Svårt att sälja hoj??

Jag fattar inte vad som är svårt med att sälja hoj.

Precis som de flesta här byter jag alldeles för ofta, så lite
erfarenhet har man tyvärr.

Sålde min Duke på 6 dagar. Varför? Precis som alla skrivit..rätt pris!!

Nu ska jag köpa en ny så fort som möligt och undrar då vad det är för fel
på folk??

80 papp för en gammelretta 04? Ingen som inte är dum i huvudet kommer
att köpa den. Varför lägger man ut den när grannen säljer sin för 69?

När rätt hoj till rätt pris dyker upp så köper jag den inom en dag eller
två om priset är rätt.

Så om någon har en Gixxer 05-07 för rätt pris så PM:a:D
(NEJ Rätt pris är INTE 99 laxar för en 06:a med 1700 mil på mätaren..:rolleyes:)

hehe, finns en här på SH annonserna som lägger ut sin hoj på nytt varannan dag så den alltid ska synas när man klickar sig in,
har kollat på den i några dagar nu, utan att hänga ut nån eller så, men köpte en likadan nu i våras, samma årsmodell och allt för nästan halva priset mot vad han begär, nu senaste dagarna har han sänkt priset.. med 400kr, och folk undrar varför hojen inte blir såld.....

http://www.blocket.se/stockholm/Nyservad_och_besiktigad_R1___billigt_21889877.htm?ca=15&w=3

med risk för att det blir en blocket-tråd till.

Men den här killen kan man ju undra över vad han tycker är billigt. En icke komplett r1a till ett högt pris.

Han har ju dock garderat sig med att han ska försöka svara "ALLA" som är intresserade, men det är först till kvarn som gäller. Sen när har det inte varit det, och hur många tror han ska höra av sig. Jag gissar på öhhh öhhh Noll

http://www.blocket.se/stockholm/Nyservad_och_besiktigad_R1___billigt_21889877.htm?ca=15&w=3

Men den här killen kan man ju undra över vad han tycker är billigt. En icke komplett r1a till ett högt pris.

Han har ju dock garderat sig med att han ska försöka svara "ALLA" som är intresserade, men det är först till kvarn som gäller. Sen när har det inte varit det, och hur många tror han ska höra av sig. Jag gissar på öhhh öhhh Noll

Hehe!

Sett samma annons, man undrar ju - för han är inte ensam!

Får han ens 40 000:- så skall han ju jubla, 35 000:- och han skall vara glad!

Inte fan är det lätt att sälja nu, visst beror mycket på priset men det är knappt någon som ens hör av sig. Är 64k på tok för mycket för en 05as R6a som har gått 930mil, eller lever jag i en fantasivärld? När jag har haft hojar på annons tidigare så är det i alla fall folk som hör av sig och vill pruta... men inte ens sådana svar har jag fått.

Jäkla finanskris...

Japp jag tycker det låter alldeles för dyrt. Själv köpte jag en zx6r -07 våren 08 för 69'. I höstas köpte jag en likadan för 57'. Båda sålde jag i våras för 69' resp 66'. Där tror jag priserna ligger för en 07a 600, 65-70'. En 05a borde inte kosta mer är 50-55'.

Sen kan jag reta mig lite på folk som säger att det såldes nya 1000cc hojar i höstas kring 100' och att då en beg inte skall kosta mer än 90'. Man kan inte utgå från det billigaste och anse att det är normalt. De flesta som har en 1000cc 08a betalade en bra bit över 100'. Visst det finns folk som måste bli av med hojen snabbt (cbr1000rr-08 för 80') det får man utnyttja men man kan inte tro att alla är i samma paniksituation. Själv sålde jag en zx10r-08 för 103' i förra veckan.

jo men sätt det i paritet med en VFR eller VTR från 02, den begär dom runt 60 loppor för?! en 7 år gammal hoj... good luck! Det finns sådana hojar som legat ute från och till sen jag började titta mig omkring efter nämnda, våren 08, alltså 1 år sedan.... samma hoj samma pris.
Inte för att vara den som är den - jag köpte ju trots allt en VFR -02 med ABS och 3 packväskor för 55 från handlare, men iaf VFR är snarare en touringhoj. Touringhojar = oftast inte körda som svin = bättre skick överlag = högre pris. Även = lägre försäkring. Betalar man 6k/år för helförs kan man göra ett lite större utlägg initialt om man planerar att ha hojen ett par år ... :-)

Men jag håller med om att utan ABS och packväskor är ~60 ett ganska saltat pris. Speciellt om vi snackar privat.

rätt bra svår sålt nu ja, tråkigt, inte som innan direkt

Jag sålde min R6:a på två dagar.
Det var en -05:a 1800mil 60.000kr fick jag, köpte den 3 månader tidigare för 54,000kr.

