SV-Tråden!

Hej!

Har en Sv650s 06:a, och jag ska byta till ett Leo Vince slipon i eftermiddag, men jag upptäckte att det förbannade orginalsystemet (2-1) är helgjutet så man kan liksom inte bara ta bort orginalburken utan att kapa. Har någon tips om hur jag går till väga. Var ska jag kapa? så mära burken som möjligt? Vad kapar man bäst med?

Tacksam för snabbt svar!!!

J
 
Hej!

Har en Sv650s 06:a, och jag ska byta till ett Leo Vince slipon i eftermiddag, men jag upptäckte att det förbannade orginalsystemet (2-1) är helgjutet så man kan liksom inte bara ta bort orginalburken utan att kapa. Har någon tips om hur jag går till väga. Var ska jag kapa? så mära burken som möjligt? Vad kapar man bäst med?

Tacksam för snabbt svar!!!

J

1.kapa precis vid burken med en bågfil
2.lirka ur den lösa "dubbelväggs"- biten som sitter ner mot böjen innan dämparen. (tång, starka nypor och våld fungerar utmärkt i detta fall)
3.banka i en stump 2tums avgasrör från mekonomen (ca.7-8cm)
4.trä på slip-on'et, på med en klammer och sedan klart:yoparty
 
En fråga kring Leo Vinci och KN filter.
Har en tjejkompis som precis köpt en SV650 01a. Sitter Leo Vinci slipon samt KN filter i den. Inte ombestyckad.

Går dom farligt snålt som det är?
Bör man åtgärda det och vad är det som gäller? Känns lite overkill med PC3 och bänkkörning.

Vad ska göras vid 2500mila service? Ventilkoll olja och filter?
 
En fråga kring Leo Vinci och KN filter.
Har en tjejkompis som precis köpt en SV650 01a. Sitter Leo Vinci slipon samt KN filter i den. Inte ombestyckad.

Går dom farligt snålt som det är?
Bör man åtgärda det och vad är det som gäller? Känns lite overkill med PC3 och bänkkörning.

Vad ska göras vid 2500mila service? Ventilkoll olja och filter?

Det är helt meningslöst att ha ett KN filter på en hoj som inte är ombestyckad, jag skulle bytt till ett original filter.

Om du kollar längre bak i tråden så får du se min "bänkning", med tändförställare, yoshi helsystem och annan bestyckning så har jag pressat ut 74 DIN hästar på bakhjulet. Det är ganska så stor skillnad mot original speciellt på över delen av varvtalsregistret.

När det gäller service så är den vid 2400 mil och den är som du säger en stor service med allt vad det innebär.

PC3 är tyvärr omöjligt eftersom det sitter förgasare på den snygga SV modellen, den fula däremot som kom ´03 har insprutning (ändå fördelen med den modellen dock) :)
 
Ljusjustering

Jag har en SV av den äldre varianten.
Vilken skruv ska man skruva på för att justera höjden på ljuset? Samt vilket håll gör vad? Jag har inte satt in mig så mycket i frågan själv än men är lite osäker på vilken skruv det är.
 
Det är helt meningslöst att ha ett KN filter på en hoj som inte är ombestyckad, jag skulle bytt till ett original filter.

Om du kollar längre bak i tråden så får du se min "bänkning", med tändförställare, yoshi helsystem och annan bestyckning så har jag pressat ut 74 DIN hästar på bakhjulet. Det är ganska så stor skillnad mot original speciellt på över delen av varvtalsregistret.

När det gäller service så är den vid 2400 mil och den är som du säger en stor service med allt vad det innebär.

PC3 är tyvärr omöjligt eftersom det sitter förgasare på den snygga SV modellen, den fula däremot som kom ´03 har insprutning (ändå fördelen med den modellen dock) :)

Omformulering. Det sitter ett KN filter i, hon kommer ju inte slänga det och sätta i original. Trodde det var insprutning som i min gamla TL. Miss av mig. Måste den bestyckas om för att inte gå snålt med KN och slipon är frågan?

Har du koll på innehåll i stora servicen?
 
Var en tid sedan man tittade in här :)

Snart slut på att pluugga så man kan gazza :)
 
Omformulering. Det sitter ett KN filter i, hon kommer ju inte slänga det och sätta i original. Trodde det var insprutning som i min gamla TL. Miss av mig. Måste den bestyckas om för att inte gå snålt med KN och slipon är frågan?

Har du koll på innehåll i stora servicen?

Här kan du hämta en rep. handbok, där det bl.a står vad som ingår i servicarna :tummenupp

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm

Jag har en SV av den äldre varianten.
Vilken skruv ska man skruva på för att justera höjden på ljuset? Samt vilket håll gör vad? Jag har inte satt in mig så mycket i frågan själv än men är lite osäker på vilken skruv det är.

Ta hem manualen som jag har länkat ovan, där står det allt man behöver veta.
 
Last edited:
Tack för länken ovan men jag är en total idiot vad det gäller datorer och är en av dom där so "inte kan ladda ner" (har bara dator på jonbbet).
Kan någon ordna fram en sprängskiss på ett framhjul där lager, packboxar, hastighetsmätardrivning mm syns?

Hojen i fråga är en 2006 SV650S
 
Hallå...

Är det någon som monterat underkåpa/magkåpa/bellypan på sin 650 -03?
Var finns dom att köpa i sådana fall?

