Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
sandstream skrev:
Nån mer än jag som gjort 600 mila-servicen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad och vad fick ni isf betala?

Jag lämnade in min hos eodmc.se och det kostade 1596:- (700:- billigare än hos tex DinMC). :)


Jag har gjort 600 mila-servicen på auktoriserad Suzuki-verkstad Mc-guiden i Vetlanda! Fick betala 1257:-
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Fjädringsinställningar K5

Vad tycker ni funkar bäst på landsväg/bana? Själv har jag i princip bara skruvat på komp och retur fram, resten är lämnat ganska nära originalinställningen.

Nu tror jag att jag ligger nånstans på runt 5 klick från hårdaste fram, både på retur o komp. På bana körde jag senast med 3 ut från hårdaste på komp och 4 ut på retur.

Detta är förstås med originalprylar...

Det enda mer jag har gjort är att styva upp styrdämparen med tjockare olja, vilket blev hyfsat - fast jag vill nog ändå ha nåt bättre som går att justera.

/lastu
 

sandstream

Guest
lastu skrev:
Fjädringsinställningar K5
Vad tycker ni funkar bäst på landsväg/bana? Själv har jag i princip bara skruvat på komp och retur fram, resten är lämnat ganska nära originalinställningen.
Nu tror jag att jag ligger nånstans på runt 5 klick från hårdaste fram, både på retur o komp. På bana körde jag senast med 3 ut från hårdaste på komp och 4 ut på retur.
Detta är förstås med originalprylar...
Det enda mer jag har gjort är att styva upp styrdämparen med tjockare olja, vilket blev hyfsat - fast jag vill nog ändå ha nåt bättre som går att justera.
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick
 
Last edited:

sandstream

Guest
Gixer skrev:
Jag har gjort 600 mila-servicen på auktoriserad Suzuki-verkstad Mc-guiden i Vetlanda! Fick betala 1257:-
Man kan ju undra varför en firma i en Stockholmsförort måste ta 1000:- mer för samma sak :va
 

sandstream

Guest
Köpte en K5:a till idag :)
 

Bifogat

  • nyckelring.jpg
    nyckelring.jpg
    102.7 KB · Visningar: 105

R1000K5

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Hilton
Hoj
Silverpil
Kopplingsproblem K5

Finns det några K5-ägare i Sverige som har drabbats av kopplingsproblem som det har rapporterats mycket om på www.gixxer.com Någon som har behövt byta lameller eller upplever att kopplingen på annat sätt inte fungerar som den ska?
 
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Man kan ju undra varför en firma i en Stockholmsförort måste ta 1000:- mer för samma sak :va

Jag ska in på 600 nästa vecka på E&D, han räknar med ca 1.500:- +-200. Som han själv sa:"Tja, det är ju inte mycket som ska göras då så det tar väl högst två timmar" :)
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
sandstream skrev:
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick
Menar du från fullt inskruvad eller från fullt utskruvad?
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
sandstream skrev:
Jag testade Bikes rekommendationer för bankörning med K5:an och det känns lite bättre än original.
Blir lite stötigare på landsväg känns det som men det kan jag leva med.
Ska leta rätt på siffrorna och lägger in dem här.

EDIT: Nu så!
Fram
  • Förspänning (0-5), Original 4 ringar, Bike 2 ringar
  • Returdämpning (1-14), Original 9 klick, Bike 3 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 10 klick
Bak
  • Förspänning (172.6-182.6), Original 177.6, Bike 177.6
  • Returdämpning (1-18), Original 12 klick, Bike 14 klick
  • Kompression (1-22), Original 14 klick, Bike 12 klick

Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu
 

IlDuce

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Tupelo, Mississippi
Hoj
Ol' man bikes
lastu skrev:
Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu

Pöjkar kan ni sluta nu
denna hoj är och förblir för frisörer
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
lastu skrev:
Det var det här jag hade lite funderingar om... Jag tycker ju att logiskt så när man bara anger si och så många klick så måste man starta från "utskruvad" dvs mjukaste läget. :fatta! (Bike) Well, jag kan ju ha fel - har faktiskt hänt förr...
Men om det är så de gör på Bike så har de ju mjukat upp framgaffeln ännu mer. Det känns bara så fel. :va

/lastu
Bäst är väl om Bike angav vad de menar men jag är rätt säker på att man brukar ange skruvjusteringar från fullt inskruvad eftersom det är ett fast läge. Jämför med munstycken i förgasare.
 

sandstream

Guest
Nitrous skrev:
Värsta posören :) , stå på McD svea och svinga med nyckelringen för att få brudar va va va va??? Ska det va så, va va va va?
Japp, en sån fin hoj vill man ha nära sig även när man tvingas ta bilen :D
R1000K5 skrev:
Finns det några K5-ägare i Sverige som har drabbats av kopplingsproblem som det har rapporterats mycket om på www.gixxer.com Någon som har behövt byta lameller eller upplever att kopplingen på annat sätt inte fungerar som den ska?
Jag har inte hört något om kopplingsproblem från dem jag träffat på olika bankörningar.
Zmurfen skrev:
Menar du från fullt inskruvad eller från fullt utskruvad?
Från fullt inskruvat.
Har fått lära mig att det är så man gör på alla hojar för att kunna räkna klicken.
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...

Japp, och Schumi tycker nog ENZO:n är ungefär som du beskriver K-5:an.


Hej hopp turbosnopp
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...


:rofl :tummenupp
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...
Håller med fullt om fjädringen,suger grymt(vad tänkte dem på?).
Dock e där pulver så det räcker till o åka R1000 :banana
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top