SV-Tråden!

Någon som har en växelarm/växelväljare att sälja? Den delen man petar på med foten ... i aluminium ... skulle parkera vid Mariatorget ... kullersten ... konstig lutning ... tappar hojen och växelväljaren går av.

Skäms är bara förnamnet ... som tur va klarade sig tank mm.

Det kanske är någon som har en sån liggande?
 
ok, nä... jag får fan inte igång bränslesystemet igen efter vintern. Någon som vet om sv:n har en soppakran? Jag och polaren har pillat på den och jag vet inte om han har hittat någonting som jag inte hittat?
Kan inte med nyladdat batteri ens rulla igång den. Det är som om att den inte får soppa :/
 
ok, nä... jag får fan inte igång bränslesystemet igen efter vintern. Någon som vet om sv:n har en soppakran? Jag och polaren har pillat på den och jag vet inte om han har hittat någonting som jag inte hittat?
Kan inte med nyladdat batteri ens rulla igång den. Det är som om att den inte får soppa :/


Kan ju vara så att bränslet har blivit som snor i förgasarna om det stått över vinternet.Då stoppar det bensinen från att rinna igenom. Testa o slänga i lite "fuel protection" tror jag det heter. Kanske löser upp det, fast det är mest förebyggande tror jag men kan ju funka. annars är de väl bara plocka ner o rengöra förgasarna.
 
?

Skall köpa nytt drivpaket och är sugen på att dreva ner. Hur mycket har ni drevat ner? Addemoto har plus 1 bak. Gör detta stor skillnad eller rekommenderar ni att gå upp ngt steg till bak och ner fram? Hur blir det mer hastighetsmätaren? Sitter givaren i framhjulet eller växellådan? Dvs. behövs speedohealer?

Det var många frågor men hoppas på svar ändå. Tack på förhand

Ingen som har svar på dessa frågor? Var har ni köpt era drivpaket? Tips mottages? Få firmor som har ett stort urval av drev. Addemoto har i stort sett bara org. dreven. Lelles har men vågar man köpa genom postorder därifrån då jag läst att det kan ta lång tid innan man får varorna?
 
Ingen som har svar på dessa frågor? Var har ni köpt era drivpaket? Tips mottages? Få firmor som har ett stort urval av drev. Addemoto har i stort sett bara org. dreven. Lelles har men vågar man köpa genom postorder därifrån då jag läst att det kan ta lång tid innan man får varorna?

snacket om Lelles är ren skit enl. mig, jag har beställt många gånger från dom och aldrig fått vänta länge, de senaste två gångerna som jag beställt (i år) så har jag fått grejjerna dagen efter så dålig leverans från dom, knappast.
Åter till drevningen, jag har visserligen en 1000cc men jag skulle rekommendera dig att ta ett kugg fram och ev. något bak för att få kännbar effekt av omdrevningen. Jag gick från 17/40 till 16/42 och är skitnöjd:)
 
Äntligen

Idag får jag äntligen min Sv650 -00. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Nu är det bara körkortet som saknas men det skall vara snabbt fixat. Jag har skrivning den 20:e maj och uppkörning den 16:e juni.
 
Hej, håller på och funderar lite vad jag ska ta o göra i vår för att få en trevligare hoj av min SV650s -99

Tänkte sätta dit en sk. advance key/unit som ställer fram tändningen 4 grader.
Har förrutom detta tänkt att skaffa öppnare luftfilter, göra det omtalade "cam swap" (2 extra kammar)
porta insuget, D-porta insug samt avgaskanalerna om lämpligt. Strömlinjeformning av ventilstyrningar. Bearbetning av förbränningsutrymmet för maximalt flöde.

Har ett öppnare slip-on redan på.

Vad tror ni om detta? Kan bli intressant o se bänknings-siffrorna före och efter.

Är det något här ni tycker att man ska skita i eller lägga till?

Mvh Daniel

Tjena
Det var ett tag sedan jag skrev här, mest för att jag har tröttnat på att skriva och hjälpa folk men sällan få nån speciell uppskattning tillbaka, känns svagt att folk inte ens kan säga tack när man hjälper dem här och även vissa som skickar pm ..

