Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Ni som bytt till slipon vad har ni gjort för att få bort fel koden? tyckte ja skulle va smart och ha kvar avgasstyrningen eller vad det nu kallas? dosan som vairana går ner i avgas/slipon! men det visar fortfarande fel kod hört att några klippt någon kabel?
 
Ni som bytt till slipon vad har ni gjort för att få bort fel koden? tyckte ja skulle va smart och ha kvar avgasstyrningen eller vad det nu kallas? dosan som vairana går ner i avgas/slipon! men det visar fortfarande fel kod hört att några klippt någon kabel?


klipp den ena bruna.... sök på nätet.. minns inte vad d var för sökord.. men d finns bilder å beskrivningar...:tummenupp

Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???
 
Last edited:
K5/6 träff 2007

Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???[/QUOTE]


Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt :tummenupp

//H
 
Vibrerar era backspeglar när ni får upp lite fart, typ 170 km/h?!?
På min förra hoj gjorde de inte det men på den här gör det det ganska ordentligt tycker jag...
Är det ett typfel eller är det bara på min hoj?!?
 
Vibrerar era backspeglar när ni får upp lite fart, typ 170 km/h?!?
På min förra hoj gjorde de inte det men på den här gör det det ganska ordentligt tycker jag...
Är det ett typfel eller är det bara på min hoj?!?

Min vibrerar nästan inget...
Små vibrationer men inget man störs av..
 
klipp den ena bruna.... sök på nätet.. minns inte vad d var för sökord.. men d finns bilder å beskrivningar...:tummenupp

Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???

Alltid på när det gäller roligheter.. :yoparty

Vibrerar era backspeglar när ni får upp lite fart, typ 170 km/h?!?
På min förra hoj gjorde de inte det men på den här gör det det ganska ordentligt tycker jag...
Är det ett typfel eller är det bara på min hoj?!?

Mina vibrerar inte alls.. Inget man märker av, men som sagt. Jag har ju aldrig kört över 110km/h :gnissla
 
Last edited:
Min vibrerar nästan inget...
Små vibrationer men inget man störs av..
Hmmm...
Mina vibrerar så att man inte ser mycket bakåt i dem...
Dessutom vibrerar de så pass mycket att man hör oljudet, som uppstår i luften av vibrationerna, i hjälmen...

Får dessutom vibrationer i hojen när jag bromsar men bara i hastighetsspannet 230-170. Under det så vibrerar det ingenting...
 
Jaha nu har man köpt smågodis till hojen:)
Blev en PCIII, KN-filter, Yoshimura Tri-Oval och stålomspunnet fram:tummenupp
Gav 168 hk på bakhjulet, är det ok? Vad har ni andra fått ut? Hasse på AVA sa att de hade bänkat en annan K5/K6 häromdagen med samma grejer som bara gav 149 hk. Hur kan det skilja såpass mkt.? Min är hårt inkörd( av Niclas Carle, inte av mig), inte enligt föreskrifterna... har hört att det kan ge mer krut i maskinen? Stämmer det?
 
Jaha nu har man köpt smågodis till hojen:)
Blev en PCIII, KN-filter, Yoshimura Tri-Oval och stålomspunnet fram:tummenupp
Gav 168 hk på bakhjulet, är det ok? Vad har ni andra fått ut? Hasse på AVA sa att de hade bänkat en annan K5/K6 häromdagen med samma grejer som bara gav 149 hk. Hur kan det skilja såpass mkt.? Min är hårt inkörd( av Niclas Carle, inte av mig), inte enligt föreskrifterna... har hört att det kan ge mer krut i maskinen? Stämmer det?

stålomspunnet ger alltid några extra hästar :D

168 låter helt ok, va man förväntar sig, 149 låter däremot dåligt.. sen är det det där med DIN/SAE osv ... mer intressant med en fin kurva. Min ska förövrigt in på bänkning snart med i princip samma prylar, så får väl återkomma i frågan
 
stålomspunnet ger alltid några extra hästar :D

168 låter helt ok, va man förväntar sig, 149 låter däremot dåligt.. sen är det det där med DIN/SAE osv ... mer intressant med en fin kurva. Min ska förövrigt in på bänkning snart med i princip samma prylar, så får väl återkomma i frågan

Nu ska vi inte retas..... :va

Ja, kurvan var enormt jämn och fin och det är en otrolig skillnad i mellanregistret.
 
