SV 1000-tråden

Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....
 
Tror jag ska ta en kugg ner fram när det är dax för nytt drivpaket. Blir det stor skillnad? Hur mkt. fel kommer hastighetsmätarn visa? Eller ska man tom ta en ner fram och två upp bak? Jag ointresserad av farter över typ 160 km/h.....

Underbart! En som tänker åt samma håll! :) I Thruxtontråden där jag är mest aktiv nu så drevar man åt andra hållet. Större fram och mindre bak.

Jag har precis det du skriver, en kugg mindre fram och två mer bak, och jag tycker att hojen blev bra mycket roligare med den drevningen. Sen gör den gott och väl en bit över 200 även med den drevningen men det är rätt ointressant för mig.

Fast hastighetsmätaren får ju spatt. Det har jag åtgärdat med en speedohealer men jag fick ställa den minus 17,5 % för att hamna rätt. Då har jag även åtgärdat den normala felvisningen och lagt mig på att den ska visa 1% för mycket. Allt är mätt mot en GPS!
 
Var det krångligt att koppla in speedohealern? Kikade på tuben och det såg inte svårt ut, men det var ju inte på en SV1000...
 
Underbart! En som tänker åt samma håll! :) I Thruxtontråden där jag är mest aktiv nu så drevar man åt andra hållet. Större fram och mindre bak.

Jag har precis det du skriver, en kugg mindre fram och två mer bak, och jag tycker att hojen blev bra mycket roligare med den drevningen. Sen gör den gott och väl en bit över 200 även med den drevningen men det är rätt ointressant för mig.

Fast hastighetsmätaren får ju spatt. Det har jag åtgärdat med en speedohealer men jag fick ställa den minus 17,5 % för att hamna rätt. Då har jag även åtgärdat den normala felvisningen och lagt mig på att den ska visa 1% för mycket. Allt är mätt mot en GPS!

Den har ju hög utväxling och framför allt på de lägsta växlarna, har själv haft både Cagiva Raptor 1000 och en SV 1000 N och måste säga att Cagivan var bra mycket ettrigare pga annan utväxling i lådan (skilde ca 35kmh på ettan).Men en neddrevning gör susen för svn och en speedohealer är kanon så man inte behöver störa sig på att varv och fart ej synkar med verkligheten.
 
Tror ni besiktningen har nåt emot såna här blinkers? View attachment 379577

Det har diskuterats häri åtskilliga trådar om inte just den som du visar bild på. Vad som kom fram är att den nog inte är godkänd för att blinkersen sitter för tätt men att det mycket väl kan passera besiktningen. Sen kan ju farbror blå ha en helt annan syn på saken när han stoppar. Inte helt solklart! Hittade dock det här så du kan be honom mäta
"För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm."

Jag har köpt min av s-racing och hade turen att det fanns en röd plast som jag kunde använda utan att behöva lackera. De som han säljer var i a f då olackerade men fanns i svart eller röd plast å kanske någon mer färg på plasten.

Här är annars en som var populär men där blinkersen också sitter tätt.

http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_64_undertails_suzuki_2003-09_sv_6501000
 
Det har diskuterats häri åtskilliga trådar om inte just den som du visar bild på. Vad som kom fram är att den nog inte är godkänd för att blinkersen sitter för tätt men att det mycket väl kan passera besiktningen. Sen kan ju farbror blå ha en helt annan syn på saken när han stoppar. Inte helt solklart! Hittade dock det här så du kan be honom mäta
"För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm."

Jag har köpt min av s-racing och hade turen att det fanns en röd plast som jag kunde använda utan att behöva lackera. De som han säljer var i a f då olackerade men fanns i svart eller röd plast å kanske någon mer färg på plasten.

Här är annars en som var populär men där blinkersen också sitter tätt.

http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_64_undertails_suzuki_2003-09_sv_6501000

Tack! Du är en klippa :krama
 
Det snyggaste är ju blinkers integrerade i bakljuset... =) Får dock hänga på orginalblink inför besiktning men det kan jag leva med.

Någon som vill sälja sina clip-ons till mig? martin.miami(a)hotmail.com
 
Hej på er SV ägare. Börjar bli rejält sugen på vår och torra vägar nu.
Monterade en Gipro med inbyggd auto TRE som jag sett att många av er har. Hittade inget optimalt ställe att montera den utan att bygga ngt, har ni som monterat den några tips?
gipro.jpg

Sen såg jag för några veckor sedan att det var en fläck med olja nedanför framgaffeln och insåg att jag måste byta packboxar. Jag gjorde detta på min Honda VTR för ett år sedan och det var hyfsat enkelt. Kollade i verkstadshandboken till SV'en och där stod det att man behöver ett specialverktyg för att lossa dämparen från benet. Behövs verkligen detta? Ngn som bytt boxarna? På Hondan gick det fint att skruva loss dämparen i underkant innan man lossade gaffelbenen från kronan.

Sen funderar jag på vilken olja man ska köra, läst mycket om folk som ökat luftspalten (alltså mindre olja), ngn som testat? Sen funderar jag även på om man skulle byta ut fjädrarna, kollat på Öhlins, ngn som gjort detta och som rekommenderar denna uppgradering? Ska man köra linjära fjädrar eller progressiva? Om jag byter så kommer jag inte att ge mig på att byta ventiler och shims (vilket man bör vad jag hört för att uppnå optimalt resultat).

Ha det!
 
Går bra att ta isär gaffeln utan specialverktyg, man kan lossa skruven i botten medan allt sitter ihop så att den går lätt senare. Jag satte ihop min med orginalprylar + lite tjockare olja, är jättenöjd med gaffeln.
 
Vad gör det där "auto tre"?

På Bikersneed's site där jag köpte min växelindikator skriver de så här: "På Suzuki ger TRE-mod en bättre gasrespons på låga växlar, låga varvtal och upp till halvgas. Ger bla en jämnare motorgång vid tex stadskörning, dämpar eller tar bort ryck vid start samt en mjukare motorbroms. På bla GSXR1000 och Hayabusa tar den även bort det sänkta varvstoppet på 6ans växel, även kallat toppfartsspärren."

Själv var jag mest ute efter en växelindikator och fick auto tre på köpet. :)
 
Går bra att ta isär gaffeln utan specialverktyg, man kan lossa skruven i botten medan allt sitter ihop så att den går lätt senare. Jag satte ihop min med orginalprylar + lite tjockare olja, är jättenöjd med gaffeln.

Ah vad bra, skönt att slippa köpa specialverktyg, :)

Vilken viskositet körde du? är väl 5w orginal?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top