Tacksam för tips...:tummenupp

Kolla den här firman, du har bra priser och vad jag har hört även bra service

http://www.s-racing.se/

Jag är förtillfället hojlös men har en trevlig klump pengar på kontot då den hoj jag tänkte köpa såldes dagen innan jag han hugga den... Så efter lite sökande på blocket har jag fått upp ögonen för SV650s som jag funderat på tidigare....

Jag är dock sugen på att slänga på en sån magspoiler/kylarkåpa och spanade in S-racing.. tyvär säljer de bara olackade kåpor... Så min fråga är:
- Finns det lackade kåpor att köpa någonstans?
- ..Om inte.. vad kan det kosta att få en sådan lackad?


....sen en till mer praktisk fråga nu när jag går i köpe-tankar:

- Om jag nu slår till på en beggad SV som är från typ -03 eller -04 som endast gått typ 1000 mil... Vad bör då göras på 1200mila?

Enligt serviceboken är den ju såpass gammal att man bör köra en fettoservice men samtidigt så är det långt kvar milmässigt till fettoservicen vid 2400mil...

Kommer det krävas alla de där dyra manövrarna med ventiljustering o.s.v. eller är det "bara" vätskor å filter som behöver bytas och vad kan det tänkas kosta....
 
Jag är förtillfället hojlös men har en trevlig klump pengar på kontot då den hoj jag tänkte köpa såldes dagen innan jag han hugga den... Så efter lite sökande på blocket har jag fått upp ögonen för SV650s som jag funderat på tidigare....

Jag är dock sugen på att slänga på en sån magspoiler/kylarkåpa och spanade in S-racing.. tyvär säljer de bara olackade kåpor... Så min fråga är:
- Finns det lackade kåpor att köpa någonstans?
- ..Om inte.. vad kan det kosta att få en sådan lackad?


....sen en till mer praktisk fråga nu när jag går i köpe-tankar:

- Om jag nu slår till på en beggad SV som är från typ -03 eller -04 som endast gått typ 1000 mil... Vad bör då göras på 1200mila?

Enligt serviceboken är den ju såpass gammal att man bör köra en fettoservice men samtidigt så är det långt kvar milmässigt till fettoservicen vid 2400mil...

Kommer det krävas alla de där dyra manövrarna med ventiljustering o.s.v. eller är det "bara" vätskor å filter som behöver bytas och vad kan det tänkas kosta....

Suzuki säljer lackade kåpor men dessa kostar $$$, annars kan du kolla på ebay, där brukar det dyka upp kåpor till bra priser. När det gäller pris för lack så är det bara att höra med nån firma, borde väl inte vara nått problem att få det svart eftersom det bara är en liten kåpa ..

Här har du en länk på vad som ska göras vid olika mil

http://svrider.com/tips/images/mntncPDF/SUZUKI.PDF

Vad som skiljer en 1200 mila service mot en dito 600 är att du ska byta tändstift i stort sätt.. Så den är ingen "big deal".

Du behöver inte göra nån ventiljustering nu bara för att den är "gammal", det kan du vänta med tills den har gått 2400 mil. Sen vad jag har hört så är det inte så vanligt att man behöver shimsa.
 
Jag är dock sugen på att slänga på en sån magspoiler/kylarkåpa och spanade in S-racing.. tyvär säljer de bara olackade kåpor... Så min fråga är:
- Finns det lackade kåpor att köpa någonstans?
- ..Om inte.. vad kan det kosta att få en sådan lackad?

Köp OEM delar, mycket bättre passform och kvalitet. Och andra märken är ju inte direkt billiga heller.
Original-tillbehör från KGK Suzuki i sverige är svindyrt. Köp från Tyskland eller USA.
http://www.oneidasuzuki.com/store/cycle/sv-650-oem-replacement-parts/
 
Tjenare allihopa!!!

Klarade teorin i onsdags och firade detta med att köpa mig en sv -01....
Racing Blå

Kände bara för att skriva lite här, fyller 20 idag!
så man Har ju fått frukost på sängen :D

Tanken är att jag ska hinka på ett M4 helsystem, ensitskuts och fixa till bakdelen på den...

Listan kan göras lång på hur mycket man vill göra! men tiden räcker fan inte till...
 
Blir frakten dyr därifrån? Är 06an:s 650 samma röda som 05:an?.. För har en röd 05:a men finns ingen helkåpa till den i röd.

Oneida skickar inte grejer utomlands (har jag fått för mig)

Prova den här sidan istället

cycle-parts.com

Dom säljer OEM delar och tror även att de säljer kåpor ..
 
Ang. Strypning

Hej,

Har läst igenom precis alla trådar jag kan hitta om just detta men tyvärr inte riktigt fått den information jag behöver.

Jag ska nu beställa strypbrickor från MC- kompaniet och min fråga är följande:

Hur pass svårt är det att montera dessa brickor? Jag har aldrig tidigare meckat med hoj mer än att bytat olja/filter och vet inte exakt var saker och ting sitter, men är i vanliga fall relativt händig och pillig av mig. Har försökt hitta bilder utan något resultat.

Har börjat med att ta bort tanken nu, sen har jag inte vågat mer;)

Någon snäll själ som skulle kunna förklara lite utförligt vad jag behöver plocka "isönder"? Eller ännu bättre, någon som har bilder från sin strypning?

(Hojen är en Sv650s - 00)

Svar skulle verkligen uppskattas.

Mvh
Filip
 
Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top