisen lever på stenåldern - det är bara kolla på hur många brott dom lyckas reda ut... typ 2 - av 10 - i bästa fall! Fick själv en hoj stulen ur mitt garage - hojjen hittades samma natt - utredningen lades ned samma dygn - ingen säkring av fingeravtryck trots att vi hittade verktyg bredvid brottsplatsen. - Inga vittnen hördes etc etc... Nä polisen suger hästk*k!!! i sverige!

Nåja - hoppas det ordnar sig för dig - inte meningen att stjäla din tråd! Blir alltid så förbannad när jag tänker på svenska polisen!

Som vanligt beter sig folk som okunniga trailerparkinvånare. Varför är det polisen som är idioterna i detta fallet? Tror ni att de är dem som stiftat dessa lagar som gör att de blir tvingade att ha kvar hojen istället för att ge den till den som drabats av stölden.

Som ni säkert fick veta i grundskolan så är det inte polisen som stiftar lagarna. Det är vår kära regering och riksdag som står bakom detta. Så sluta kasta skit på polisen för bövelen. :huvet

Alla poliser jag känner hatar tjuvar och sådant pack över allt annat och de vill verkligen inte ge dem någon hoj som alla förstår att de snott från någon.

Men detta tror jag ni redan visste innerst inne.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla