Svårt att sälja hoj??

Tycker fenomenet med att det är ett jävla intresse dom första två dagarna är märkligt...sen är det tyst som graven....?

Då har väl dem som är på hojjakt hunnit höra av sig... för de andra som bara är lite småsugna så är priset känsligare eftersom att de är där å letar "kap".
 
La in annons på min förra CBR på kvällen, en snubbe ringde på fm och gav ett skambud. Ja sa att det inte var aktuellt.
Då gav han rätt bud och sa att han skulle kommer på em och ta den.
Vi pratade inte mer än 1 minut tror jag.
Snubben kom som han sa och tog den utan att provköra.
Smidigt... (trodde han bara snackade)
 
Nu är det seeeegt....
Min blade är iskall, & jag fattar inte varför? trodde fina gammelblejdar var intressanta, men tydligen inte.....
 
Nu är det seeeegt....
Min blade är iskall, & jag fattar inte varför? trodde fina gammelblejdar var intressanta, men tydligen inte.....

39' för en 96a är i mina ögon lite väl högt. Går ju att hitta 929or för bara några lappar till och då får man en betydligt modernare och kanske 4-5 år nyare hoj.

Men visst blejdarna är generellt överprisade så med lite tur kanske någon som gillar gammelvarianten.
 
39' för en 96a är i mina ögon lite väl högt. Går ju att hitta 929or för bara några lappar till och då får man en betydligt modernare och kanske 4-5 år nyare hoj.

Men visst blejdarna är generellt överprisade så med lite tur kanske någon som gillar gammelvarianten.

Till viss del har du rätt, man kan få en skabbig 929 med 5000 mil på mätaren för samma slant, men min har rullat 2200 mil & ser snudd på ny ut, den kommer säljas, men det tar lite tid...(fick 38500:- i somras för min förra 96:a , 4000 mil....)
 
inga problem att sälja, sålde min R1-00 för 43 idag, lade ut annonsen i onsdags! :tummenupp
 
Min blade är iskall, & jag fattar inte varför? trodde fina gammelblejdar var intressanta, men tydligen inte.....


Säkert en lite mindre kundkrets på en sådan hoj, många vill köra nyare.

Eller så finns det lite kunder men de tycker att du ligger fel i pris och inte kan/vill börja med att försöka pruta ned priset ?
 
Jepp, helt omöjligt att sälja hoj! Sen får man alla moppekidz på halsen som vill byta den mot en trimmad moppe plus en båtmotor som inte går. 10 moppekidz, en mkt intresserad provkörare och en som ville köra ett bra byte (för mig) mot en bil. (Men jag vill ju inte ha en bil)

Så absolut, helt omöjligt att sälja hoj.
 
Så här ska prissättningen se ut:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29780

Funderar på att ringa banken själv!

Edit: Annonsen togs bort samma dag och var antagligen ett bus eller felskrivning! Dock kan någon köpt den och gjort årets klipp...

För er som inte såg den var det en R1 06 Raven edition 1300mil för 47loppor!
 
Last edited:
Jag börjar misstänka att de i prisklass över 30k är lika lättsålda som det varit under högkonjunktur, medan mc under 15k är svårsålda idag.
Detta eftersom >30k-köparna är folk som har stabilt jobb (samt lätt att få nytt om de blir uppsagda) och nu kan få väldigt förmånliga lån, medan <15k-köparna är en annan kundgrupp. Här handlar det oftast om folk som köper första hoj och man kanske inte i detta läge bestämmer sig för att bli hojåkare, med körkort och en del andra engångskostnader. Dessutom köps billiga mc oftast utan lån, och folk med halvdan ekonomi, som ändå har 7k-15k över, hellre väljer att amortera annat lån eller spara inför sämre tider.



Det verkar stendött för de billiga. Jag såg en Honda 250 touring ca -80, med nya däck, nytt drivpaket, nybesiktad, skattad och felfri för 5250kr. Den låg ute en hel vecka. Kommer troligen att säljas för det dubbla nästa vår.
 
Jag börjar misstänka att de i prisklass över 30k är lika lättsålda som det varit under högkonjunktur, medan mc under 15k är svårsålda idag.
Detta eftersom >30k-köparna är folk som har stabilt jobb (samt lätt att få nytt om de blir uppsagda) och nu kan få väldigt förmånliga lån, medan <15k-köparna är en annan kundgrupp. Här handlar det oftast om folk som köper första hoj och man kanske inte i detta läge bestämmer sig för att bli hojåkare, med körkort och en del andra engångskostnader. Dessutom köps billiga mc oftast utan lån, och folk med halvdan ekonomi, som ändå har 7k-15k över, hellre väljer att amortera annat lån eller spara inför sämre tider.



Det verkar stendött för de billiga. Jag såg en Honda 250 touring ca -80, med nya däck, nytt drivpaket, nybesiktad, skattad och felfri för 5250kr. Den låg ute en hel vecka. Kommer troligen att säljas för det dubbla nästa vår.


:va vad är billigt med en urgammal 250 för 5tusen ? grannen köpte en fin honda 600 från 89 för 6000 igår hade inte gett mer för den nån annan gång oavsett finanskriser ,allt skit som inte säljs är överprisat av ägare som tror att värdet stiger när slitaget ökar
sålde xt600:an en 93:a för ett par år sen för 12 tog inte en dag att sälja ,nu ligger många av dom runt 20 så undrar varför ingen köper dom?
 
Last edited:
:va vad är billigt med en urgammal 250 för 5tusen ? grannen köpte en fin honda 600 från 89 för 6000 igår hade inte gett mer för den nån annan gång oavsett finanskriser ,allt skit som inte säljs är överprisat av ägare som tror att värdet stiger när slitaget ökar
sålde xt600:an en 93:a för ett par år sen för 12 tog inte en dag att sälja ,nu ligger många av dom runt 20 så undrar varför ingen köper dom?

Om däcken och drivpaketet kostar 5000kr, återstår 250kr att betala. Om tanken var fylld, var hojen gratis. Det spelar ingen roll om den är urgammal, kostar den 0kr utöver slitdelar, olja och bensin, är den ändå billig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top