När det gäller cam-swap så är det bara en här som har gjort det (vad jag vet), jag har kammarna men väntar på att det ska börja skrammla om kam-sträckarna så byter jag dessa i samma veva..

Är din hoj helt original eller har du gjort nått? Det första och viktigaste man ska göra på en Sv är att fixa framfjädringen, för original är den riktigt usel..

När det gäller tändförställaren så är det i princip bara en ny krysskil för 250 spänn, gör du jobbet själv så blir det som sagt riktigt billigt. Du kan kolla på den här sidan så får du se lite dyno resultat.

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm
 
Tjena
Det var ett tag sedan jag skrev här, mest för att jag har tröttnat på att skriva och hjälpa folk men sällan få nån speciell uppskattning tillbaka, känns svagt att folk inte ens kan säga tack när man hjälper dem här och även vissa som skickar pm ..

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm

Tycker också att det är dålig stil att inte tacka för hjälpen när sådan fås. Men tycker absolut att du skall fortsätta med att skriva här. Jag uppskattar personer med stor kunskap inom ämnet. Det är ni som håller den här sidan intressant och att det är ngn mening med att vara beroende av skiten...
 
Tack för svaret...

Tjena
Det var ett tag sedan jag skrev här, mest för att jag har tröttnat på att skriva och hjälpa folk men sällan få nån speciell uppskattning tillbaka, känns svagt att folk inte ens kan säga tack när man hjälper dem här och även vissa som skickar pm ..

När det gäller cam-swap så är det bara en här som har gjort det (vad jag vet), jag har kammarna men väntar på att det ska börja skrammla om kam-sträckarna så byter jag dessa i samma veva..

Är din hoj helt original eller har du gjort nått? Det första och viktigaste man ska göra på en Sv är att fixa framfjädringen, för original är den riktigt usel..

När det gäller tändförställaren så är det i princip bara en ny krysskil för 250 spänn, gör du jobbet själv så blir det som sagt riktigt billigt. Du kan kolla på den här sidan så får du se lite dyno resultat.

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm

Tack för svaret och länken.
I dagsläget är det som sagt endast ett slipon + öhlinsfjädrar och lite tjockare olja i framgaffeln som är bytt. Annars helt orginal.

I dagsläget ser det ut som att jag väntar med ev ökning av effekten. Pengarna läggs i dagsläget på renoveringen av lägenheten med nya golv i alla rum, kammin, fjärrstyrda lampor m.m. Är för tillfället nöjd av att kunna köra mc överhuvudtaget efter en lång vinter.

Mvh Daniel
 
Är det någon som monterat någon form av väsk/pack-hållare på sin SV 650 -03 eller nyare?

Jag har funderingar på att ta en liten resa och undrar hur ni andra packat. Jag brukar normalt svetsa till en egen lösning för den Top-box jag har och sen spänna fast resten men att sätta svetsen i en spritt ny hoj känns inte riktigt rätt.

Tacksam för tips och ideer:tummenupp
 
Är det någon som monterat någon form av väsk/pack-hållare på sin SV 650 -03 eller nyare?

Jag har funderingar på att ta en liten resa och undrar hur ni andra packat. Jag brukar normalt svetsa till en egen lösning för den Top-box jag har och sen spänna fast resten men att sätta svetsen i en spritt ny hoj känns inte riktigt rätt.

Tacksam för tips och ideer:tummenupp

Har inte själv testat men det det borde finnas en "baksadelbotten" som passar direkt i orginalfästena med fästpunkter för box som orginaltillbehör. Kolla med Suzuki!
 
Har precis köpt mig en Sv 650 s -03:a och har tänkt bygga bort den där fula
stänklappen baktill och behöver då en tailguard.

Nån som har tips på vart man får tag på till rimliga pengar eller nån som har liggandes till en Sv 650/1000 kanske, även en beggad orginal går bra som då går att modda lite. Alla svar är intressanta!

