SV-Tråden!

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Har någon provat de gaffelfjädrar som Touringbutiken säljer? 998:- gör att man kan prova utan referenser men det skulle vara kul om någon kunde ge lite input om dom.

Louis.de har också fjädrar för samma pengar, har någon provat dom?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har någon provat de gaffelfjädrar som Touringbutiken säljer? 998:- gör att man kan prova utan referenser men det skulle vara kul om någon kunde ge lite input om dom.

Louis.de har också fjädrar för samma pengar, har någon provat dom?

Varför inte köpa riktiga grejer direkt (Öhlins)? De borde inte kosta mer än 1000-1500, har själv såna på min knarr och de funkar utmärkt.

Om det är en ´02 eller äldre se till att byta toppmuttrar till gafflarna också, då kan du justera förspänningen.
 

sirernst

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
sundsvall
Hoj
dr 650 motard
ja åker med öhlinsfjädrar i framgaffeln kombinerat med tjockare olja så funkar gaffeln nästan önskvärt men de blir stor skillnad mot orginal iaf mina kosta 1100 över disk
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Ja jag instämmer jajg kör också med öhlinsfjädrar och 15 w olja igaffeln.
Nu bottnar den inte ialf. tycker det funkar bra, de flästa säger att man behöver byta om föraren är stor men jag fick gaffeln att bottna när jag själv väger 65. Så det är klart värt att slippa sånt, för mig gick det på 1900, då bytte jag även packboxar..
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ja jag instämmer jajg kör också med öhlinsfjädrar och 15 w olja igaffeln.
Nu bottnar den inte ialf. tycker det funkar bra, de flästa säger att man behöver byta om föraren är stor men jag fick gaffeln att bottna när jag själv väger 65. Så det är klart värt att slippa sånt, för mig gick det på 1900, då bytte jag även packboxar..

Kör du gen 1 (99-02) så ska du köra SAE 20, om det är en 00a så bör du även byta till 02ans toppmuttrar, då kan du justera förspänningen som på nyare modeller.

När det gäller SAE 15 så är det på den nyare gen. som man ska använda den oljan.
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
ang. strypning/tändretardation på lägre växlar

Tror att det gäller fler modeller av Suzuki, men definitivt tidigare model av SV 650.
Det handlar om ljudkrav som mäts i förbifart, man förskjuter tändningen lite och klarar då ljudnivån.
Ganska lätt att plocka bort... :hihi
Hur?
Och gäller det min -99 och kompisens -01
Och hur var de tidiga sv650 strypta (sa 23-25kw)?
Har ju en "strypt" -99:a ----> som troligen inte är strypt (+200km/h på mätarn) återställandet skedde före min tid...
skulle villa veta hur det var när det var "lagligt" (har körkort så det räcker)
 
Last edited:

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Kör du gen 1 (99-02) så ska du köra SAE 20, om det är en 00a så bör du även byta till 02ans toppmuttrar, då kan du justera förspänningen som på nyare modeller.

När det gäller SAE 15 så är det på den nyare gen. som man ska använda den oljan.



Ahhaaa vad händer om jag kör med 15 som jag gör nu då? det har funkat fint för mig, mjo jag har tittat lite på sånna, men har inte ansett det som någon större betydelse för min åkning, kostar pengar som jag inte kommer behöva ha. :)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kör du gen 1 (99-02) så ska du köra SAE 20, om det är en 00a så bör du även byta till 02ans toppmuttrar, då kan du justera förspänningen som på nyare modeller.

När det gäller SAE 15 så är det på den nyare gen. som man ska använda den oljan.

Har du nån bild på muttrarna från en -02?! Är det så enkelt som det låter?!

Mvh Fredrik
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ahhaaa vad händer om jag kör med 15 som jag gör nu då? det har funkat fint för mig, mjo jag har tittat lite på sånna, men har inte ansett det som någon större betydelse för min åkning, kostar pengar som jag inte kommer behöva ha. :)

Den oljan är lite tjockare vilket passar den äldre generationens gafflar bättre men är du nöjd så kör bara.

If it ain´t broken dont fix it ...

Har du nån bild på muttrarna från en -02?! Är det så enkelt som det låter?!

Mvh Fredrik

Har ingen bild men det ÄR busenkelt!

Du behöver dessa delar som är till en 02a:

1 par toppmuttrar
1 par brickor (som justeringen från toppmuttern går emot)
1 par distansrör (du kan vara snål och kapa de befintliga rören, den nya toppmuttern bygger lite så det är därför)

Ska du köpa så kan jag rekommdera att du beställer från USA därför det är billigare, kolla den sida där det finns sprängskissar på delarna.

cycleparts.com
 
Last edited:

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Tack tack enchanter, men tycker den funkar bra, är lättviktare så kanske blir bra med 15 till mig.

Funderar på om någon kan hjälpa mig med att översätta detta

(Excluding: VAT at 17.5%)

RRP = £206.55

vad blir det i svenska kr/ på svenska
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tack tack enchanter, men tycker den funkar bra, är lättviktare så kanske blir bra med 15 till mig.

Funderar på om någon kan hjälpa mig med att översätta detta

(Excluding: VAT at 17.5%)

RRP = £206.55

vad blir det i svenska kr/ på svenska


recommended retailer price 206,55 pund * typ 12 kronor * 17,5%moms... typ 435 kr
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
recommended retailer price 206,55 pund * typ 12 kronor * 17,5%moms... typ 435 kr

Ahh sedär oki tackar för det :)
Då ska man säga att då är det inte alls värt att beställa utifrån alltså.
man är ju snål så man kollar gärna lite mer än att köpa från första butik som har.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Då ska jag leta efter det på en mc skrot jag känner till.... TACK!
Förresten, är det ingen som har ett slipon över, vi fick med ett SHARK helsystem men nån idiot hade snott ljuddämparen från förra ägare, så nu har jag bara främre rör.... Plus orginalen som sitter på nu men det låter så mesigt....
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ahh sedär oki tackar för det :)
Då ska man säga att då är det inte alls värt att beställa utifrån alltså.
man är ju snål så man kollar gärna lite mer än att köpa från första butik som har.

ja det är ju oxå trevligare att stödja de butiker i sverige som tar hem grejerna, annars dör de ju i längden.. och alla vill ju ha mc-tillbehörsbutiker live och inte bara på nätet, eller hur..
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Någon som har några bra länkar till sidor där det står hur man ställer fjädringen fram och bak på en -03? Har rotat runt lite men inte hittat något riktigt bra ... men här brukar informationen finnas. Berätta gärna om era erfarenheter, hur ni gjorde!

Thanx :)
 

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Någon som har bra tips på kåpglas som tar bort lite mer av fartvinden än orginalet?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top