SV-Tråden!

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Ort
tibro
Hoj
suzuki sv650 -99
Hej allihopa, under vintern blev det så att jag fick plocka isär hastighetsmätar paketet på min sv650 från 99 för att löda fast en kondensator som lekte marakas..

Iaf då var jag tvungen att lyfta loss nålarna vilket resulterade i att jag såklart inte fick tillbaka dom på samma ställe.

Så till frågan. Finns det ngt sätt att få dom på "rätt" ställe eller är det att testa med en extern varvräknare och flytta lite i taget? Hastighetsmätaren visade ca 10km/h för mycket så får försöka backa den lite..
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Någon som är sugen på en fullkitad 650 från 04 för kaffepengar?

Bland annat fotpinnsats från PP Tuning, Gilles clipons och lite sånt. Köpte den förra sommaren som pendlarhoj men nu byter jag jobb så den behövs inte längre.
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Någon som är sugen på en fullkitad 650 från 04 för kaffepengar?

Bland annat fotpinnsats från PP Tuning, Gilles clipons och lite sånt. Köpte den förra sommaren som pendlarhoj men nu byter jag jobb så den behövs inte längre.

Har skickat PM
 

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Någon som vet var man få tag hastighetswire "magneterna". Var felmonterade så de rasade ihop när vi bytte gaffelfjädrarna . Helst så billigt som möjligt.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Någon som är sugen på en fullkitad 650 från 04 för kaffepengar?

Bland annat fotpinnsats från PP Tuning, Gilles clipons och lite sånt. Köpte den förra sommaren som pendlarhoj men nu byter jag jobb så den behövs inte längre.

Tja, exakt vad innebär fullkittad och kaffepengar i det här sammanhanget?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Den är såld sedan länge. ;)

Prislappen var hela 17500 och ja, fullkitad.

Ok, ändå kul att veta. Med tanke på den lilla pengen man får för en gammal SV i förhållande till hur pass bra de ändå är kan man lika gärna ha kvar och köra tills hjulen trillar av.

Trevligt, kör du org bestyckad oxå?

Så vitt jag vet, har haft den i 2 år och har egentligen ingen historik från de 10(!) tidigare ägarna. Det satt kolfiberhugger (fejk, så klart), nederkåpor (i fel nyans) och undertail när jag köpte den men det känns som att det mest har varit fokus på styling och inte prestanda. Framdäcket var t.ex. 9 år gammalt...
 
Last edited:

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Ort
tibro
Hoj
suzuki sv650 -99
Är ju skoj att få se att motorn mår bra iaf. Såg du hur den låg i lambda värden?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Eftersom sökfunktionen i forumet suger getpung tänkte jag fråga här om nån har testat Ricor Intiminators.

Förutom avsaknad av ABS är det bara en sak jag är lite missnöjd med på min SV och det är den fladdriga känslan i framgaffeln vid snabb kurvtagning, framför allt över ojämn asfalt men även på bana.

Jag vet att man kan banka dit en gixxergaffel men då känns det som att jag lika gärna kan handla en GSX-R.

Jag gillar verkligen SVns sköna soundtrack, bra ergonomi och ägandekostnader i klass med busskort och det känns som att nästa steg upp om man skulle uppgradera skulle vara typ Street Triple R eller liknande men då snackar vi ju typ 60 kkr emellan, vilket jag gärna slipper. Leksaker ska vara obelånade.
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Hojdelen i haninge
Dom har några skrotade sv
om det är själva rotorn Bakelit delen som gärna går sönder?
Går att köpa lös på webben i Uk billigt 230 c:a
 

Paperweight

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Sv650s
Jag köpte en Sv650s nyligen gillar den skarpt dock är det en sak jag undrar över och det är angående kopplingen. Måste ni oxå släppa ut kopplingen mycket och ge ganska mycket gas för att den ska börja röra på sig? Jag har aldrig fått så mycket kärringstopp som med denna. Jag testade att krypköra lite på en parkering likt lågfartsbanan vid uppkörningen och jag fick massvis med kärringstopp, något jag aldrig brukade få tidigare då jag övningskörde på en Gladius.

Någon?
 

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Jag köpte en Sv650s nyligen gillar den skarpt dock är det en sak jag undrar över och det är angående kopplingen. Måste ni oxå släppa ut kopplingen mycket och ge ganska mycket gas för att den ska börja röra på sig? Jag har aldrig fått så mycket kärringstopp som med denna. Jag testade att krypköra lite på en parkering likt lågfartsbanan vid uppkörningen och jag fick massvis med kärringstopp, något jag aldrig brukade få tidigare då jag övningskörde på en Gladius.

Någon?

Du kan justera hur tidigt/sent kopplingen skall ta. Är nog där problemet ligger egentligen
 

Litenochklen

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Örebro
Hoj
En gammal vän.
På min SV650 sitter det ett 160 bakdäck och enligt alla forum som jag läser verkar det vara 160 som gäller, MEN på registreringsbeviset till min står det 180/60R17. Vad kan skilja min från "alla andra"?
IMG_3457.PNG
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top