SV-Tråden!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Idag monterade jag mitt Delkevic Carbon 200 mm. Det låter helt sinnesjukt :tummenupp

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7yQYewyMIH0&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/7yQYewyMIH0&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

// Afterburner

Det är inget sinnessjukt med det. Det är väl så det ska låta. Fast det kanske är ett TV-program.:)
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Satte i batteriet i hojen idag och starade upp den.. MUUUSIK för öronen säger jag bara. Nu är de bara vänta in vädret en aning, hoppas på en första tur i påsk:) Hur går de för er andra sv förare? är ni redan ute och åker.
 

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Köpråd....

Hejsan alla Sv åkare!
Ja står i valet och kvalet mellan en sv 650 s års 02 eller en sv 650s 05 priset skiljer lite, men jag räknar med att ha hojjen ett par år. jag kanske kan få 02:an för 32k och 05:an för 40k. Är 05:an värd dom extra 8 tusen kronorna? vad skiljer dom åt förutom det kosmetiska? 05:an är helt orginal medans 02:an har roligare dämpare. Hittade även denna http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_sv650s_26514735.htm?ca=12&w=2. kanske är något att sattsa på?
Tacksam för snabba svar, ser gärna att jag är ute på vägarna redan till påsk!
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Du har ju insprutning på de senare modellerna och förgasare på tidagre.. 03 och efter är insprut, Själv tycker jag ju att den "nyare" modellen är mycke snyggare också, framförallt med svart ram.
Det verkar vara ett vettigt pris faktiskt. Skönt att de som man vill göra redan är gjort, rensad bak och slip-on. Inte gått så långt heller. Är den fin så är de ju ett bra köp.. Kan säkert få den för 40.
 
Last edited:

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Du har ju insprutning på de senare modellerna och förgasare på tidagre.. 03 och efter är insprut, Själv tycker jag ju att den "nyare" modellen är mycke snyggare också, framförallt med svart ram.
Det verkar vara ett vettigt pris faktiskt. Skönt att de som man vill göra redan är gjort, rensad bak och slip-on. Inte gått så långt heller. Är den fin så är de ju ett bra köp.. Kan säkert få den för 40.

tror du jag kan får den för 40? det vore kanon. Hur är den att äga, är den billig i drift? Hur länge har du haft din?
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
tror du jag kan får den för 40? det vore kanon. Hur är den att äga, är den billig i drift? Hur länge har du haft din?

Den är underbar att äga, har inte mycke att jämnföra med dock, bara haft en rgv 250 2takt innan:p o jämnför man då så är den väldigt billig att äga.. men den är ju inte så dyr i försäkring med suzuki märkesförsäkring. Jag ger 6900 hel/hel och är 22 år och bor i en halvstor stad. Ja tycker de är en väldigt lättkörd hoj med bra vrid och går även att piska kurviga vägar med..
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
I need help...

Går i köpatankar och har haft rejäl beslutsångest, vilken hoj ska man satsa på...
Har varit inne lite på er-6n. Men hör röster som säger sv...
Hur kul är hojen, sv650? :confused:
Och hur pass mkt roligare är sv1000? Värt den lite högre prislappen och premien? Kommer jag tröttna på 650 pga brist på effekt?
En kille här som säljer sin Hornet 600. Nån som provat och kan säga bu eller bä jämfört med sv650?
Årsmodeller jag kikar på är -03 och däromkring. Prislapp 35-45.
Tacksam för tips och råd! :Bugar
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
I need help...

Går i köpatankar och har haft rejäl beslutsångest, vilken hoj ska man satsa på...
Har varit inne lite på er-6n. Men hör röster som säger sv...
Hur kul är hojen, sv650? :confused:
Och hur pass mkt roligare är sv1000? Värt den lite högre prislappen och premien? Kommer jag tröttna på 650 pga brist på effekt?
En kille här som säljer sin Hornet 600. Nån som provat och kan säga bu eller bä jämfört med sv650?
Årsmodeller jag kikar på är -03 och däromkring. Prislapp 35-45.
Tacksam för tips och råd! :Bugar

There is no substitute for cubic inches ..

Så säger jänkarna och visst ligger det lite sanning i det, det är aldrig fel med att välja en knarr med lite större cylinder volym. Fast alla känner olika så det finns bara ett sätt och det är att du testar..

Jag kan bara tala för SV650 (första modellen), den utan insprutning. Den var lite motorsvag, ja.. Men det räckte ändå till att piska runt på småvägar och hänga med betydligt motorstarkare motorcyklar.

Det som var problem och även fortfarande är problemet med nya är den usla fjädringen. Så det måste du se till när du köper en SV är att köpa en som är fixad, som har Öhlins eller liknande fjädrar fram och gärna uppdaterad fjädring bak.

Med detta blir det en helt annan maskin, jag la ner en massa pengar och energi på att fixa min SV (om du söker på mitt namn så finns det ett inlägg om vad jag har gjort i den här tråden).
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Motormässigt så räcker sv650 gott o väl för de flesta. Fjädring o stötdämpare är väldigt mjuk och fin och den funkar utmärkt för gatåka. Att kalla den usel är inte riktigt rätt, den är mjuk o följsam, men den bottnar ganska tidigt vid hård bankörning. Men om i första hand ska ha hojen för gatåka så tycker jag de e bortkastade pengar o byta fjädrar o dämpare.
 

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
bytte tillbaka från cross-styre till orginal på gummans SV650N och då rasade fästet till spegeln/kopplingsarmen i bitar. Finns inte på lager nånstans. Nån som vet nån som har...?
Artikelnumret är 57500-10D01. Behöver egentligen bara fästet (gjutgods)

http://images.cmsnl.com/img/products/lever-assyclutch_big5750010D01-01_7b93.jpg

Ursäkta om fel forum. Har lagt upp under köpes också utan svar hitills
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
I need help...

Går i köpatankar och har haft rejäl beslutsångest, vilken hoj ska man satsa på...
Har varit inne lite på er-6n. Men hör röster som säger sv...
Hur kul är hojen, sv650? :confused:
Och hur pass mkt roligare är sv1000? Värt den lite högre prislappen och premien? Kommer jag tröttna på 650 pga brist på effekt?
En kille här som säljer sin Hornet 600. Nån som provat och kan säga bu eller bä jämfört med sv650?
Årsmodeller jag kikar på är -03 och däromkring. Prislapp 35-45.
Tacksam för tips och råd! :Bugar

Jag tänkte som du innan jag köpte min SV. Blev en 650S mest pga av utbudet och den stora skillnaden i premie(körkort 2år). Kört en säsong nu och är supernöjd. Fjädrarna är en svaghet som tidigare nämnts, byter till Öhlins i nästa vecka sen kommer han gå som tåget. Ska dreva om den också för att få lite mer bottenklipp.

Effekten räcker gott på svenska vägar, den går helt ok upp till 180+ och snabbare än så behöver man ju sällan köra. Den är en riktig trevlig maskin på kurviga vägar, har inga problem att köra jämnt med kompisar som åker riktiga RR hojjar.

Kan inte jämföra med 1000, kan tänka mig att den är rikigt nice men en 650 räcker ett par säsonger till för min del.

/Jesper
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Första milen för året avklarade:) Man har ju nästan glömt hur kul det är att köra hoj:) blev 9 mil idag.. Riktigt underbart, blev väl inga direkta fartupplevelser men några gånger blev de lite gasa.. Hoppas alla hål i vägarna blir fyllda snart och även gruset försvinner..
 

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Skillnader mellan 02-05

Om man är duktig på att pruta kaske man kan få en 02:a för ca 30k. En 05 för 40k. Vilka är skillnaderna förutom det kosmetiska. Betänk att jag är nybörjare, jag är ingen fatdåre. är det forfarande värt dom extra pengarna?
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Lätt! Du får en mordernare hoj med insprut istället för förknasare, bara det tycker jag är värt massor. Sen ser ju den gamla inge vidare ut enligt mig men det är ju en smaksak.

Gå på en 03+ är mitt råd!

/J
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Äntligen är premiärturen avklarad! Sjukt vad man har väntat.

Efter två rundor var det dags att plocka ner gaffelbenen, nu ligger de i bilen i väntan på att lämnas in för Öhlinsöversyn.

Ruskigt kul att vara på två hjul igen!

/J
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top