Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Nån som har testat att varva lite med K5:ans superkorta originalpipa? (Den som typ slutar vid fotpinnarna) =)

De systemet borde ju låta gött om något!?
 

sandstream

Guest
LocDog skrev:
Nån som har testat att varva lite med K5:ans superkorta originalpipa? (Den som typ slutar vid fotpinnarna) =)
De systemet borde ju låta gött om något!?
Jag har inte hört just det systemet men däremot liknande och det låter sjukt mycket :)

Det är ingen originalpipa men det var nog inte vad du menade heller.
Yoshi har ett hyfsat kort rör:

K51000%20Tri-Cone2.jpg
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
sandstream skrev:
Jag har inte hört just det systemet men däremot liknande och det låter sjukt mycket :)

Det är ingen originalpipa men det var nog inte vad du menade heller.
Yoshi har ett hyfsat kort rör:
De var något likande jag menade....men undra om den inte var ännu kortare...hmm

Upp till bevis....vet att jag har en bild på den på burken hemma (någonstans) =)
Precis dom du säger så är den nog kanske inte original...men jag har för mig att de stod så på sidan där jag hittade bilden....hmm
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
LocDog skrev:
De var något likande jag menade....men undra om den inte var ännu kortare...hmm

Upp till bevis....vet att jag har en bild på den på burken hemma (någonstans) =)
Precis dom du säger så är den nog kanske inte original...men jag har för mig att de stod så på sidan där jag hittade bilden....hmm

Var det detta du menade...?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=25241#
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
sandstream skrev:
Rackarns vad snyggt :tummenupp
Frågan är dock om man inte skulle bli lynchad om man startade upp hojen en lördagmorgon med det "röret" :D

Nope det skulle du inte, om du tittar noga så ser du att det sitter en insats
modell "db-killers" i röret, så du kan välja om du vill väcka grannar eller ha till
banåkning typ a la Anderstorp..... Va snubblande nära och beställa den till
lakritsen när jag gick och väntade i våras../M
 

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Nope det skulle du inte, om du tittar noga så ser du att det sitter en insats
modell "db-killers" i röret, så du kan välja om du vill väcka grannar eller ha till
banåkning typ a la Anderstorp..... Va snubblande nära och beställa den till
lakritsen när jag gick och väntade i våras../M
Vänta lite nu, pratar vi om samma sak verkligen.
På den här bilden, som var den jag kommenterade, kan jag inte se annat än att det sticker fram något som ser ut som ett kapat rör (bilden ser dessutom fejkad ut med färglagd ram):

1000_k5.jpg
 
Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
sandstream skrev:
Vänta lite nu, pratar vi om samma sak verkligen.
På den här bilden, som var den jag kommenterade, kan jag inte se annat än att det sticker fram något som ser ut som ett kapat rör (bilden ser dessutom fejkad ut med färglagd ram):

1000_k5.jpg

Ha ha.... Om du köper det så har jag bara ett råd FLYTTA !!!! :tungan
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Hallå!

Jag funderar lite smått på att köpa en 1000 k5 nästa år och har en sak jag funderar över & det är hur pass extrem sittställningen är på den.

Jag är 193 cm och har provsuttit några literhojar. Min gamla Mille upplevde jag inte som "trång". Inte heller R1-05. cbr1000rr var ok, dock med en skarpare benvinkel än R1:an. zx10r kändes däremot ganska liten, dvs skarp benvinkel, svårt att komma ner bakom kåpglaset osv.

Någon som kan säga på ett ungefär var suzukin ligger jämfört med dessa? (Gissar att den är mest lik Kawan)

/Magnus
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
sandstream skrev:
Vänta lite nu, pratar vi om samma sak verkligen.
På den här bilden, som var den jag kommenterade, kan jag inte se annat än att det sticker fram något som ser ut som ett kapat rör (bilden ser dessutom fejkad ut med färglagd ram):

1000_k5.jpg
Ahhh där var den....tyckte väl att jag hade sett den någonstans :)

Den lär ju sjunga på rätt friskt....perfekt att ha om någon granne stör sig på en utan anledning ;)

$noop skrev:
Right on! Där var han....;)
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kevorkian skrev:
Hallå!

Jag funderar lite smått på att köpa en 1000 k5 nästa år och har en sak jag funderar över & det är hur pass extrem sittställningen är på den.

Jag är 193 cm och har provsuttit några literhojar. Min gamla Mille upplevde jag inte som "trång". Inte heller R1-05. cbr1000rr var ok, dock med en skarpare benvinkel än R1:an. zx10r kändes däremot ganska liten, dvs skarp benvinkel, svårt att komma ner bakom kåpglaset osv.

Någon som kan säga på ett ungefär var suzukin ligger jämfört med dessa? (Gissar att den är mest lik Kawan)

/Magnus

Jag rekomenderar att du ringer Lelle på Din MC, 08-754 99 00. Han jobbar på verkstaden och är i din längd så han är kanske den bästa referensen.

Själv är jag 186cm och tycker att jag sitter riktigt bra på K5:an. Den enda av ovanstående hojar jag provat är R1:an-05 och jag tyckte att jag satt mer ovanpå än i som på K5:an och att jag fick känslan att det var svårare att komma ner bakom kåpglaset. Jag hämtade min i Skellefteå och körde 40mil x 2 dagar och det var aldrig jobbigt vare sig för knän, rygg eller axlar. Du bör däremot "stiffa" upp bakfjädringen då jag antar att du väger mer än 75kg.

LocDog skrev:
Ahhh där var den....tyckte väl att jag hade sett den någonstans :)

Den lär ju sjunga på rätt friskt....perfekt att ha om någon granne stör sig på en utan anledning ;)


Right on! Där var han....;)

Har länkat till den tidigare i tråden men här kommer den igen, http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=16673&cat=0&page=1. Det finns ingen insats i den, bara rakt utblås, lika effektivt för ljuddämpning som att strunta i sista biten. Var lite sugen på att köpa den men efter att ha provat utan dämp när jag bytte slipon så kan jag lugnt säga att det låter för mycket, (något som jag trodde var omöjligt). Däremot är den sjukt snygg och även Speedycom´s conesystem är riktigt vasst då det inte kräver någon upphängning alls.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Panter666 skrev:
Om ni inte sett detta gå in på www.svenskbilreklam.se där erbjuds det pengar att hämta genom reklam på bil och mc vilket gör att det kanske inte blir så dyrt att köra mc :tummenupp
Hmm jo Sukka gör ju bilar oxå...så på sätt och vis gör man ju reklam för märket i så fall eftersom man kör en Suzuki :)

Hmm blir det en K5:a nästa år så ska jag nog se till och få lite spons, he he

Magnus-Sthlm skrev:
Det finns ingen insats i den, bara rakt utblås, lika effektivt för ljuddämpning som att strunta i sista biten. Var lite sugen på att köpa den men efter att ha provat utan dämp när jag bytte slipon så kan jag lugnt säga att det låter för mycket, (något som jag trodde var omöjligt). Däremot är den sjukt snygg och även Speedycom´s conesystem är riktigt vasst då det inte kräver någon upphängning alls.
He he nej va ska man med insats till, bara en massa extra vikt juh ;)

Kan gissa att man får till en rejält manlig motorbroms när man glider förbi korvmojjen :)
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Magnus-Sthlm skrev:
Jag rekomenderar att du ringer Lelle på Din MC, 08-754 99 00. Han jobbar på verkstaden och är i din längd så han är kanske den bästa referensen.

Själv är jag 186cm och tycker att jag sitter riktigt bra på K5:an. Den enda av ovanstående hojar jag provat är R1:an-05 och jag tyckte att jag satt mer ovanpå än i som på K5:an och att jag fick känslan att det var svårare att komma ner bakom kåpglaset. Jag hämtade min i Skellefteå och körde 40mil x 2 dagar och det var aldrig jobbigt vare sig för knän, rygg eller axlar. Du bör däremot "stiffa" upp bakfjädringen då jag antar att du väger mer än 75kg.


Tack för svar! Jodå, några pannor över 75 ligger jag :) . Fick öka både komp och retur på Millen.

Jag får helt enkelt ta mig iväg till en handlare och prova. Inget mer med det.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kevorkian skrev:
Tack för svar! Jodå, några pannor över 75 ligger jag :) . Fick öka både komp och retur på Millen.

Jag får helt enkelt ta mig iväg till en handlare och prova. Inget mer med det.

Ska du köpa ny K6:a, "ny" K5:a eller beg?
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Skulle vara intressant att höra om någon i tråden känner sig så pass besviken/missnöjd med K5:an att du tänker byta hoj till nästa säsong?

Hoppas på inte allt för många ja-svar :gnissla
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Har länkat till den tidigare i tråden men här kommer den igen, http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=16673&cat=0&page=1. Det finns ingen insats i den, bara rakt utblås, lika effektivt för ljuddämpning som att strunta i sista biten. Var lite sugen på att köpa den men efter att ha provat utan dämp när jag bytte slipon så kan jag lugnt säga att det låter för mycket, (något som jag trodde var omöjligt). Däremot är den sjukt snygg och även Speedycom´s conesystem är riktigt vasst då det inte kräver någon upphängning alls.

Jo jag tackar jag!
Fan att man inte är ett 25-årigt moppefucko längre, då skulle grannarnas gnäll bara vara en fjäder i hatten :lol
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kevorkian skrev:
Skulle vara intressant att höra om någon i tråden känner sig så pass besviken/missnöjd med K5:an att du tänker byta hoj till nästa säsong?

Hoppas på inte allt för många ja-svar :gnissla

Det enda negativa jag kan säga är att den enligt min mening inte är ultimat att skjutsa på. Benvinklar för passageraren är det inget fel på men efter sittdynan går karossen snett uppför bak mot kutsen. Det gör att om du drar en rak linje uppåt från där förarens sittdyna slutar och gör likadant till där passagerarens sittdyna börjar så får du ett glapp på 6-7 centimeter. Glasklart???? Det i kombination med att åtminstone jag ofta sitter nära mot tanken gör att det blir ett glapp mellan förare och passagerare som jag kan uppleva som jobbigt.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top