SV 1000-tråden

Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?

Jag kollade bara med ava-mc och har för mig att dom ville ha cirka 7000:- för den servicen, det är ju ventiljusteringen som kostar. Å andra sidan så tar ava allmänt hutlöst betalt så det kanske inte var något bra exempel.
 
Jag behöver en uppgift om totalvikt för hojen vid besiktning så:
Ni som har en SV 1000S årsmodell 03.
Skicka mig gärna ett PM (behöver en kopia på regbevis eller liknande):)
 
Det blir ingen service för mig. Hojen är nu såld så nu är det bara att börja leta ny!
 
Hej. får du tag i papper på totalvikt m.m.? har ingen skanner men kan skicka bild på mina papper om de duger?
 
03 SV till salu...................
 
Last edited:
Hej!
Är det någon som har en vänster kolfiber Yoshimura dämpare till salu?
se bild!
yoshimura1.jpg
 
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?

Har börjat jobba i norge så 10mil kanske det har blivit hittills... =/
 
Någon som vet vid vilken kylartemp som kylarfläkten ska starta?

Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.
 
Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.

Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.
 
Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.

Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.
 
Hej alla SV1000 ägare!

Jag är gammal medlem men ny SV ägare, skummade denna tråd flitigt i somras när jag slog till och skaffade en SV1000S 03:a :tummenupp

Har tidigare ägt en Honda VTR så skillnaden på hoj blev väl inte enorm, men det var heller inte det jag var ute efter. Än så länge är jag mycket nöjd med bytet, känns som en mer modern hoj. Har hittills blivit ca. 200 mil som varit ren njutning. Kommer bli en del fix i vinter, inte för att det krävs utan för att det är kul när man har en ny hoj, :D

Än så länge har det iaf blivit tail tidy samt mindre blinkers av led-typ. Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?

Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...:confused:

Ha det gött!

//Fredde
 
Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.

Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten. :)
 
Hej alla SV1000 ägare!

Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?

Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...:confused:

Ha det gött!

//Fredde

Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.

http://www.bikersneed.se/

Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. :) Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.

www.s-racing.se
 
Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.

http://www.bikersneed.se/

Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. :) Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.

www.s-racing.se

Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.

Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.

Tack så mycket för tipsen! :tummenupp
 
Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten. :)

Det är inte bara trycket. En 50/50 blandning av glykol/vatten har en kokpunkt betydligt över 100°C (108°C tror jag) redan vid normalt tryck och vid övertryck betydligt högre.
 
Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.

Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.

Tack så mycket för tipsen! :tummenupp

Räcker nog ganska långt med slangar. SV 1000 har normalt inte så dåliga bromsar som min hade. Jag fick en enorm förbättring med nya skivor. Andra har upplevt en klar förbättring men inte lika markant som min.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top