Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
Nån mer än jag som gjort 600 mila-servicen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad och vad fick ni isf betala?

Jag lämnade in min hos eodmc.se och det kostade 1596:- (700:- billigare än hos tex DinMC). :)


Jag har gjort 600 mila-servicen på auktoriserad Suzuki-verkstad Mc-guiden i Vetlanda! Fick betala 1257:-
 
Fjädringsinställningar K5

Vad tycker ni funkar bäst på landsväg/bana? Själv har jag i princip bara skruvat på komp och retur fram, resten är lämnat ganska nära originalinställningen.

Nu tror jag att jag ligger nånstans på runt 5 klick från hårdaste fram, både på retur o komp. På bana körde jag senast med 3 ut från hårdaste på komp och 4 ut på retur.

Detta är förstås med originalprylar...

Det enda mer jag har gjort är att styva upp styrdämparen med tjockare olja, vilket blev hyfsat - fast jag vill nog ändå ha nåt bättre som går att justera.

/lastu
 
lastu skrev:
Fjädringsinställningar K5
Vad tycker ni funkar bäst på landsväg/bana? Själv har jag i princip bara skruvat på komp och retur fram, resten är lämnat ganska nära originalinställningen.
Nu tror jag att jag ligger nånstans på runt 5 klick från hårdaste fram, både på retur o komp. På bana körde jag senast med 3 ut från hårdaste på komp och 4 ut på retur.
Detta är förstås med originalprylar...
Det enda mer jag har gjort är att styva upp styrdämparen med tjockare olja, vilket blev hyfsat - fast jag vill nog ändå ha nåt bättre som går att justera.
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick
 
Last edited:
Gixer skrev:
Jag har gjort 600 mila-servicen på auktoriserad Suzuki-verkstad Mc-guiden i Vetlanda! Fick betala 1257:-
Man kan ju undra varför en firma i en Stockholmsförort måste ta 1000:- mer för samma sak :va
 
Köpte en K5:a till idag :)
 

Bifogat

  • nyckelring.jpg
    nyckelring.jpg
    102.7 KB · Visningar: 105
Kopplingsproblem K5

Finns det några K5-ägare i Sverige som har drabbats av kopplingsproblem som det har rapporterats mycket om på www.gixxer.com Någon som har behövt byta lameller eller upplever att kopplingen på annat sätt inte fungerar som den ska?
 
Last edited:
sandstream skrev:
Man kan ju undra varför en firma i en Stockholmsförort måste ta 1000:- mer för samma sak :va

Jag ska in på 600 nästa vecka på E&D, han räknar med ca 1.500:- +-200. Som han själv sa:"Tja, det är ju inte mycket som ska göras då så det tar väl högst två timmar" :)
 
sandstream skrev:
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick
Menar du från fullt inskruvad eller från fullt utskruvad?
 
sandstream skrev:
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick

Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu
 
lastu skrev:
Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu

Pöjkar kan ni sluta nu
denna hoj är och förblir för frisörer
 
lastu skrev:
Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu
Bäst är väl om Bike angav vad de menar men jag är rätt säker på att man brukar ange skruvjusteringar från fullt inskruvad eftersom det är ett fast läge. Jämför med munstycken i förgasare.
 
Nitrous skrev:
Värsta posören :) , stå på McD svea och svinga med nyckelringen för att få brudar va va va va??? Ska det va så, va va va va?
Japp, en sån fin hoj vill man ha nära sig även när man tvingas ta bilen :D
R1000K5 skrev:
Finns det några K5-ägare i Sverige som har drabbats av kopplingsproblem som det har rapporterats mycket om på www.gixxer.com Någon som har behövt byta lameller eller upplever att kopplingen på annat sätt inte fungerar som den ska?
Jag har inte hört något om kopplingsproblem från dem jag träffat på olika bankörningar.
Zmurfen skrev:
Menar du från fullt inskruvad eller från fullt utskruvad?
Från fullt inskruvat.
Har fått lära mig att det är så man gör på alla hojar för att kunna räkna klicken.
 
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...

Japp, och Schumi tycker nog ENZO:n är ungefär som du beskriver K-5:an.


Hej hopp turbosnopp
 
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...


:rofl :tummenupp
 
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...
Håller med fullt om fjädringen,suger grymt(vad tänkte dem på?).
Dock e där pulver så det räcker till o åka R1000 :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top