Svårt att sälja hojen?

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Är det någon mer här som har svårt att sälja sin RR hoj? :va

Helt otroligt... måste va över 500 som har kollat på min annons som jag har ute både på blocket, här på SH samt på min hemsida.
Ändå är det INGEN som har ringt. EN (1) har mailat. :confused:

Vad ska man göra? :3freak

Ja menar om man nu tycker att 55 tusen är för mkt för 1,8 R6 02or, då kan man väl i alla fall ringa och pruta. Eller? :(

Ska man sätta 35 tusen på hojen, plocka av godbitarna och sälja det plus de andra delarna löst?

Jag tycker det e sjukt...

Det finns på tok för många att välja på. Man måste nästan ge bort sin 600 om man vill bli av med den tyvärr. Jag vågar inte ens försöka sälja min, fast om man ska spaka 250 nästa år så :gnissla

Finns som sagt en hel del att välja på, och när supersport försvinner helt, trillar det ju ut ett helt gäng trimmade 600'or ut på marknaden, som bara rookies kan tävla med.
Tycker iofs din verkar prisvärd, men "gamla" rookies kanske har kulorna, och de nya rookiesarna inför nästa år kanske inte ens tittar efter racehoj redan(även om de borde).

Köp hoj. Ha den Sedan Hela livet ut. Det är det bästa Tyvärr. Om man inte vill förlora en massa Pengar. Finns ju en del rr att Välja mellan..

Jag försöker få min vanliga gathoj såld oxå. CBR'en. Men det är lönlöst.

SilentPlanet skrev:
Köp hoj. Ha den Sedan Hela livet ut. Det är det bästa Tyvärr. Om man inte vill förlora en massa Pengar. Finns ju en del rr att Välja mellan..

Är ju ingen dum ide. Hade farsan haft pengar då och behållt sin Aermachi kunde han sålt den nu och fått FETT med pengar. En del modeller bara ökar i pris.

Kanske inte en vanlig 600 dock, men tänk RC45... etc

kanske inet så många som kommer till nästa år själv väntar jag bara på stålarna sen rä man förhoppnings vis en cykel rikare :)

Gottis skrev:
kanske inet så många som kommer till nästa år själv väntar jag bara på stålarna sen rä man förhoppnings vis en cykel rikare :)

Å vad för hoj e du efter då? :hej
Om du kan tänka dig en R6a igen, ge mig ett bud.

Visst finns intresset...

Har själv visat lite intresse av ett åkdon för Rookie 600 nästa år.
Men det får bli en liten hemlis så länge! :tungan

Nu framgår det ju inte av annonsen om den är gatreggad, men att det låter som om det är en konverterad gathoj som saknar både registreringsbevis och originaldelar och som sådan är den svårsåld eftersom det avgränsar marknaden av potentiella köpare. Om du verkligen vill sälja sänker du priset successivt till dess att du får en köpare, för sådana finns alltid, det handlar bara om priset. Jag kan förstå din besvikelse över att upptäcka hur mycket pengar du kommer att förlora på din affär. Man upphör aldrig att förvånas över vilken förlustaffär det är att köpa och sälja fordon, RR-hojar är inget undantag utan kanske t o m värre. Ibland skrattar jag åt vilket vrakpris jag köpte Skatungen för men sekunden efter bleknar jag vid tanken på hur mycket pengar jag efter köpet kört ner i den, pengar som jag aldrig kommer att få igen om jag får för mig att sälja den. Jag brukar tänka att när jag köper ett fordon ska jag betala av det under en rimlig tid och de pengar jag får vid försäljningen är en slags bonus, det har en återhållande effekt på ångerkänslorna som alltid infinner sig vid försäljningen. Om inte annat, vad ska man med en pryl till som man inte ska/tänker/kan använda?

Jag är sugen på att köpa en 600a eller 750. Men efter sommaren finns det ju inte direkt mycket kosing kvar. Nu under vintern samlar man på sig lite igen och så framåt vårkanten kanske man kan köpa sig en till banhoj.

Jag stod med min gathoj Aprilia RSV i 3 månader ett samtal :död

Insåg att det inte gick att sälja.

Under rubriken Bytes ramlade svaren in :)

Den potentiella sporthojsköparen har ofta en hoj själv han vill bli av med.

Så vill man bli av med den snabbt så byt mot något som är mer säljbart en annan hoj eller vad f.. som helst.

Ett annat alternativ är att annonsera på eBay då det inte kostar något är det ju värt ett försök i varje fall

Teddy skrev:
Nu framgår det ju inte av annonsen om den är gatreggad, men att det låter som om det är en konverterad gathoj som saknar både registreringsbevis och originaldelar och som sådan är den svårsåld eftersom det avgränsar marknaden av potentiella köpare.

Min hoj går att regga om det var den du syftade på... fast den sakar dom flesta orginaldelarna (kåpor, ljus)

2ono skrev:
Under rubriken Bytes ramlade svaren in :)

Jag kan tänka mig byte, speciellt min som delbetalnig på en 2006 R6.. :D :rolleyes:

Lika här :gnissla
Får inte heller min SS600 race/ gathoj såld. Men nu blir den nog kvar.
Priserna har blivit alldeles för dumpade :huvet

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back