Så svårt är det inte. Tror det mer beror på skicket och priset, dessa två faktorer brukar gå hand i hand.

Du kanske ska se över annonsen, ändra texten, kanske byta bild.

Jag sålde min R6:a på två dagar.
Det var en -05:a 1800mil 60.000kr fick jag, köpte den 3 månader tidigare för 54,000kr.

Så svårt är det inte. Tror det mer beror på skicket och priset, dessa två faktorer brukar gå hand i hand.

Du kanske ska se över annonsen, ändra texten, kanske byta bild.

gjorde du. min är i bra skick och ett väldigt bra pris.. 50 ligger den på.
billigare finns inte.. vill bli av med den så ja la mig under alla andra..
annonsen finns på sporthoj om du vill kolla.

Fy fan vilken vanskött hoj. Kåpor saknas, skrapad lykta +toppkåpa, märke efter styränden i ramen. Styränden saknas även på bilden.
Han kunde ju iaf kostat på hojen en tvätt. Bakhjulet är ju inte dåligt ingrott med skit...

Får han 20k för liket så ska han vara riktigt glad.

Har väl bytt tillräckligt ofta för o kunna nämna ett par faktorer som hjälpt till / påverkat mig. Kan bli lite upprepning från tidigare inlägg.

Nu senast bytte jag bort min gsx 1100 es -84 på två veckor, sattes ut på 15000. Jobbade i samma sväng som annonsen kom ut, så missade en tre fyra stycken där tyvär. Men iofs så fick jag till slut gjort ett rakt byte till den hoj jag egentligen ville ha.

- Kunskap om marknaden, vad gäller, vad säljer. Inte 500 pix under vad som ligger inne just nu, att annonsen är kvar beror på att priset är för högt. Följer jag vad som händer dagligen under ett par veckor så dyker en helt annan prisbild upp.

-Bra bild. Ingen bild är för mig lika med att det finns något att dölja. Har en kompis som brukar sortera lite snabbt med kommentaren, "Orkar han inte lägga upp en bättre bild än så orkar han ju säkert inte serva bilen/bågen, lägger hellre mina pengar hos någon annan." Det är första intrycket, ungefär som på en dejt eller arbetsintervju, de där första sekunderna som gör så mkt.

- Rätt tid i månaden. Brukar sikta på att lägga ut mina cyklar / bilar onsdag eller torsdag efter löning. Folk har pengarna, och har tid o styra upp en syning inför helgen. Är de riktigt på g så är den såld redan innan.

- Det ringer mer de första dagarna, de som har koll på marknaden hugger direkt o vill kolla läget. Jag brukar spela ut dem mot varandra här, poängtera att det är fler som ringt. Skapa lite stress. Gillade det som stod från BMW, att ha flera intressenter på plats samtidigt. Detta ska testas vid nästa tillfälle.

Tricket är väl att hitta "rätt pris" på en vara, lite skrämmande dock att somliga stoltserar med att de sålt en hoj på nolltid då de lagt sig några tusenlappar under lägsta pris på blocket,-är inte det att dumpa priserna, lite som att skjuta sig själv i foten?

Som säljare vill jag såklart ha så mycket som möjligt för min hoj, som köpare vill jag betala så lite som möjligt, men det gäller väl att få en skaplig balans.

Sålde just en fyrhjuling av välrenomerat märke för en summa som kan betecknas som medelvärde på blocket (löjligt mer än vad den kostat mig). Hela apparaten med inköp, renovering med mera kostade en tiondel av vad jag fick för den men varför sälja den till underpris när marknaden sätter priset?

Med andra ord: välj rätt pris, inte några tusenlappar under blockets billigaste.

Vill man sälja anpassar man priset till rådande efterfrågan.
Så är det och kommer alltid att vara.

Marknaden kanske inte efterfrågar 10 år gamla R1'or för 48 tusen...

Rätt pris kan man alltid diskutera....
Vill man sälja snabbt så sätter man rätt annonspris och kan pruta lite på det.
Jag har sålt 2 st SH sista månaden, och dom har försvunnit inom 2dygn efter att annonsen har kommit ut och de har ej varit billigast på blocket.
Det är mkt viktigt att ha en lockande annons.
Lycka till med försäljningen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...