SV-Tråden!

Tack Snowmad för infon.. Gjorde som du sade och googlade upp ett ställe där man kan se vad det är för modell efter chassinummret.. S-modell -00 .. perfa, nu har jag fått det klarlagt..
Centralstöd var min gissning med, och det är ju aldrig fel när man ska pilla på den, plus som du säger om wheelningar..

Kom precis fram nu till sida 264 i forumet efter att ha läst alla inlägg och sparat ner massor med info och dokument som kan vara till hjälp i framtiden.. Grymt forum här!!
 
Hallå SV:are... vad händer här?

Nu har man bokat service till i slutet på mars, sen äre förhoppningsvis ut å åka!

Börjat se mig om efter annan hoj... inte för att jag inte trivs med min, men för att skjutsmöjligheterna suger! Hur gör ni andra? Nåt trick jag inte vet om?

Tjejen vägrar åka med längre sträckor... tråkigt.
 
Ohoj!
Snart dags att besiktiga hojjen och sen köra lite bandagar. Nån som har erfarenhet att besiktiga med Delkevic slipon eller liknande?
Även om nån kört bandagar med Delkevic vore det skoj o veta om det är ok? Har dB killer installerad så han låter inte alls farligt....

/J
 
Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? ganska ny på det här..
 
Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? http://www.sporthoj.com/forum/newattachment.php?do=manageattach&p=#ganska ny på det här..

Om du skickar ett PM med mailadress ska jag skicka en allmänt hållen serviceguide till dig. Följer du den så klarar hojen sig bra.
 
men nåt annat man bör hålla ögonen på?

Ramnummer Motornummer -- men så dags nu
sprickor i ramhuvet och sving infästningen
oljeläckage spec vid utgående axeln -- att växlarna löper fint
skador på elsystemet - spänningsfall
Är däcken gamla, byt skiten -- eller ta det jätte lugnt

finns säker massor med annat
 
Ohoj!
Snart dags att besiktiga hojjen och sen köra lite bandagar. Nån som har erfarenhet att besiktiga med Delkevic slipon eller liknande?
Även om nån kört bandagar med Delkevic vore det skoj o veta om det är ok? Har dB killer installerad så han låter inte alls farligt....

/J

Jag hade yoshi helsystem med db killer när jag besiktade, nemas problemas.

Hämtade hojen idag.. Lika fin som jag hoppats, men papper fanns det inte så mycket av.. två tyska besiktningsprotokoll och ett papper från första köpet.. saknar speciellt en servicebok.. Tänkte byta olja, oljefilter, tändstift, och bromsvätska för säkerhets skull.. däcken e rätt ok, och ska kolla kedjan... men nåt annat man bör hålla ögonen på? ganska ny på det här..

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm
 
Last edited:
Ehm.. Fick inte igång motorcykeln när jag försökte för första gången igår.. lät som det var batteriet som var trött.. mätte 12.08 volt, och laddar det just nu..
Köpt grejer för oljebyte, och bromsvätskebyte... Lyckades aldrig se någon nivå på frambromsens mätare, och oljefiltret såg inte ut att vara bytt på ett bra tag.. någon som inte skött servicen? :död

Nåja, kul iaf att jag får hugga tag i allt och lära mig..
Tack för instruktionerna ni visat mig!! Har redan behövt dem..
 
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt ett slipon till hojen.

Tyvärr blir det inte så mycket åka den här säsongen i och med att jag sitter i Georgien just nu.

Men några varv till Rosenhill och fika lär det bli när jag e hemma på leave.
 

Bifogat

  • Two_Brothers_Racing_M-2_Slip-On_Exhaust_Kawasaki_Ninja_250_2008_zoom.jpg
    Two_Brothers_Racing_M-2_Slip-On_Exhaust_Kawasaki_Ninja_250_2008_zoom.jpg
    22.3 KB · Visningar: 29
Nu börjar fan våren närma sig!

Nytt bakdäck hämtat idag, blev Avon Storm ST igen :tummenupp
Ska plocka i nya Öhlins fjädrar fram och sen är det bara att vänta på att snön ger sig av.....

kryper ju f_n i kroppen nu :wiggle
 
Servat och bytt :
- Tändstift
- Olja
- Oljefilter
- Kylarvätska
- Bromsvätska fram
- Batteriet laddat
- Kedjan

Verkligen dags om man säger så..
Framstiftet var skitjobbigt att komma åt, och det tyckte nog tidigare ägare oxå, för det var nog inte bytt på ett tag.. proppen satt knappt ens i när jag skulle lossa den.. Och varför kör man med olika stift? CR8E fram och CR9E bak..
 

Bifogat

  • ts.jpg
    ts.jpg
    89.5 KB · Visningar: 32
Servat och bytt :
- Tändstift
- Olja
- Oljefilter
- Kylarvätska
- Bromsvätska fram
- Batteriet laddat
- Kedjan

Verkligen dags om man säger så..
Framstiftet var skitjobbigt att komma åt, och det tyckte nog tidigare ägare oxå, för det var nog inte bytt på ett tag.. proppen satt knappt ens i när jag skulle lossa den.. Och varför kör man med olika stift? CR8E fram och CR9E bak..
Nä, troligen slarv liksom det ofta är med ventilspel för att det är lite svårt.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top