Suzuki VS800 - Barhopper

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Snyggt, nja ?? Avgasbandage är mera för trimmade hojar tycker jag:huvet
Håller inte med där, kolla på de flesta snygga Bobbers och du ser någon variant av avgasbandage. Dessutom så är det ett enkelt sätt att byta färgen på avgasröret.
Är själv inte så fastlåst vid att alla saker skall ha en specifik funktion och ingenting utöver detta, vissa saker kan man ha för att de ser snygga ut.
:)

Sänk den, sätt på en mindre sadel och en slimmad skärm så börjar det likna nått.

Frågan är om jag behöver det.
Det är i princip bakskärmen som är tokhög för tillfället. Den går att göras lägre genom att montera den på svingen och därmed fjädrar den tillsammans med bakdäcket. Som det är nu så sitter den högt för att den är fäst i ramen och däcket fjädrar separat från den.

Osäker iofs hur sadeln gör sig med bakskärmen på svingen men det är ett senare problem. Sadeln har en liten reva och kommer att kläs om eller bytas ut i framtiden. Då kan man ju göra den lite lägre och bekvämare.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Får inte riktigt ordning på hur jag vill ha linjerna på hojen.
Så 3 nya photoshoppade varianter.
Den första som jag tänkte mig först men inte är nöjd med på långa vägar.
Sen 2 med en inköpt Corbinsadel som sträcker sig ut över bakdelen lite.
 

Bifogat

  • Photoshop_1.jpg
    Photoshop_1.jpg
    150 KB · Visningar: 292
  • Photoshop_2.jpg
    Photoshop_2.jpg
    151.8 KB · Visningar: 260
  • Photoshop_3.jpg
    Photoshop_3.jpg
    151.5 KB · Visningar: 296

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
70-tals suzuki
Svårt det där.... Jag röstar på 1 eller 3..... Brukar gilla riktigt korta bakändor men nr 3 var helt ok den med.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nya styret från www.bikeparts.se har anlänt. Riktigt snabb leverans må jag säga då saken redan fanns att hämta ut igår em.
Gillar webbutiker som fixar det så bra :tummenupp

Första intrycket av nya styret är "fan vad kort det är.." :D
62 cm är längden och med ögonmått så blir det precis att jag får plats med alla saker på den, inte mycket mera.
Speglarna får jag nog omlokalisera till något annat ställe. Biltema har ju numera helt ok styrändsspeglar, så det löser sig nog.

Siktar på att byta styret under helgen som kommer.
 

Bifogat

  • VS_021.jpg
    VS_021.jpg
    33 KB · Visningar: 112

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag tror att allt ser bajs ut pga. chesterfildssoffan man stirrar sig liksom blind på den. Kan man plocka bort det kromadestaget på skärmen?? Kanske sätta dit en 30 talare som slutar vid gångjärnet.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tror att allt ser bajs ut pga. chesterfildssoffan man stirrar sig liksom blind på den. Kan man plocka bort det kromadestaget på skärmen?? Kanske sätta dit en 30 talare som slutar vid gångjärnet.

Kromstaget på skärmen skall bort. Det går ramrör ungefär till dämparen +3 cm. Dock så måste det till en distans för att dämparna skall sitta rätt.
Har hittat lite bitar att fabricera distanserna i, tror jag i varje fall.

Sen sadeln... Den skall ju bytas/moddas. Det bakre fästet på sadeln sitter på stänkskärmen så den måste moddas eller nytt fäste tillverkas när jag ändrar skärmen. Nu är det inte ett så stort problem då det sitter skruvar framtill som håller fast den ordentligt, men för att få det riktigt bra så.
Sen har jag sett att springer sadlar kan man få för helt ok priser på den elektroniska bukten (E-bay). Eller om jag gör något med den som sitter där nu, får se där...
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kolla hur tjejens Trajja ser ut i mitt garage den var med pissful med anktjärt osv. Den har en tidig sporresadel för 1 hundring nu som jag tycker ser bra ut + att den även har en glidabakcuts när man ska streamlina hehe
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kolla hur tjejens Trajja ser ut i mitt garage den var med pissful med anktjärt osv. Den har en tidig sporresadel för 1 hundring nu som jag tycker ser bra ut
Vart hittar man den för en hundring?
E-bay fynd ?
Jag brukar låta polaren leta fram vissa saker billigt där då han har svart bälte i E-bay. Själv så har jag bara en av de lägre graderna, så är det inte allt för dyra saker fixar jag det själv.

