Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
FRiLLA skrev:
Tjenizz! ngn som satt dit tre-mod på sin k5:a ??? ngn skillnad ?? Vart har ni köpt ???
Jag har en TRE-mod som ligger från min R750 -02 men vet inte om jag vågar prova med den.
Den har PÅ/AV och jag märkte ingen skillnad alls på R750:n så jag är lite skeptisk.
 

sandstream

Guest
600 mila-service?

Nån mer än jag som gjort 600 mila-servicen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad och vad fick ni isf betala?

Jag lämnade in min hos eodmc.se och det kostade 1596:- (700:- billigare än hos tex DinMC). :)
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Tjenis alla i K5-gänget.
Har varit å bänkat min tuting idag, hos ATOM racing här i Luleå. Det som är ändrat: ett stycke slip-on av märket Leo Vince. Sen hade jag med mig en yoshibox som vi bättrade på insprutningsmappen med.

Resultatet bidde 166 pållar på hjulet.
Max vrid: 112 Nm

Måste säga att jag är ganska nöjd med kurvan.

/lastu
 

Bifogat

  • kurvor.jpg
    kurvor.jpg
    74.2 KB · Visningar: 226

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Har inte orkat läsa hela tråden och har inte tid till det just nu men tänkte berätta om min lilla provtur av K5an. Har en -01 R1 själv med helsystem och någe jox gjort med insuget "airflowcommand...nånting" Har kört rätt många R1or och den här jag har nu går grymt bra. Första jag tänkte på med K5an var att det var så smalt vid dynan och tanken, kändes som en 125a mellan benen vilket jag gillade. Styret var mycket högre, ovant men är nog bekvämt. bromsarna var bra mycket bättre än sura R1 bromsar. Motorn och effekten kändes tam på låga varv och kom som fan på slutet. Har nog bättre mellanregister i R1an. Den här K5an hade ett Trioval slipon och ventilen borttagen.

Idag var vi ut och skulle jämföra lite på motorvägen. acceleration, toppfart osv.

Från noll vann jag upp till ca 150 på mätaren, skulle tro att det handlar om första 100 meterna men det vinner jag alltid så det beror nog mer på föraren än hojen.

Tvåans växel från 100 och fullt tappa jag ca 20 meter till vi nådde 200 men tog in lite igen sekunderna efter det. Min R1 är har två kuggar mindre bak och därmed en hastighetsmätare som stämmer rätt bra med verkligheten. Brukar gå lite trögt över 290 men idag hamna mätaren på 299 på en gång. Då hade jag ca 1000 varv kvar till varvstoppet på 12500 och det bara fortsatte öka hela vägen till det slog i. Lutade lite svagt neråt på E4 mot Arlanda från Uppsala. Toppfarten var identisk, vi låg båda med 299 på mätaren i ca en halvmil utan att avståndet på ca 10 meter förändrades. Vi provade igen flera gånger med samma resultat.

Min slutsats är att min jävla R1a måste vara dopad mer än jag förstått. Han jag köpte den av sa att den var bänkad till 149 på slangen men susukin ska ju ha över 160 så nåt mysko är det. K5an varva ur till 13100 varv på sexan med 299 på mätaren sedan länge och jag låg fortfarande slickad några meter snett bakom.

Är fortfarande avis på K5an för ett suveränt chassi, bra geometri, bromsar å allt annat men nu behöver jag inte vara avis på effekt längre iaf. :D

Köpte ju även den här hojen för 65 tusen och K5an gick väl på närmare 140 tusen med utrustning. Nu känns det inte lika angeläget att lägga ut de pengarna längre iaf.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
alltså k5 är en suzuki du har yamaha,det är skillnad på hk o hk*ler*
nej men allvarligt rätt kul att du hänger på en sån....
fan hur hamna jag i en sucka tråd jag måste va trött.........