Kanon om nån vet och har lust att höra av sig!

Mail: daniel.sundberg@bilmetro.se
 
Har precis köpt mig en Sv 650 s -03:a och har tänkt bygga bort den där fula
stänklappen baktill och behöver då en tailguard.

Nån som har tips på vart man får tag på till rimliga pengar eller nån som har liggandes till en Sv 650/1000 kanske, även en beggad orginal går bra som då går att modda lite. Alla svar är intressanta!

Kanon om nån vet och har lust att höra av sig!

Mail: daniel.sundberg@bilmetro.se

kolla i min WIKI det är samma på SV 650 & 1000 den som jag länkat till där är superlätt att tillverka själv
 
Är det någon som monterat någon form av väsk/pack-hållare på sin SV 650 -03 eller nyare?

Jag har funderingar på att ta en liten resa och undrar hur ni andra packat. Jag brukar normalt svetsa till en egen lösning för den Top-box jag har och sen spänna fast resten men att sätta svetsen i en spritt ny hoj känns inte riktigt rätt.

Tacksam för tips och ideer:tummenupp

Allvar man kan INTE sätta en topbox på en hoj!!:va
Mjuka packväskor som man lägger över passagerarsitsen funker hur bra som helst. Finns på de flesta mcbutiker. Köpte mina på Din Mc för typ 1200 kr.
 
Hojfan välte på parkeringen. Knäckt växelväljaren samt kopplingshandtag. Ska stämma polackerna som la plattorna :mad: Körde hem på 2:ans växel efter att ha satt ett gem i kopplingen för att få tändningen att funka. Lagade kopplingsgreppet. Väntar fortfarande på växelväljare från "Lelles" i 3 veckor :gnissla verkar importera från annan planet sån tid...

Nu kan jag inte starta den. Jag stoppar i nyckeln tändningen men kan varken vrida till parkeringsljus eller "On". Inte en lampa lyser eller funkar. inte ens tutan.
Fattar zero. jag laddat batteriet. motordödknappen i rätt läge. tjuvkopplade kopplingen med ett gem. sidstödet uppfällt. Hojfan har bara rullat 140 mil.

Varför kan jag inte vrida på tändningslåset ? måste rätt växel va i för att vrida nyckeln ? enda läge som funkar e "lock" samt "off".
Jag har kollat alla säkringar under sätena och batteriet. Dom är hela. e ja blockmongo eller .... Jag hoppas jag missat något. Palla o köra till verkstad . 1 månads väntetid.
 
Last edited:
Hojfan välte på parkeringen. Knäckt växelväljaren samt kopplingshandtag. Ska stämma polackerna som la plattorna :mad: Körde hem på 2:ans växel efter att ha satt ett gem i kopplingen för att få tändningen att funka. Lagade kopplingsgreppet. Väntar fortfarande på växelväljare från "Lelles" i 3 veckor :gnissla verkar importera från annan planet sån tid...

Finns många verkstäder som servar Suzuki, du kanske bara tittat på Din MC och Lelles? På Suzukis hemsida finns massa verkstäder, ring alla!

Men du lyckades köra hem hojen, så då startade den? Kan det vara något med styrlåset som gör att du inte kan vrida om nyckeln? Tror inte att det måste vara någon speciell växel i för att vrida om nyckeln ...

Jag välte min för några veckor sen, och lagade växelväljaren ... Borrade hål i armen och skruvade på en gängad hylsa (från IKEA :) ) Du kanske kan göra något liknande, om du nu får igång hojen ... hoppas det.
 

Bifogat

  • DSC00467 (Large).JPG
    DSC00467 (Large).JPG
    124.9 KB · Visningar: 89
Är det någon som vet om det är samma tank som sitter på sv650 som på sv1000? Eller är det nåt som skiljer?
 
Underkåpa

Hallå...

Är det någon som monterat underkåpa/magkåpa/bellypan på sin 650 -03?
Var finns dom att köpa i sådana fall?

Tacksam för tips...:tummenupp
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top