Svårt att sälja hojen?

Bikerbitch skrev:
Jag är sugen på att köpa en 600a eller 750. Men efter sommaren finns det ju inte direkt mycket kosing kvar. Nu under vintern samlar man på sig lite igen och så framåt vårkanten kanske man kan köpa sig en till banhoj.

Köp en enduromaskin istället så har du något att köra och hålla dig i form med under vintern och mellan rr-träningarna om sommaren.

Helvete vad prylar som följer med:)...Där är för F*n ett värde på minst 100.000:- i bara extra godis. Ta bort annonsen och lägg ut den i Januari! Inte en någon som köper hoj nu ( jo, om man skänker bort den ). Eller sälj av i delar.

Jag tycker att det är enkelt! Vill man bli av med hojen är det ju bara sänka priset, även om det svider och nypriset är mycket högre bla bla bla. Kan man hålla på grejerna eller vi man bli av med den, det är den frågan ni borde ställa er. Hårt men sant........

Hur "sliten" är en fd banhoj egentligen?

Ni sköter säkert om era hojjar olika bra men en sak har ni gemensamt och det är att när cykeln väl körs är det full gas (läs: utnyttja effekten så optimalt det går) som gäller.

R1 wannabe skrev:
Hur "sliten" är en fd banhoj egentligen?

Ni sköter säkert om era hojjar olika bra men en sak har ni gemensamt och det är att när cykeln väl körs är det full gas (läs: utnyttja effekten så optimalt det går) som gäller.

Nu får man väl skit av RRmaffian men de flesta som bränner runt med kolfiberblinkers och färgmatchande handskar gasar ju inte i n ä r h e t e n av så hårt en hoj går på bana, fullgas-avslag-fullbroms osv i flera timmar. Klart det blir slakt.

jP skrev:
Köp en enduromaskin istället så har du något att köra och hålla dig i form med under vintern och mellan rr-träningarna om sommaren.

Måste försöka sälja Suzukin först isåfall, har inte överdrivet mkt pengar tyvärr. Annars vore det kul och bygga upp kondis och muskler genom att förena nytta med nöje.

Chronic skrev:
Nu får man väl skit av RRmaffian men de flesta som bränner runt med kolfiberblinkers och färgmatchande handskar gasar ju inte i n ä r h e t e n av så hårt en hoj går på bana, fullgas-avslag-fullbroms osv i flera timmar. Klart det blir slakt.

Vad är en 600-1000cc supersport byggd för? Inte är det touring/stadskörning!

Jag vet bara hur jag skött mina egna RR maskiner. Och jag säljer den med gott samvete till en gatåkare.

Flera timmar är det bara på ERF...ca 20 min/pass i vanlig RR.

Vad är det som slits mer på en RR hoj än en gathoj? Förklara gärna med en motivering till varför. :tummenupp

Bobby Orr skrev:
Jag tycker att det är enkelt! Vill man bli av med hojen är det ju bara sänka priset, även om det svider och nypriset är mycket högre bla bla bla. Kan man hålla på grejerna eller vi man bli av med den, det är den frågan ni borde ställa er. Hårt men sant........

Problem är bara att jag tycker priserna har sjunkit för mkt, dom sista åren.
Det är billigare att köpa i SE ,än vad det är i tyskland, trots att våra nypriser är högre.

Jag själv skulle aldrig ens fundera på att göra affär med någon som försöker lägga skambud, eller tror att man har penning beskymmer. Jag personligen väntar hellre än ger bort hojjen.

I vissa fall så får mer du betalt i inbyte än vad vissa köpare är beredda att betala.

Men ska man har mer betalt, bör man inte annonsera på sporthoj.com iaf om man har en gathoj.

Det är väl tämligen klart att en RR cykel får mer stryk, motorn får ju slita mer men det är jag tämligen övertygad om att den tål åtminstone sålänge man sköter den och inte kör den i toktrimmat utförande.
Största slitaget är dock det eviga vurpandet försök hitta en ett par säsonger gammal SS600 som inte har varit omkull åtminstone en handfull gånger. Det är fruktansvärt trist att hålla på att svetsa och rikta för att återställa den i gatskick........

Zilversurfer skrev:
Problem är bara att jag tycker priserna har sjunkit för mkt, dom sista åren.
Det är billigare att köpa i SE ,än vad det är i tyskland, trots att våra nypriser är högre.

Jag själv skulle aldrig ens fundera på att göra affär med någon som försöker lägga skambud, eller tror att man har penning beskymmer. Jag personligen väntar hellre än ger bort hojjen.

I vissa fall så får mer du betalt i inbyte än vad vissa köpare är beredda att betala.

Men ska man har mer betalt, bör man inte annonsera på sporthoj.com iaf om man har en gathoj.

