SV-Tråden!

Hej allihopa, under vintern blev det så att jag fick plocka isär hastighetsmätar paketet på min sv650 från 99 för att löda fast en kondensator som lekte marakas..

Iaf då var jag tvungen att lyfta loss nålarna vilket resulterade i att jag såklart inte fick tillbaka dom på samma ställe.

Så till frågan. Finns det ngt sätt att få dom på "rätt" ställe eller är det att testa med en extern varvräknare och flytta lite i taget? Hastighetsmätaren visade ca 10km/h för mycket så får försöka backa den lite..
 
Någon som är sugen på en fullkitad 650 från 04 för kaffepengar?

Bland annat fotpinnsats från PP Tuning, Gilles clipons och lite sånt. Köpte den förra sommaren som pendlarhoj men nu byter jag jobb så den behövs inte längre.
 
Någon som vet var man få tag hastighetswire "magneterna". Var felmonterade så de rasade ihop när vi bytte gaffelfjädrarna . Helst så billigt som möjligt.
 
Någon som är sugen på en fullkitad 650 från 04 för kaffepengar?

Bland annat fotpinnsats från PP Tuning, Gilles clipons och lite sånt. Köpte den förra sommaren som pendlarhoj men nu byter jag jobb så den behövs inte längre.

Tja, exakt vad innebär fullkittad och kaffepengar i det här sammanhanget?
 
Den är såld sedan länge. ;)

Prislappen var hela 17500 och ja, fullkitad.

Ok, ändå kul att veta. Med tanke på den lilla pengen man får för en gammal SV i förhållande till hur pass bra de ändå är kan man lika gärna ha kvar och köra tills hjulen trillar av.

Trevligt, kör du org bestyckad oxå?

Så vitt jag vet, har haft den i 2 år och har egentligen ingen historik från de 10(!) tidigare ägarna. Det satt kolfiberhugger (fejk, så klart), nederkåpor (i fel nyans) och undertail när jag köpte den men det känns som att det mest har varit fokus på styling och inte prestanda. Framdäcket var t.ex. 9 år gammalt...
 
Last edited:
Eftersom sökfunktionen i forumet suger getpung tänkte jag fråga här om nån har testat Ricor Intiminators.

Förutom avsaknad av ABS är det bara en sak jag är lite missnöjd med på min SV och det är den fladdriga känslan i framgaffeln vid snabb kurvtagning, framför allt över ojämn asfalt men även på bana.

Jag vet att man kan banka dit en gixxergaffel men då känns det som att jag lika gärna kan handla en GSX-R.

Jag gillar verkligen SVns sköna soundtrack, bra ergonomi och ägandekostnader i klass med busskort och det känns som att nästa steg upp om man skulle uppgradera skulle vara typ Street Triple R eller liknande men då snackar vi ju typ 60 kkr emellan, vilket jag gärna slipper. Leksaker ska vara obelånade.
 
Hojdelen i haninge
Dom har några skrotade sv
om det är själva rotorn Bakelit delen som gärna går sönder?
Går att köpa lös på webben i Uk billigt 230 c:a
 
Jag köpte en Sv650s nyligen gillar den skarpt dock är det en sak jag undrar över och det är angående kopplingen. Måste ni oxå släppa ut kopplingen mycket och ge ganska mycket gas för att den ska börja röra på sig? Jag har aldrig fått så mycket kärringstopp som med denna. Jag testade att krypköra lite på en parkering likt lågfartsbanan vid uppkörningen och jag fick massvis med kärringstopp, något jag aldrig brukade få tidigare då jag övningskörde på en Gladius.

Någon?
 
Jag köpte en Sv650s nyligen gillar den skarpt dock är det en sak jag undrar över och det är angående kopplingen. Måste ni oxå släppa ut kopplingen mycket och ge ganska mycket gas för att den ska börja röra på sig? Jag har aldrig fått så mycket kärringstopp som med denna. Jag testade att krypköra lite på en parkering likt lågfartsbanan vid uppkörningen och jag fick massvis med kärringstopp, något jag aldrig brukade få tidigare då jag övningskörde på en Gladius.

Någon?

Du kan justera hur tidigt/sent kopplingen skall ta. Är nog där problemet ligger egentligen
 
På min SV650 sitter det ett 160 bakdäck och enligt alla forum som jag läser verkar det vara 160 som gäller, MEN på registreringsbeviset till min står det 180/60R17. Vad kan skilja min från "alla andra"?
IMG_3457.PNG
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top