SV 1000-tråden

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?

Jag kollade bara med ava-mc och har för mig att dom ville ha cirka 7000:- för den servicen, det är ju ventiljusteringen som kostar. Å andra sidan så tar ava allmänt hutlöst betalt så det kanske inte var något bra exempel.
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Jag behöver en uppgift om totalvikt för hojen vid besiktning så:
Ni som har en SV 1000S årsmodell 03.
Skicka mig gärna ett PM (behöver en kopia på regbevis eller liknande):)
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
Det blir ingen service för mig. Hojen är nu såld så nu är det bara att börja leta ny!
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Hej. får du tag i papper på totalvikt m.m.? har ingen skanner men kan skicka bild på mina papper om de duger?
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
03 SV till salu...................
 
Last edited:

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Hej!
Är det någon som har en vänster kolfiber Yoshimura dämpare till salu?
se bild!
yoshimura1.jpg
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?

Har börjat jobba i norge så 10mil kanske det har blivit hittills... =/
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som vet vid vilken kylartemp som kylarfläkten ska starta?

Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.

Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.

Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Hej alla SV1000 ägare!

Jag är gammal medlem men ny SV ägare, skummade denna tråd flitigt i somras när jag slog till och skaffade en SV1000S 03:a :tummenupp

Har tidigare ägt en Honda VTR så skillnaden på hoj blev väl inte enorm, men det var heller inte det jag var ute efter. Än så länge är jag mycket nöjd med bytet, känns som en mer modern hoj. Har hittills blivit ca. 200 mil som varit ren njutning. Kommer bli en del fix i vinter, inte för att det krävs utan för att det är kul när man har en ny hoj, :D

Än så länge har det iaf blivit tail tidy samt mindre blinkers av led-typ. Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?

Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...:confused:

Ha det gött!

//Fredde
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.

Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej alla SV1000 ägare!

Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?

Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...:confused:

Ha det gött!

//Fredde

Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.

http://www.bikersneed.se/

Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. :) Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.

www.s-racing.se
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.

http://www.bikersneed.se/

Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. :) Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.

www.s-racing.se

Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.

Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.

Tack så mycket för tipsen! :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten. :)

Det är inte bara trycket. En 50/50 blandning av glykol/vatten har en kokpunkt betydligt över 100°C (108°C tror jag) redan vid normalt tryck och vid övertryck betydligt högre.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.

Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.

Tack så mycket för tipsen! :tummenupp

Räcker nog ganska långt med slangar. SV 1000 har normalt inte så dåliga bromsar som min hade. Jag fick en enorm förbättring med nya skivor. Andra har upplevt en klar förbättring men inte lika markant som min.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top