Jaha nu har man köpt smågodis till hojen:)
Blev en PCIII, KN-filter, Yoshimura Tri-Oval och stålomspunnet fram:tummenupp
Gav 168 hk på bakhjulet, är det ok? Vad har ni andra fått ut? Hasse på AVA sa att de hade bänkat en annan K5/K6 häromdagen med samma grejer som bara gav 149 hk. Hur kan det skilja såpass mkt.? Min är hårt inkörd( av Niclas Carle, inte av mig), inte enligt föreskrifterna... har hört att det kan ge mer krut i maskinen? Stämmer det?
Är det helsystem eller bara slipon?
Blev det någon märkbar skillnad i känsla i bromshandtaget med stålomspunnet på hojen?
Körde med Carle på Gelleråsen när han körde den hojen men han körde inte så hårt... :)
Förväntade mig nästan att han skulle köra om mig på bakhjulet men det gjorde han aldrig... :(
 
Jaha nu har man köpt smågodis till hojen:)
Blev en PCIII, KN-filter, Yoshimura Tri-Oval och stålomspunnet fram:tummenupp
Gav 168 hk på bakhjulet, är det ok? Vad har ni andra fått ut? Hasse på AVA sa att de hade bänkat en annan K5/K6 häromdagen med samma grejer som bara gav 149 hk. Hur kan det skilja såpass mkt.? Min är hårt inkörd( av Niclas Carle, inte av mig), inte enligt föreskrifterna... har hört att det kan ge mer krut i maskinen? Stämmer det?

Shit!
Nu kanske jag blir ifrånåkt av dig i sommar :)
 
Tja..!!!

Jag kanske köper mig en K6:a snart... jag undrar därför hur service intervallerna ligger??

och vad kostar de olika??
 
Shit!
Nu kanske jag blir ifrånåkt av dig i sommar :)

Är nog ingen risk! Du är en bättre förare än jag:tummenupp Jag blir fegare och fegare ute på vägarna kan jag erkänna...
Men det är ändå kul med ett grymt ljud och en motor som svarar 100% i alla lägen:)

Är det helsystem eller bara slipon?
Blev det någon märkbar skillnad i känsla i bromshandtaget med stålomspunnet på hojen?
Körde med Carle på Gelleråsen när han körde den hojen men han körde inte så hårt... :)
Förväntade mig nästan att han skulle köra om mig på bakhjulet men det gjorde han aldrig... :(

Det är bara ett slip-on, vore intressant att veta vad ett helsystem skulle ge i effektökning.
Angående den där avgasstyrningen som han längre upp i tråden snackade om så plockade de bort den på min
 
Last edited:
Har åkt ca 30 mil på min k5á, Mycket imponerad av detta kraftpaket, Har väll bara kört och kännt efter lite *Försiktigt* ännu, På tisdag ska det på lite annat godis som Yoshimura System/PcIII,K&N Filter, Och en bänkning på det. Men redan orginal tycker jag att detta verkar vara en skojig leksak, Otroligt smidig, bra kraft från botten, Hysteriskt underbar på topp, Ja detta är vad jag förväntar mig av en en sporthoj. Saknar inte min hayabusa *INTE ÄNNU*
Vi kan få skoj när det blir varmare ute jag & K5`n, Otroligt nöjd, GRYM:yoparty
 
Kan man på något sätt ställa om slirkopplingen så att den blir hårdare och inte slirar lika mycket vid nedväxlingar? Man vill ju kunna motorbromsa upp den i ställ in i kurvorna på bana, som den är orginal är det lite svårt utan att behöva bromsa med bakbromsen.
 
Kan man på något sätt ställa om slirkopplingen så att den blir hårdare och inte slirar lika mycket vid nedväxlingar? Man vill ju kunna motorbromsa upp den i ställ in i kurvorna på bana, som den är orginal är det lite svårt utan att behöva bromsa med bakbromsen.

Det finns ju en justeringskruv i centrum på kopplingshuset.. Prova den.. Den ska ju ställas inom ett visst spel vid varje service...

Kanske kan va värt att prova att ställa den lite utanför spelet...

Testa och berätta gärna hur det gick... Vad är det för fel på bromsen?
 
Vad är det för fel på bromsen?

Det är inget fel på bromsen men det blir ett extra moment att göra när man ska bromsa och ställa upp den i ingången till kurvorna. Det är ju smidigare om hojen sköter det automatiskt så att säga. Så att man inte behöver tänka på det utan bara balansera hojen rätt.
Ska ta och undersöka det med justeringsskruven, rapporterar efter det att man har testat resultatet på bana.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top