De billigaste, helt nya jag hittat går för ungefär 1000-lappen, vilket iofs inte är allt för dyrt det heller.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nää man åker runt & fikar/ölar på hojklubbar & där kör ju alla HD & ska ha Leperra eller Corbin de är nöjda ifall de hittar nåt dyrt att sätta dit känns det som (fast endel man känner bygger ju fräna saker men ) så det går kanon att göra fynd utan dator. Fast idag kom mitt e fynd från USA Suomy Whiteflower extream så jag har faktiskt hunnit köra hoj 1:a gången ordentligt i år vilket just nu firas med 1 öl Skål
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu har jag gått igenom medlemsarkivet för det största Intruderforumet på nätet och dessa var de få hojar som såg ok ut.
Det var fan inte många :brinnerup
Skall försöka plocka lite ideér från dem och införliva i min.
 

Bifogat

  • SH_5.jpg
    SH_5.jpg
    56.6 KB · Visningar: 179
  • SH_4.jpg
    SH_4.jpg
    147.6 KB · Visningar: 188
  • SH_3.jpg
    SH_3.jpg
    81 KB · Visningar: 185
  • SH_2.jpg
    SH_2.jpg
    136.9 KB · Visningar: 201
  • SH_1.jpg
    SH_1.jpg
    185.4 KB · Visningar: 228

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Har fortfarande inte hämtat mig ifrån chocken.....:sjuk:galen
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har fortfarande inte hämtat mig ifrån chocken.....:sjuk:galen
Det är ingenting emot min känsla när jag såg en identisk hoj parkera framför mig i Väsby.

Föraren var en medelålders gubbe som var så stolt över att ha maxat antalet blänkande saker han nu kunde ha på hojen.
Kände bara att "är det det här jag gett mig in på...."

facepalm1.jpg


Sen släppte det efter en stund och jag blev påminnd över att den skall nog gå och få lite cool ändå. Bara man är metodisk och tvekar inte när det gäller att ta bort onödiga (blänkande) saker.
:D
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Då har jag konstaterat efter att sett så många "fina" exemplar att orginalsadeln MÅSTE bort den dödar hela hojen ju.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du måste ha en aphängare för att få stuket på den där. Så är det bara, oavsett vad man tycker om'et!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då har jag konstaterat efter att sett så många "fina" exemplar att orginalsadeln MÅSTE bort den dödar hela hojen ju.

Det har du helt rätt i, den bananformade sittpuffen och den bananformade kåpan under förstör utseendet på allihopa.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du måste ha en aphängare för att få stuket på den där. Så är det bara, oavsett vad man tycker om'et!
Får se nu under helgen som kommer då dragbaren skall monteras.
Suger det så får jag väl gå mot aphängare. Fast med aphängare så måste sladdar förlängas, bromsledningar bytas, osv. Så först dragbar där ingenting av det behöver moddas (hoppas jag).

Kommer dock att få borra 2 hål i styret då det sitter några pluppar i riserserna. Samt vill jag dra sladdarna inuti styret så måste det borras ännu mera. Första skedet så siktar jag dock på sladdarna utanför bara för att få känn på det hela. Sen kan man snygga till det ifall det var rätt.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är något med linjerna som blir fel med dragbar när den är markant högre i framkant tycker jag. Det är ju högst subjektivt naturligtvis.
Ett litet nätt aphäng ska'reva'. Inte så att man hänger som jesus på korset, utan mer så att man kan lufttorka armhålorna litet när man floffar fram genom landskapet.

Lustigt att det söker in sig så många glidare på SH. Och kul! :tummenupp
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top