Svårt att sälja hoj??

Har man en uddahoj så kan man få vänta länge för att hitta rätt köpare trots att priset är bra i jämförelse mot övriga på blocket...

Tror att det är priset det handlar om. Tittar man på blocket på cyklar som har en normal prisbild så ser man att annonserna försvinner efter ett tag. Tyvärr så lever ganska många i nån slags drömvärld där dom verkar tro att det ska bli slagsmål om deras gamla cyklar.

Med tanke på att det sålts mycket nya 08:or för runt 100k så borde beg marknaden sjunka men tyvärr tror folk att dom ska få 90k för för sina beg
07-08:or

Ingen som har nån bra länk till nån sida därman kan kolla ungefärliga värden på beg hojar?

Håller med kikar efter hoj 07-08:or men det är alldeles för höga priser i de flesta fall. Sprak nya 08:or såldes som sagt ut för 100K eller strax däröver i höstas så beggade bör ju ligga en bit under 90K.

Tror att det är priset det handlar om. Tittar man på blocket på cyklar som har en normal prisbild så ser man att annonserna försvinner efter ett tag. Tyvärr så lever ganska många i nån slags drömvärld där dom verkar tro att det ska bli slagsmål om deras gamla cyklar.

Med tanke på att det sålts mycket nya 08:or för runt 100k så borde beg marknaden sjunka men tyvärr tror folk att dom ska få 90k för för sina beg

Ingen som har nån bra länk till nån sida därman kan kolla ungefärliga värden på beg hojar?

Bike har en begagnatprislista i beg. guiden och även en funktion för att kolla priser på deras hemsida ;)

Själv har jag sålt två hojar och köpt en inom en vecka så helt dött är det inte....

Tyvärr så lever ganska många i nån slags drömvärld där dom verkar tro att det ska bli slagsmål om deras gamla cyklar.

Fick 95' för min -07'a. Tror att det är där priserna ligger.

inga problem, om priset är rätt! jag sålde och köpte två hojar nu i vår!
Har du hojen kvar som du försöker att sälja så har du för högt pris...

http://www.blocket.se/ hojfirmor, typ Carlbarks använder sig av blocket :tummenupp

Last edited:
Denna vecka:

Kawasaki GPX 750. Såld på 3 timmar.

Honda NSR 125. Såld på 24 timmar. Köparen betalade begärt annonspris osedd.

Trögt? Inte direkt va? Det är klart, priset var väl ganska rätt på dem.

Priserna är ju helt fel på många hojjar...

Ett exempel på det är för drygt 1år sedan (tror det var 1år) så fanns det flera ttr 600 från 22k och uppåt. Då var det inga rishögar heller utan från ok skick och bättre. Kommer ihåg att de fanns en 03a för 25k..
För några månader sedan så låg den billigaste ttr 600an på 27k och det var en 99a...

Som alla säger så är det ju priset som styr.. En annan fin jämförelse var ju när Lelles reade ut deras 690 SM -07, 52000:- för en som inte rullat en meter! Dom var billigare än dom som privatpersoner försökte sälja.. Undra varför privatpersonerna inte blev av med dom?

Ligger priserna rätt är det inte alls svårt att sälja.
Jag var nyligen och tittade på en överprissatt GSXR 750 för 52000, då den var dyr jämfört med andra liknande hojar så förväntade jag mig ett bra skick.

Trist nog så var hojen i dåligt skick istället och jag fick åka hem tomhänt.

Jag har provat sålt min i ett år ,det kanske är 2-3 personer som ringt,men det är bara ensamma mäniskor som vill prata väder.Priset avgör ju alltid men jag har lagt ett lågt och bra pris,plus att cykeln är i absolut toppskick men icke sa nicke

Tror ett problem är att en del säljare kollar lite snabbt på blocket och ser va andra liknande hojar säljs för, och sen försöker de få sin såld till samma pris.

Sitter själv och letar hoj nu, och har kollat blocket dagligen senaste 3 månaderna, och när det dyker upp en hoj till bra pris får man vara snabb, de flesta annonser är borta igen nästa dag. De hojar som ligger kvar på blocket är de som INTE blir sålda. Även om de blir sålda efter flera veckor så är det defenitivt inte för de pris de angav i annonsen

Tycker det är tungt att sälja. Har min VFR ute med bara ett enda svar.
http://www.blocket.se/vi/21006856.htm?ca=11_s

Känns lite svår sålt. Brukar alltid pricka in rätt pris, rätt tid. Denna gång kanske jag hade fel.

Ditt pris är alldeles för högt!

Fick 95' för min -07'a. Tror att det är där priserna ligger.

NSB33 köpte sin 08 Honda för 80000. Dessutom var det lite godsaker på.
Du gjorde en bra affär :tummenupp

Last edited:
Sen så finns det folk som sätter ut sin hoj på blocket för skoj skull bara för att se om någon nappar. Självfallet till ett pris långt över det rätta priset.

Jag har provat sålt min i ett år ,det kanske är 2-3 personer som ringt,men det är bara ensamma mäniskor som vill prata väder.Priset avgör ju alltid men jag har lagt ett lågt och bra pris,plus att cykeln är i absolut toppskick men icke sa nicke

Vad har du satt för pris på den, Jag köpte min 600f-00 för 37000:- 2005.
Förvisso med spräckt kåpa på ena sidan. Året efter sålde jag den för 46000:-,
då med ny kåpa, sprillans bromsskivor fram och ombyggd kuts bak.
En -99 ligger väll på ca 35000:- i dagsläget.

Last edited:
Hej ja 35000kr är vad jag sett att dom står i beroende skick,jag har begärt 34000kr och då är drivpaket nytt, däck nya, bromsar nya, nytt batteri ,nya stift ,nytt luftfilter, olja och filter nytt,plus lite extra som slipon neon ny sadel nyrekondad och lackförseglad,pedantskött tvättad efter varje körning.jag är lite petig av mej så jag kollade på många innan jag köpte denna och den här var den finaste och nu är den bättre.men som sagt totalt dött att sälja.så nu har jag tagit bort anonserna och behåller den ett år till och ser om det går sälja nästa sommar

Hade min ute i 2 månader utan resultat.
Sen tog jag bort och gjorde om annonsen med bättre bilder, ny text mm mm.
tog 2 dar, sen va den borta... till SAMMA pris som innan...
Så som folk säger... det hänger nog mycket på annonsens utformning..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman