Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Ang fjädring ändrat nu till bike`s inställningar .Väger 72 kg passar som handen i handsken UTMÄRKT . THX THX trådskaparen.
 

sandstream

Guest
Och nu är K6:an officiell:
http://www.suzukicycles.com/Products/GSXR1000K6/Specs/Default.aspx

Verkar inte vara en skruv som skiljer från K5:an.

Angående fjädringen så tycker jag att den är kanon, mil i från förra hojens :)
Tävlar man kan jag förstå att man har större krav på fjädringen än gatåkarna men hojen byggs ju för att köras på gatan så tjacka Öhlins och sluta bitcha nu :D
 

sandstream

Guest
isse skrev:
Kan dem inte släppa på detaljer & bilder kring 600 & 750 oxo nångång :fatta!
Att 600 dröjer beror nog på att det är en helt ny hoj, R1000 var ju ingen nyhet i år.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Zmurfen skrev:
Lägger en liten länk här till er som e sugna på lite godis :tummenupp
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=25150

Jag slog till på PCIII:an. Har fått ett bra prisför montering, mappning samt bänkning av Adi på AVA, problemet är bara att han gick på semester i fredags och är borta i tre veckor. Har hört att han är duktig på att få ut bra effekt och fina kurvor. Är det värt att vänta på honom eller ska man ringa Stockholmc Mc-Varuhus? Din Mc är uteslutet då dom håller på och dummar sig med sjukt dyrare priser om man har en egen PC.
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Din Mc är uteslutet då dom håller på och dummar sig med sjukt dyrare priser om man har en egen PC.
Har pratat med ett par andra K5-ägare och alla börjar bli rejält irriterade på DinMCs överpriser för tex service.
Hoppas de inser problemen innan ryktet börjar sprida sig.

Magnus: Du MÅSTE lägga upp kurvorna i den här tråden så vi får se hur mycket skillnad det blev.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag fick min pc3 monterad och mappad på MC-Varuhuset, och jag hade redan pc´n. tror det kostar 2500:- för montering och mappning.

Dom säljer ju inte Suzuki på MC-Varuhuset, men dom kanske meckar Suzuki?

/N

Magnus-Sthlm skrev:
Jag slog till på PCIII:an. Har fått ett bra prisför montering, mappning samt bänkning av Adi på AVA, problemet är bara att han gick på semester i fredags och är borta i tre veckor. Har hört att han är duktig på att få ut bra effekt och fina kurvor. Är det värt att vänta på honom eller ska man ringa Stockholmc Mc-Varuhus? Din Mc är uteslutet då dom håller på och dummar sig med sjukt dyrare priser om man har en egen PC.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
No1 skrev:
Ursäkta en komentar om Suzuki R1000K5- (censur) moped!!

Körde vår andra R1000K5'a i går som är orginal förutom avgas systemet och satt mest hela tiden och skrattade åt hur förbannat slö den faktiskt är... :va

När man ligger i 150-200km/h och ger full gas så håller man ju på att somna, och vad beträffar fjädringen så kan jag inget annat än att säga att den påminner om en gammal Amerikansk bil då den är så mjuk att den känns som en gunghäst!!

Besviken R1000K5 ägare... :(

Patrik,
SWT Racing...

Nu skall min inte jämföra äppen och päron vilket jag tror att du gör i detta fall. Att du nu kört en K5.a med snigel på grenröret gör att jag inte köper ditt resonemang. Du har helt enkelt fel referensram. Om du fått testa K5:an för 10-12 år sedan hade det faan i mej blivit pink i brallan på Herr No1 :hihi

JB
 
Last edited:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Var o hämtade nya k5 på carlbarks i torsdags, första dagen tog man det lungt o gasade på minimalt så klart, idag var jag o vädrade den lite o testade vad den går för utan att gå in på rödmarkeringen,alltså vilken hoj! finns inget som jag inte gillar, bromsarna är i världsklass!motorn är så sjukt underbar, vridet! vridet! den drar ju som ett skott på vilken växel som helst i vilken hastighet som helst.innan denna hade jag en kawasaki zx-10r som också är ett monster, men i ärlighetens namn så kan den inte jämföra sig mot sukkan på nån punkt, sukkan är så sjukt stabil och förtroendeingivande.och jag är säker på att den är minst lika snabb som kawwan i alla lägen,speciellt i roll-on moment.efter att ha kört alla värstingar som 04-05 r1,zx-10r,cbr1000rr så kan jag bara säga att om man är ute efter det bästa så är k5an given.jag har aldrig vart med om en sån koppling och växellåda, detta är så underbart!är nykär och den här kärleken kommer hålla länge :kär
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
R-1000 skrev:
jag har aldrig vart med om en sån koppling och växellåda
Intressant att du säger det. Suzuki har ju alltid haft rykte om sig att ha bra transmission och på 90-talet älskade jag Gixxrarnas mjuka växlingar men när jag körde en 1000, tror det var -02 eller -03, så var den inte bättre än någon annan hoj, klonkade rätt bra och så trots att den inte var helt ny. Bra om de är tillbaka igen.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Neutral skrev:
Intressant att du säger det. Suzuki har ju alltid haft rykte om sig att ha bra transmission och på 90-talet älskade jag Gixxrarnas mjuka växlingar men när jag körde en 1000, tror det var -02 eller -03, så var den inte bättre än någon annan hoj, klonkade rätt bra och så trots att den inte var helt ny. Bra om de är tillbaka igen.
Ska erkänna en sak.Jag har ägt en gsx-r1000 03 och växellådan på den var inte alls dålig, men inte alls i samma klass som det är på k5an så du har rätt i d du säger.Provkör nya sukkan om du inte redan gjort det, du kommer inte bli besviken.lovar!
 

