Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Magnus-Sthlm skrev:
Det enda negativa jag kan säga är att den enligt min mening inte är ultimat att skjutsa på. Benvinklar för passageraren är det inget fel på men efter sittdynan går karossen snett uppför bak mot kutsen. Det gör att om du drar en rak linje uppåt från där förarens sittdyna slutar och gör likadant till där passagerarens sittdyna börjar så får du ett glapp på 6-7 centimeter. Glasklart???? Det i kombination med att åtminstone jag ofta sitter nära mot tanken gör att det blir ett glapp mellan förare och passagerare som jag kan uppleva som jobbigt.

Ultimat att skjutsa på är nog ingen sporthoj, R1an jag hade fick man också ett glapp mellan en själv och passageraren vilket jag också tycker är jobbigt.
Tror nog att glappet på R1an var över en decimeter. Tjejen satt helt plötsligt på min sadel när vi åkte :va

Ska hämta min K5:a nästa vecka, ska sticka in till Superbike i gbg och köpa ett Yoshi-blås till också. Så snart blir man också K5 ägare :banana

Såg att Scorpion hade gjort ett hyfsat snyggt slip-on

K52.jpg
 

sandstream

Guest
$noop skrev:
Ska hämta min K5:a nästa vecka, ska sticka in till Superbike i gbg och köpa ett Yoshi-blås till också. Så snart blir man också K5 ägare :banana
Välkommen i klubben :tummenupp
BTW: Vad vart det för färg?

Superbike ligger nästan vägg i vägg med mitt företag i Västra Frölunda. :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sandstream skrev:
Välkommen i klubben :tummenupp
BTW: Vad vart det för färg?

Superbike ligger nästan vägg i vägg med mitt företag i Västra Frölunda. :)

Tackar!

Det bidde en svart/grå. Här är hon...
45109092.jpg


Blev lite rädd när du tyckte blå var en pissfärg :hihi nä men det var den färgen och den helsvarta som var mest intressant.
Dom har mitt korta Yoshi-blås hängande där inne på väggen...hoppas du inte har varit där och dreglat på det :fatta!
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Want a R1 skrev:
Snygg, den har varit på blocket??

Hopppas du fick ett bra pris!!


Jo, den hittade jag på blocket av ren slump. Sök funktionen på blocket är väl sådärbra, har sökt på mängder av olika varianter av GSXR utan att hitta denna innan.

Ja, priset var okej om man jämför med alla andra annonsörer jag ringde till som satt och drömde. Det blir ju iallafall så jag har råd med ett Yoshi-slipon plus lite pengar över efter inlösen av R1:an och det är det värt.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Nogger skrev:
Köp min då :) Btw så är jag 196 cm så den är "inställd" och klar för dig... :)


Alla dessa förbannade lockelser :4skrika

Får ta mig en rejäl funderare. Planen var att köpa till våren...

Förresten, du som är lång. Hur tycker du att du sitter på den? Känns den åt helvete för trång?

Edit: Hur långt har den gått?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kevorkian skrev:
Alla dessa förbannade lockelser :4skrika

Får ta mig en rejäl funderare. Planen var att köpa till våren...

Förresten, du som är lång. Hur tycker du att du sitter på den? Känns den åt helvete för trång?

Edit: Hur långt har den gått?


Deletar inlägget.....såg lite fel. Oj vad tidigt det är på morgonen *S*
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Kevorkian skrev:
Alla dessa förbannade lockelser :4skrika

Får ta mig en rejäl funderare. Planen var att köpa till våren...

Förresten, du som är lång. Hur tycker du att du sitter på den? Känns den åt helvete för trång?

Edit: Hur långt har den gått?

Du har Pm :)

Magnus-Sthlm skrev:
...och vad ska herr Nogger byta till från en svart K5:a? Hmmmm, det blir ju inte bättre än så...

...näe det är sant !! *hemlig*
 

sandstream

Guest
Fina bilder på lillebrorsorna

De nya modellerna presenterades på en presskonferens idag, var med på Eurosport News för en stund sedan.

R600 K6

r600_k6.jpg


R750 K6:

r750_k6.jpg
 
Last edited:

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
sandstream skrev:
De nya modellerna presenterades på en presskonferens idag, var med på Eurosport News för en stund sedan.

R600 K6

r600_k6.jpg


Hmmm, vet inte om jag tycker om de "lilla systemet"....
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Har nån sett om det finns någon mer detaljer info & spec´s ?

/N

sandstream skrev:
De nya modellerna presenterades på en presskonferens idag, var med på Eurosport News för en stund sedan.
 

sandstream

Guest
Herman skrev:
Hmmm, vet inte om jag tycker om de "lilla systemet"....
Jag tycker att det är klart snyggare än det som nya R6:an har och för min del hade de gärna fått haft det på R1000 också.
Men om jag fick ändra något så skulle jag ha tagit bort det svarta skyddet så att man ser burken, lite MotoGP-aktigt :)
isse skrev:
Har nån sett om det finns någon mer detaljer info & spec´s ?
Jepp, här hittar du det mesta förutom effekt och vrid: http://news.motorcycle.com/article.motml?sid=3332

Troy Corser vart World Superbike mäster i går på sin K5:a :)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
I nya Bike står det att både 600 & 750 ska vara dem effektstarkaste hittils, vilket iof var väntat.

Intressantare var att båda får slirkoppling, samt att man kan få ett cromat motogp-blås istället :tungan

/N
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Hörde från en att det skulle vara problem med att byta slip-on själv p.g.a någon avgasventil...eller uppfattade jag fel? Han sa att man borde lämna in den så det inte kunde bli stul när det gäller garantin.

Nån som vet?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
$noop skrev:
Hörde från en att det skulle vara problem med att byta slip-on själv p.g.a någon avgasventil...eller uppfattade jag fel? Han sa att man borde lämna in den så det inte kunde bli stul när det gäller garantin.

Nån som vet?

Det går alldeles utmärkt att göra själv, åtminstone om du köper ett Yoshi. Det medföljer en väldigt pedagogisk instruktion som det bara är att följa. Inser nu att det inte är svar på din fråga i och för sig men det enklaste vad gäller garantifrågor är att ringa KGK Suzuki, 08-92 30 00. Avkräv ett svar och nöj dig inte med att dom hänvisar dig till din återförsäljare för i slutändan är det KGK som säger bu eller bä om alla garantiärenden.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Magnus-Sthlm skrev:
Det går alldeles utmärkt att göra själv, åtminstone om du köper ett Yoshi. Det medföljer en väldigt pedagogisk instruktion som det bara är att följa. Inser nu att det inte är svar på din fråga i och för sig men det enklaste vad gäller garantifrågor är att ringa KGK Suzuki, 08-92 30 00. Avkräv ett svar och nöj dig inte med att dom hänvisar dig till din återförsäljare för i slutändan är det KGK som säger bu eller bä om alla garantiärenden.

Det var ett Yoshi-blås jag hade tänkt mig.

Ringde dit nu och det första hon sa var att vända mig till en återförsäljare hahaha!!! Sa att det är väl ändå ni som bestämmer angående garanti sen ändå och inte återförsäljarna, fick då svaret att -jooo det är ju klart men dom på den avdelningen som kan svara på detta byter datasystem idag och kan inte svara, återkom på måndag eller vänd dig till en ÅF...

Jaja, får väl höra med SuperBike, annars ringer jag dit igen på måndag.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top