Kreuger skrev:
Har inte orkat läsa hela tråden och har inte tid till det just nu men tänkte berätta om min lilla provtur av K5an. Har en -01 R1 själv med helsystem och någe jox gjort med insuget "airflowcommand...nånting" Har kört rätt många R1or och den här jag har nu går grymt bra. Första jag tänkte på med K5an var att det var så smalt vid dynan och tanken, kändes som en 125a mellan benen vilket jag gillade. Styret var mycket högre, ovant men är nog bekvämt. bromsarna var bra mycket bättre än sura R1 bromsar. Motorn och effekten kändes tam på låga varv och kom som fan på slutet. Har nog bättre mellanregister i R1an. Den här K5an hade ett Trioval slipon och ventilen borttagen.

Idag var vi ut och skulle jämföra lite på motorvägen. acceleration, toppfart osv.

Från noll vann jag upp till ca 150 på mätaren, skulle tro att det handlar om första 100 meterna men det vinner jag alltid så det beror nog mer på föraren än hojen.

Tvåans växel från 100 och fullt tappa jag ca 20 meter till vi nådde 200 men tog in lite igen sekunderna efter det. Min R1 är har två kuggar mindre bak och därmed en hastighetsmätare som stämmer rätt bra med verkligheten. Brukar gå lite trögt över 290 men idag hamna mätaren på 299 på en gång. Då hade jag ca 1000 varv kvar till varvstoppet på 12500 och det bara fortsatte öka hela vägen till det slog i. Lutade lite svagt neråt på E4 mot Arlanda från Uppsala. Toppfarten var identisk, vi låg båda med 299 på mätaren i ca en halvmil utan att avståndet på ca 10 meter förändrades. Vi provade igen flera gånger med samma resultat.

Min slutsats är att min jävla R1a måste vara dopad mer än jag förstått. Han jag köpte den av sa att den var bänkad till 149 på slangen men susukin ska ju ha över 160 så nåt mysko är det. K5an varva ur till 13100 varv på sexan med 299 på mätaren sedan länge och jag låg fortfarande slickad några meter snett bakom.

Är fortfarande avis på K5an för ett suveränt chassi, bra geometri, bromsar å allt annat men nu behöver jag inte vara avis på effekt längre iaf. :D

Köpte ju även den här hojen för 65 tusen och K5an gick väl på närmare 140 tusen med utrustning. Nu känns det inte lika angeläget att lägga ut de pengarna längre iaf.
 

MikkE

Guest
Tog denna på Gälleråsen nu i veckan. Fin hoj det där.

42ecd845df2d7.jpg
 

sandstream

Guest
Kreuger skrev:
Från noll vann jag upp till ca 150 på mätaren, skulle tro att det handlar om första 100 meterna men det vinner jag alltid så det beror nog mer på föraren än hojen.
Ödmjuk som vanligt :hihi

Du är väl ett perfekt bevis på att hojarna i den här klassen är väldigt lika prestandamässigt och att skillnaden befinner sig i sadeln :tummenupp

Själv lyckades jag med en mini-wheelie i sidled idag, ûberfet känsla :yoparty
Synd bara att man inte kan göra det på beställning, som herr Kreuger tex :D
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
sandstream skrev:
Ödmjuk som vanligt :hihi
.........

Man gör ju så gott man kan :D

Tycker iof inte att det såg lika farligt ut när meningen stod i sammanhanget som när den rycks ut sådär.

Skulle vara kul att prova en K5a på bana å se om det går att få nå bättre tider. Bytlånas nästa gång? :)
 

sandstream

Guest
Kreuger skrev:
Skulle vara kul att prova en K5a på bana å se om det går att få nå bättre tider. Bytlånas nästa gång? :)
Om du bara kunde hålla dig på banan skulle du få prova men.... :D
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
sandstream skrev:
Om du bara kunde hålla dig på banan skulle du få prova men.... :D

Äsch, du är bara avis för att inte du har en "enduro edition sporthoj" som det går att gena över Kvarnkurvan med. Jag ramla ju aldrig, tog bara en liten kortare väg.... :)

Tyvärr får jag erkänna att det inte gick att tjäna någon tid på mitt nya spårval. Kanske om jag haft lite lägre fart ut på banan igen och inte flugit över den till andra sidan att det åtminstone gått att hålla placeringen kvar :rolleyes:

Vi ses ju på Midlanda på torsdag så får vi se om jag hittar några nya genvägar :D
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top