sandstream

Guest
R-1000 skrev:
Var o hämtade nya k5 på carlbarks i torsdags, första dagen tog man det lungt o gasade på minimalt så klart, idag var jag o vädrade den lite o testade vad den går för utan att gå in på rödmarkeringen,alltså vilken hoj! finns inget som jag inte gillar, bromsarna är i världsklass!motorn är så sjukt underbar, vridet! vridet! den drar ju som ett skott på vilken växel som helst i vilken hastighet som helst.innan denna hade jag en kawasaki zx-10r som också är ett monster, men i ärlighetens namn så kan den inte jämföra sig mot sukkan på nån punkt, sukkan är så sjukt stabil och förtroendeingivande.och jag är säker på att den är minst lika snabb som kawwan i alla lägen,speciellt i roll-on moment.efter att ha kört alla värstingar som 04-05 r1,zx-10r,cbr1000rr så kan jag bara säga att om man är ute efter det bästa så är k5an given.jag har aldrig vart med om en sån koppling och växellåda, detta är så underbart!är nykär och den här kärleken kommer hålla länge :kär
Välkommen i gänget :tummenupp

Angående växellådan har jag pratat med folk som precis som du haft 02 eller 03 innan och alla är rörande överens om att K5:ans växellåda är den bästa de testat.
Jag tycker den är SÅÅÅÅÅ tyst och snäll :)
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Imorgon blir det nya kurvor...den står just nu på Schneiders för montering av KN-filter+PCIII som komplement till mitt Yoshi-slipon. Ska bli spännande men det verkar som om 166-167 är rimligt att få ut max.
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Klonk får man bara om man semesterkör......


Neutral skrev:
Intressant att du säger det. Suzuki har ju alltid haft rykte om sig att ha bra transmission och på 90-talet älskade jag Gixxrarnas mjuka växlingar men när jag körde en 1000, tror det var -02 eller -03, så var den inte bättre än någon annan hoj, klonkade rätt bra och så trots att den inte var helt ny. Bra om de är tillbaka igen.
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Imorgon blir det nya kurvor...den står just nu på Schneiders för montering av KN-filter+PCIII som komplement till mitt Yoshi-slipon. Ska bli spännande men det verkar som om 166-167 är rimligt att få ut max.
Vi håller tummarna för +170 :)
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Och idag passade jag på att provköra denna hoj på Claesson's, vilket var trevligt på alla sätt och vis, förutom att suget inte blev mindre... Mums!
 

sandstream

Guest
Calmanders skrev:
Och idag passade jag på att provköra denna hoj på Claesson's, vilket var trevligt på alla sätt och vis, förutom att suget inte blev mindre... Mums!
Den är helt klart beroende framkallande :)

Nå, hur långt har ni hunnit åka med er K5:eek:r i år?

För mig har det blivit 912 mil och jag är fortfarande förälskad :pannkyss
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Så, nu behöver Team Evil lite hjälp från sektmedlemmarna i denna tråd. Inför nästa år blir det uppgradering till 1000 kubikare. Vår 750 trojänare kommer få gå över till någon som vill rejsa lätt. Jag har inte kört nya R1 -04 och framåt så jag har inte en referensram där, men mentalt så står det och väger att köpa en -05 K1 eller en -04,-05 R1. Det som talar för Suzuki är att jag Alltid kört Suzuki och kan mecka med skiten hyggligt. Det som talar för R1 är tillgången till reservdelar. Så, berätta nu för farbror Freppa era erfarenheter från Suzkan:

- Motorkaraktär med orginalpipa på. Lönar det sig att skaffa PCIII trots orginalsystem eller kan man tjäna på en bättre kurva (dvs hur bra jobb har japsarna gjort?)
- Hur är det löst med fram & bakhjul ur ett snabbt byte perspektiv? Är det fasta distanser eller leker de fortfarande med massa småsaker?
- Är bromsbeläggen fram hela eller är det en per kolv?
- Övrig information som ni tycker är bra.

/Freppa
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top