The blade skrev:KLart man vill ha honda, inte fan vill man åka en äcklig yamaha i alla fall
:kocko
håller med....å förövrigt e de min avatar.....miiiiin.....bara miiiiin......

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
The blade skrev:KLart man vill ha honda, inte fan vill man åka en äcklig yamaha i alla fall
:kocko

Ah! En bra punkt att nämna i annonsen!Zilversurfer skrev:Den har säkert inte ens gått 235 mil, med tanke på att du tokdrevat 13/52![]()

R1 wannabe skrev:Jag VET inte men nånting säger mej att en banhoj som gått 500 mil på nästintill fullgas i jämförelse med en gathoj som kanske gått 250 mil fullgas och 250 mil lugnt, så borde slitaget på banhojjen vara större. Ju fler gånger kolven går upp och ned i cylindern borde ju slitaget öka. Detsamma gäller för alla andra rörliga delar.
Däremot kan en misskött gathoj med lika många mil vara sämre än en välskött banhoj, men det är en annan sak.
Zephro skrev:håller med....å förövrigt e de min avatar.....miiiiin.....bara miiiiin......
![]()

Nu är du orättvis. Frågor från gatknuttar om avdankade RR-hojars kondition är högst berättigade då många säljs just till gatåkare under förevändningen att de är mycket bättre servade än den genomdnittliga gathojen och att bankörning inte sliter mer än gatkörning. Jag har ingen åsikt om det men tycker att frågan är berättigad och borde kunna besvaras, förvaras eller avfärdas på ett sakligt sätt.flykay76 skrev:...Alla ni som inte vill ta i racehojar, dra åt ..... från Raceforumet.
flykay76 skrev:Många här e verkligen dummare än vad man kan tro...
En seriöst mekad, trimmad banhoj byter man kolvringar, ramlager efter en säsong. Detta är t.ex. gjort på min.
Så min motor med 250-270 mil är definitft fräschare en många tokgasade sporthojar med 1-2 tusen mil på mätaren. :kocko
Ibland blir man tröt på alla puckon som hänger här på SH.
Alla ni som inte vill ta i racehojar, dra åt ..... från Raceforumet.
R1 wannabe skrev:Tack för den passningen![]()
Jag tror fortfarande att en banhoj slits hårdare än en gathoj.
Teddy skrev:Nu är du orättvis. Frågor från gatknuttar om avdankade RR-hojars kondition är högst berättigade då många säljs just till gatåkare under förevändningen att de är mycket bättre servade än den genomdnittliga gathojen och att bankörning inte sliter mer än gatkörning. Jag har ingen åsikt om det men tycker att frågan är berättigad och borde kunna besvaras, förvaras eller avfärdas på ett sakligt sätt.

flykay76 skrev:Många här e verkligen dummare än vad man kan tro...
En seriöst mekad, trimmad banhoj byter man kolvringar, ramlager efter en säsong. Detta är t.ex. gjort på min.
Så min motor med 250-270 mil är definitft fräschare en många tokgasade sporthojar med 1-2 tusen mil på mätaren. :kocko
ecce skrev:Jag håller helt med dig angånde SS hojar. Jag älskar dom, man får en jävla prestanda för lite pengar. Men om jag hadde pengar så ähh skit samma. Men du måste väll endå hålla med om att en SS hoj inte är gjord för landsvägskörning sevad eller inte?
flykay76 skrev:Helt klart!!!
Min hoj tror jag aldrig kommer att köpas för att köra på gata.
edit: konstig svenska....
Stavfel är till skillnad från alla andra här min grej Instämer till fullo, jag har haft min SBK till salu hur länge som helst, en fullkittad ZXR750R, helt okörbar på gata om den ens gick att regga in vilket den inte gör heller, trots att det tydligt framgår i annonsen att hojen inte går att regga så får jag bara frågor om just detta, troligtvis vet inte frågeställaren hur nervös och bensintörstig en gammal SBK är, hojen är byggd för att ligga mellan 9-13K och det gör man inte på gata, under 9K så bluddrar den bara.ecce skrev:Jag håller helt med dig angånde SS hojar. Jag älskar dom, man får en jävla prestanda för lite pengar. Men om jag hadde pengar så ähh skit samma. Men du måste väll endå hålla med om att en SS hoj inte är gjord för landsvägskörning sevad eller inte?
flykay76 skrev:Å vad för hoj e du efter då?![]()
Om du kan tänka dig en R6a igen, ge mig ett bud.

GSXR1100R skrev:Instämer till fullo, jag har haft min SBK till salu hur länge som helst, en fullkittad ZXR750R, helt okörbar på gata om den ens gick att regga in vilket den inte gör heller, trots att det tydligt framgår i annonsen att hojen inte går att regga så får jag bara frågor om just detta, troligtvis vet inte frågeställaren hur nervös och bensintörstig en gammal SBK är, hojen är byggd för att ligga mellan 9-13K och det gör man inte på gata, under 9K så bluddrar den bara.
Men med 143 på slangen så tror många att det vore en ball gathoj, Öhlins och WP är inställda för bankörning och är på tok för hård i dämpningen för gatåka.
Folk frågar för att dom inte vet och det är iof inte så konstigt med tanke på att många gatåkare inte ens vet hur man byter olja & filter på sin egen hoj, eller så saknar dom helt enkelt intresse/ork.

Tråkigt att du känner så.flykay76 skrev:Många här e verkligen dummare än vad man kan tro...
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |