SV-Tråden!

Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..
 
Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..

Var lung och metodisk, då ärdet inte alls svårt. Som du sa så skall plastplupparna bort men det stannar inte där. Ta först loss de två plasttrianglarna som sitter på båda sidor "under" sadel. Då kommer du åt att lossa sadeln och de främre skruvarna som håller den bakre plastkåpan. Sedan loss med bakre sadeln o de bultar samt viren som sitter där. Sedan borde det vara bara att lirka loss kåpan sedan man tagit loss lampkontakterna och den lilla skruven som håller samman kåpan.

Det finns fina anvisningar på Hamicad Fender Elimininator fitting intructions

Deras skylthållare är dessutom ypperlig, kan rekommenderas!
 
Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..

Om du följer instruktionerna i nedanstående pdf så är det inga problem att byta. Använde den själv när jag gjorde samma procedur.

http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/SV 1000 650 fender instructions new.pdf
 
Då får jag börja lusläsa den här tråden, var precis iväg och handlade mig en ny SV650:tummenupp

Den ska fungera som komplement till min SXC och då och då så ska sambon åka på den.

Det dyker säkert upp lite frågor i framtiden.

Väl mött!
 
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?
 
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?

du måste rycka snorkeln oxå, gör minst inte 5 hk :)
 
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?

Kolla här

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3058022&postcount=4304

Jag har hört folk som har gjort det men tror inte att det ger nått speciellt, sen att det ska bli nån "luffar-turbo" effekt måste jag nog göra dig besviken...

Om du ska få extra hästar ur SV´n finns det andra och bättre sätt, själv ska jag göra den välkända "camswap" på min nu i vår :yoparty

Om jag nu bänkar den efteråt så kommer jag att lägga upp det här men det ska ge runt sex extra hästar, med tanke på att man betalar runt tusenlappen för dom två kammarna så måste man ju säga att det är billigt ..
 
Nja asså jag förstod ju att det inte skulle göra några underverk, men jag undrade egentligen mest hur noga det är med inställningarna på förgasaren för att det skall gå rent och fint. Hästarna skiter jag nog i än så länge, systemet satte jag dit mest för att jag ville ha lite ljud och K&N köpte jag för att stilla lite hojbehov under vintern :D Ja ni vet hur det är.

Men de här camswapen kanske är något, är det avancerat?
 
Nja asså jag förstod ju att det inte skulle göra några underverk, men jag undrade egentligen mest hur noga det är med inställningarna på förgasaren för att det skall gå rent och fint. Hästarna skiter jag nog i än så länge, systemet satte jag dit mest för att jag ville ha lite ljud och K&N köpte jag för att stilla lite hojbehov under vintern :D Ja ni vet hur det är.

Men de här camswapen kanske är något, är det avancerat?

Camswap är nått som är ganska vanligt att dom gör på Sv´n utomlands, vad jag vet så är det bara en här på forumet som har gjort det.

Det innebär att man köper två nya kammar (insug) från k3´an, sen tar man dom gamla insugningskammarna och sätter dom på avgassidan. Man får mao fyra insugningskammar...

Jag beställde mina kammar från usa och dom gick på ungefär 1200 spänn, så det är inte så speciellt dyrt..

Du kan kolla det här inlägget där jag har lite bänkningsdiagram..

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3029816&postcount=15
 
Sånna här söta små blinkers kan man köpa hos Peugeot för 38 kronor styck. Vad jag vet har UnderDog redan sådanna monterade. Ska bara räkna ut ett sätt att få fast dom på kåporna.

Flickar in en liten bild på dom söta gruppköpspuckarna också.



Behöver man koppla något motstånd eller relä för att få dom att fungera och
är dom godkända vid besiktning eller måste man byta till orginal då?
 
Byta blås?

Hallå

Är det nån som vet hur man bytar Slip On på en Suzuki SV 650 -01:a?
Svårt? Lätt?

Tips på det fetaste ljudet!!! Vilket Slip On låter bäst på sv:n?


MVH Dennis the Dude
Snart kommer våren/sommaren/hösten!!!!! Skit i vintern :yoparty :yoparty
 
Hallå

Är det nån som vet hur man bytar Slip On på en Suzuki SV 650 -01:a?
Svårt? Lätt?

Tips på det fetaste ljudet!!! Vilket Slip On låter bäst på sv:n?


MVH Dennis the Dude
Snart kommer våren/sommaren/hösten!!!!! Skit i vintern :yoparty :yoparty

Det är kanonlätt att byta till slip-on, problemet är väl isf om du behöver bestycka om förgasarna så att de passar till det öppnare systemet. Jag kan rekomendera devil kolfiberslip-on, mullrar gött.
 
Bestycka om förgasarna???
Behövs det?

Hur många skruvar sitter Slip On:et med?

Tja :tuttar

Om man ökar avgasflödet med ett öppnare slip-on och/eller har ett öppnare luftfilter kommer förbränningen i motorn att bli effektivare och det ökade luftflödet måste därför kompenseras med mer bränsle. Detta görs genom att man sätter i större munstycken i förgasaren. Detta kanske inte behövs, men ska man göra det på riktigt sätt så ingår ombestyckning.

Slip-onet sitter med en skruv i bakre fotpinnen, sen vet jag inte hur originalet är fäst i övriga röret. Ofta brukar det sitta med en avgasklämma eller bara påträtt och fastspänt med en fjäder, vissa modeller är hela och måste därför kapas.
 
Ok, tack för hjälpen.

Har kollat på lite foto som jag har på hojen och det enda jag ser är det där fästet vid fotpinnarna, men annars så ser jag inget annat.
Så då kanske det är i ett stycke, och då ska man nog lämna in hojen och få det gjort så det blir rätt.

MVH Dennis the Dude
 
Ok, tack för hjälpen.

Har kollat på lite foto som jag har på hojen och det enda jag ser är det där fästet vid fotpinnarna, men annars så ser jag inget annat.
Så då kanske det är i ett stycke, och då ska man nog lämna in hojen och få det gjort så det blir rätt.

MVH Dennis the Dude

Om du väljer att lämna in hojen så är det lika bra att byta luftfilter till ett högflödesfilter, helsystem/ eller slip-on + bänkning och bestyckning av förgasarna. Då får du förhoppningsvis ut optimalt med effekt samtidigt som hojen låter fränare.
 
Vårens trimmning av min SV 650S

Hej, håller på och funderar lite vad jag ska ta o göra i vår för att få en trevligare hoj av min SV650s -99

Tänkte sätta dit en sk. advance key/unit som ställer fram tändningen 4 grader.
Har förrutom detta tänkt att skaffa öppnare luftfilter, göra det omtalade "cam swap" (2 extra kammar)
porta insuget, D-porta insug samt avgaskanalerna om lämpligt. Strömlinjeformning av ventilstyrningar. Bearbetning av förbränningsutrymmet för maximalt flöde.

Har ett öppnare slip-on redan på.

Vad tror ni om detta? Kan bli intressant o se bänknings-siffrorna före och efter.

Är det något här ni tycker att man ska skita i eller lägga till?

Mvh Daniel
 
Hej hej hallå

Hallå läget!?

Har en Suzuki SV 650 -01:a.
Vad har du satt på för blås på din hoj, bra, prisvärt??

Ha det :yoparty
 
Håller på med att byta blinkers. Inga problem med dom bakre, dom där fram så är den sak jag undrar. Det sitter trekantiga kabelhållare där fram och undrar bara om det sitter nån spärrhake nånstans, fick inte isär kontakten. Bör tillägas att det var under kåpor så man hade typ inte bästa greppet.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top