SV-Tråden!

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Tack Snowmad för infon.. Gjorde som du sade och googlade upp ett ställe där man kan se vad det är för modell efter chassinummret.. S-modell -00 .. perfa, nu har jag fått det klarlagt..
Centralstöd var min gissning med, och det är ju aldrig fel när man ska pilla på den, plus som du säger om wheelningar..

Kom precis fram nu till sida 264 i forumet efter att ha läst alla inlägg och sparat ner massor med info och dokument som kan vara till hjälp i framtiden.. Grymt forum här!!
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Hallå SV:are... vad händer här?

Nu har man bokat service till i slutet på mars, sen äre förhoppningsvis ut å åka!

Börjat se mig om efter annan hoj... inte för att jag inte trivs med min, men för att skjutsmöjligheterna suger! Hur gör ni andra? Nåt trick jag inte vet om?

Tjejen vägrar åka med längre sträckor... tråkigt.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Precis!!!!
Är det någon som har en fungerande tuta liggande (till salu)?
Snart dags att besiktiga.
Det tar väl dessvärre några veckor innan snön e borta!

Håll in tut-knappen sen knackar du lite lätt på tutan, då brukar de komma igång.

Standard fel på SV´n
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Ohoj!
Snart dags att besiktiga hojjen och sen köra lite bandagar. Nån som har erfarenhet att besiktiga med Delkevic slipon eller liknande?
Även om nån kört bandagar med Delkevic vore det skoj o veta om det är ok? Har dB killer installerad så han låter inte alls farligt....

/J
 

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? ganska ny på det här..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? http://www.sporthoj.com/forum/newattachment.php?do=manageattach&p=#ganska ny på det här..

Om du skickar ett PM med mailadress ska jag skicka en allmänt hållen serviceguide till dig. Följer du den så klarar hojen sig bra.
 

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
men nåt annat man bör hålla ögonen på?

Ramnummer Motornummer -- men så dags nu
sprickor i ramhuvet och sving infästningen
oljeläckage spec vid utgående axeln -- att växlarna löper fint
skador på elsystemet - spänningsfall
Är däcken gamla, byt skiten -- eller ta det jätte lugnt

finns säker massor med annat
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ohoj!
Snart dags att besiktiga hojjen och sen köra lite bandagar. Nån som har erfarenhet att besiktiga med Delkevic slipon eller liknande?
Även om nån kört bandagar med Delkevic vore det skoj o veta om det är ok? Har dB killer installerad så han låter inte alls farligt....

/J

Jag hade yoshi helsystem med db killer när jag besiktade, nemas problemas.

Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? ganska ny på det här..

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm
 
Last edited:

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Ehm.. Fick inte igång motorcykeln när jag försökte för första gången igår.. lät som det var batteriet som var trött.. mätte 12.08 volt, och laddar det just nu..
Köpt grejer för oljebyte, och bromsvätskebyte... Lyckades aldrig se någon nivå på frambromsens mätare, och oljefiltret såg inte ut att vara bytt på ett bra tag.. någon som inte skött servicen? :död

Nåja, kul iaf att jag får hugga tag i allt och lära mig..
Tack för instruktionerna ni visat mig!! Har redan behövt dem..
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt ett slipon till hojen.

Tyvärr blir det inte så mycket åka den här säsongen i och med att jag sitter i Georgien just nu.

Men några varv till Rosenhill och fika lär det bli när jag e hemma på leave.
 

Bifogat

  • Two_Brothers_Racing_M-2_Slip-On_Exhaust_Kawasaki_Ninja_250_2008_zoom.jpg
    Two_Brothers_Racing_M-2_Slip-On_Exhaust_Kawasaki_Ninja_250_2008_zoom.jpg
    22.3 KB · Visningar: 29

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Nu börjar fan våren närma sig!

Nytt bakdäck hämtat idag, blev Avon Storm ST igen :tummenupp
Ska plocka i nya Öhlins fjädrar fram och sen är det bara att vänta på att snön ger sig av.....

kryper ju f_n i kroppen nu :wiggle
 

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Servat och bytt :
- Tändstift
- Olja
- Oljefilter
- Kylarvätska
- Bromsvätska fram
- Batteriet laddat
- Kedjan

Verkligen dags om man säger så..
Framstiftet var skitjobbigt att komma åt, och det tyckte nog tidigare ägare oxå, för det var nog inte bytt på ett tag.. proppen satt knappt ens i när jag skulle lossa den.. Och varför kör man med olika stift? CR8E fram och CR9E bak..
 

Bifogat

  • ts.jpg
    ts.jpg
    89.5 KB · Visningar: 32

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Servat och bytt :
- Tändstift
- Olja
- Oljefilter
- Kylarvätska
- Bromsvätska fram
- Batteriet laddat
- Kedjan

Verkligen dags om man säger så..
Framstiftet var skitjobbigt att komma åt, och det tyckte nog tidigare ägare oxå, för det var nog inte bytt på ett tag.. proppen satt knappt ens i när jag skulle lossa den.. Och varför kör man med olika stift? CR8E fram och CR9E bak..
Nä, troligen slarv liksom det ofta är med ventilspel för att det är lite svårt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top