Men tittar man på vad folk vill ha för sina hojar så är det på tok för många som vill ha ett överpris! Rätta mig gärna....... Av dessa är ju största delen gatåkare, dom vill ju gärna mena på att den är lugnt körd och att tjejen har haft den mm mm. Racing killarna (och tjejerna) sitter ju i en annan sits, tror nog dom flesta sitter och suktar efter en ny hoj, typ nya R6an. Vill man gå med en liten oro att inte bli av med hojen i vinter så vist.
Jag sålde min hoj billigare för att jag inte ville ha det bekymmret. Så nu letar jag ny hoj i stället :)

Zilversurfer skrev:
Vad är det som slits mer på en RR hoj än en gathoj? Förklara gärna med en motivering till varför. :tummenupp
Jag VET inte men nånting säger mej att en banhoj som gått 500 mil på nästintill fullgas i jämförelse med en gathoj som kanske gått 250 mil fullgas och 250 mil lugnt, så borde slitaget på banhojjen vara större. Ju fler gånger kolven går upp och ned i cylindern borde ju slitaget öka. Detsamma gäller för alla andra rörliga delar.

Däremot kan en misskött gathoj med lika många mil vara sämre än en välskött banhoj, men det är en annan sak.

R1 wannabe skrev:
Jag VET inte men nånting säger mej att en banhoj som gått 500 mil på nästintill fullgas i jämförelse med en gathoj som kanske gått 250 mil fullgas och 250 mil lugnt, så borde slitaget på banhojjen vara större. Ju fler gånger kolven går upp och ned i cylindern borde ju slitaget öka. Detsamma gäller för alla andra rörliga delar.

Däremot kan en misskött gathoj med lika många mil vara sämre än en välskött banhoj, men det är en annan sak.

Vänta nu lite...byter du någonsin kolvar på en hoj som gått 2000 eller varför inte 4000 mil gata?
Motorn tar inte stryk, vid tävlingskörning...Om den givetvis inte är kittad ( men då hamnar den sällan på gata igen).

Om slitaget ökar i Cylindern kör du en BSA från 58:a...sorry det blir inte mer slitage i cylindern.

Det som kan slitas mer är kopplingslamellerna, men dom byter du för 1000:-.

The blade skrev:
Tror folk e försiktiga med att köpa hojar som din t ex. Din cbr har rullat 200 mil. PÅ BANA!!!! Folk kanske tror att den då inte är inkörd korrekt. Men vad vet jag!!!

Hade jag varit ute efter en CBR600RR, hade jag köpt Swedies - utan att tveka..

Zilversurfer skrev:
Hade jag varit ute efter en CBR600RR, hade jag köpt Swedies - utan att tveka..

Va i! Din javul! Det där är en massa Skit mellan raderna! Typ att jag kör sakta! vavavav :arsele :lol

Hojen har faktiskt gått 50-talet mil på gata av de där 235 milen på mätaren. Så inte riktigt 200 mil. :tungan

Swedie skrev:
Va i! Din javul! Det där är en massa Skit mellan raderna! Typ att jag kör sakta! vavavav :arsele :lol

Hojen har faktiskt gått 50-talet mil på gata av de där 235 milen på mätaren. Så inte riktigt 200 mil. :tungan
Men det är ju en Honda också så det vill man ju inte ha. ;)

R1 wannabe skrev:

mmmm........Men hur ser man att en gathoj som ren & fin och är tvättad med avfettning och högtryckstvätt är i bra skick? Hur ser lagren ut? Hur ser man att framdämparna inte är misshandlade innuti pga bakhjulsträning av sk "harskutt" och hur är då kopplingen? Bara för att man kan "tvätta" och inte ha klotat behöver det inte betyda välskött...för allt som blänker är inte guld.

Det finns väl både "bra" och "dåliga" gat & banhojar. Så man bör väl kolla upp dom likvärdigt inför ett ev köp.

/

En banhoj brukar skötas fan så mycket bättre än en gathoj, service efter ca 50mil.. och genomgång efter varje körning för att se så allt är 100! Hitta en gathoj som får den behandlingen!
En banhoj som dessutom inte varit klotad :eek:

Swedie skrev:

Den har säkert inte ens gått 235 mil, med tanke på att du tokdrevat 13/52 :tungan

Zilversurfer skrev:
Om slitaget ökar i Cylindern kör du en BSA från 58:a...sorry det blir inte mer slitage i cylindern.
Tack för den passningen :)
Jag tror fortfarande att en banhoj slits hårdare än en gathoj.

Nysse skrev:
Bara för att man kan "tvätta" och inte ha klotat behöver det inte betyda välskött...för allt som blänker är inte guld.
Har letat och letat men hittar inget i mitt inlägg som tyder på det du skriver

:va
Det enda jag konstaterade var att en misskött gathoj kan vara sämre än en välskött banhoj.

Hur man tar reda på det är en helt annan fråga.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back