SV-Tråden!

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
lund
Hoj
-03 Suzuki SV650
kallar det oxå kåpstag, men försökte göra mig övertydlig:rolleyes:

Någon aning om vad det heter på engelska, för det ända jag kan få det till är front subframe..:va

.....Ah.. hittade det "upper fairing bracket":tummenupp
 
Last edited:

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Sv650-01
Tjenare!

Är på jakt efter en ny bromsvätskebehållare till min -01:a

Den jag letar efter ska vara till bakbromsen och sitta direkt på bromscylindern,

Någon som förstår vad jag menar?

Vet ni var jag kan finna denna ?

Har letat runt på ebay, men icke hittat något.

MVH

T
 

tommi

Guest
nån härinne som kan säga ungefär hur hög en sv blir med sänksats? frågan kommer från en tjej som kanske ska skaffa en :tuttar gäller sadelhöjd om jag ska förtydliga :tungan
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Tjenare!

Är på jakt efter en ny bromsvätskebehållare till min -01:a
.......bla bla bla
Har letat runt på ebay, men icke hittat något.

MVH

T

För att hjälpa Mr Futump på vägen så kommer här en bild....



Någon som har en aning var man kan köpa en sådan?

Jag beställde min i ett gruppköp för länge sedan....

R
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Hur är det här med att byta avgas egentligen måste man inte skaffa någe dynojet kit då? nån som kör med det? läste någe om någe powercomander om det e samma grej själv har jag en sv-04 med annat avgas på utan någe dynojet,powercomader
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
såg att dynojet e till förgasarmotorerna och jag har ju insprut. e detta någe man behöver eller
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
såg att dynojet e till förgasarmotorerna och jag har ju insprut. e detta någe man behöver eller

Har du insprut är det ju i så fall powercomander som du ska köpa..... Men byter man avgas på en sv så är det ju för att man vill att det ska låta gott, inte för att få ut nån hiskelig effekt, då har man nog valt fel hoj från början.... finns roligare saker att använda pengarna till då anser jag, som sprit o dåliga fruntimmer ;)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
hej gott folk=)
Jag tänkte fråga om det är någon som vet om en Sv650 99-02 som är krachad och ska säljas..
Skulle vilja ha en sv igen, så jävla kul att ha på bana efter lite modd.:yoparty

Skicka ett PM om ni har något på lut=)
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
aha tänkte bara på ventilerna och om den blir någe rappare i gasen när man har powercomander tänkte köpa öppet luftfilter oxo.... men det är alltså inget att rekomender att köpa?
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
aha tänkte bara på ventilerna och om den blir någe rappare i gasen när man har powercomander tänkte köpa öppet luftfilter oxo.... men det är alltså inget att rekomender att köpa?


Körbarheten blir marginelt bättre, det enda som händer är att det sluter puffa och smälla vid motorbroms.
(men det är ju bara coolt:yoparty )


Skälvklart håller motorn bättre om bränsle/luft blandningen är rätt, vilket den inte är om du har öppet luftfilter, annat avgassystem och ingen PC.
Hur mycket skada det gör har jag tyvär ingen aning om..
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej på er, Funderar på om någon av er andra har byggt om en s modell till en vanlig n, Jag har en s modell nu men kör mest i stan och blir lite små trött på att ligga ner o köra. Funderar hur mycket man behöver införskaffa för att få till med styre och allt, Någon som vet? :D
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Hejsan allihopa.

Ny här på forumet. :)

Ska köra upp om ca 4 veckor och har börjat leta efter en nybörjar hoj. Fastnade direkt för sv 650 men har ett par frågor som jag hoppas att ni alla kan besvara. :)

Hade tänkt mig en hoj från 99-02 och frågan är nu vad bör man tänka på när man köper dessa? Har årsmodellerns någon speciell svaghet? Något jag behöver kolla extra på innan jag köper?

Undrar även om någon vet ett ungefärligt pris på vad lackering av tex hugger, helkåpa, bellypan ligger på? Vet att det kan variera en del, men än då. ;)

Tacksam för all hjälp!
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
hallå har precis skickat efter lite led blinkers och kommer nog få problem som alla andra verkar få! Har försökt att söka men när jag ska gå in på nån tråd så blir det sidan kan inte visas.. aja Har hört att man kan ta ett vanligt biltema relä så man slipper köpa dyra motstånd? hur kopplar man in biltemas relän nååån som har en skiss? :)

tänkte oxo fråga om någon har provat detta och om det funkar på 04ans modell oxo`?------>>>>

http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej alla sv ägare!
Nu har jag vart och hämtat en SV 650 -00 till tjejen som håller på med körkortet. Fick med ett helsystem men själva ljuddämpare hade blivit stulen från tidigare ägare så jag skulle gärna vilja köpen ett slipon billigt som kan passa till främre rören från ett SHARK helsystem! Vart kan man annars köpa SHARK nytt?!

Mvh Fredrik
 

Torro

Glad mc-ägare som dock övningskör..ä.s.l
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Varberg
Hoj
2003, Suzuki, sv650s
hej.. ny här... är det svårt att byta reg-skylthållare, jag har en sv650 s 03:a
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Hej på er, Funderar på om någon av er andra har byggt om en s modell till en vanlig n, Jag har en s modell nu men kör mest i stan och blir lite små trött på att ligga ner o köra. Funderar hur mycket man behöver införskaffa för att få till med styre och allt, Någon som vet? :D


Jag har ett styre med krona liggandes i källaren, satt på när jag köpte den men bad dem byta tillbaka till clipon. Vindrutan är lite kapad och en extra bygel till bromsvätskebehållaren är det enda som verkar vara bytt. Vindrutan kanske man inte behöver kapa.
Funderar på att byta men har inte bestämt mig.

Har en lite dålig bild på hur den såg ut.
 

Bifogat

  • ZZQ268-1000.jpg
    ZZQ268-1000.jpg
    65.6 KB · Visningar: 51

Torro

Glad mc-ägare som dock övningskör..ä.s.l
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Varberg
Hoj
2003, Suzuki, sv650s
vet någon var man kan beställa en skylthållare till en sv 650s. 03:a?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top