Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
avfartsgatan skrev:
Angående blinkersen så är det inga problem att montera av dom....
Lätt som en plätt!
Har bytt kåpglas 3 gånger och då måste backspeglarna bort. :)
Man behöver inte ta bort instrumentpanelen när man vet vart kopplingarna sitter.
 
Är det sant att nya Gixxer k5 Bara har 2 cyllar och förgasare i mässing.Är toppfarten strypt till 250kmh?
 
Får väl ta och pröva en K5:a någon dag, har ju haft K2:an och en 750 K4:a. Iofs tycker jag att millen klår båda dessa som gathoj.

Vad jag har förstått är den lite bekvämare och mer touring än 600:a /750 K5orna?

Är det rejsigt som gäller är det väl fortfarande 10:an som gäller?
 
Felix skrev:
Får väl ta och pröva en K5:a någon dag, har ju haft K2:an och en 750 K4:a. Iofs tycker jag att millen klår båda dessa som gathoj.

Vad jag har förstått är den lite bekvämare och mer touring än 600:a /750 K5orna?

Är det rejsigt som gäller är det väl fortfarande 10:an som gäller?
Du verkar ha rätt klart för dig vad som gäller så det enklaste är nog att prova själv :tummenupp

Personligen tycker jag att K5:an är som dag och natt mot R750 K2.
Att sadla K2:an efter provturen med K5:an var ingen rolig upplevelse.
 
sandstream skrev:
Du verkar ha rätt klart för dig vad som gäller så det enklaste är nog att prova själv :tummenupp

Personligen tycker jag att K5:an är som dag och natt mot R750 K2.
Att sadla K2:an efter provturen med K5:an var ingen rolig upplevelse.
Har du kört 750 K4-K5? Är det stor skillnad?

Jag körde snabbare med min 750 K4 än min 1000 K2.

Fast å andra sidan kör jag snabbare med millen än 750 K4:an. Man kör jämnare med millen helt enkelt.

/F
 
Lägger in en bild på en sjysst race K5:a :tummenupp
 

Bifogat

  • raceK5a.jpg
    raceK5a.jpg
    116.8 KB · Visningar: 259
Felix skrev:
Har du kört 750 K4-K5? Är det stor skillnad?

Jag körde snabbare med min 750 K4 än min 1000 K2.

Fast å andra sidan kör jag snabbare med millen än 750 K4:an. Man kör jämnare med millen helt enkelt.

/F
Provkör en K5:a nu så vi ovetande och olyckligt förstående kan få en vink om Millen-K5 är bäst, själv vågar jag inte provköra någon för då säljer jag mercan i smyg och kommer hem med båda två.

http://www.blocket.se/view/5427164.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0 Rea
 
Last edited:
Hotbodies undertail och hugger

Nu finns Hotbodies undertail och hugger till K5:an

gsxr_05_pop2.jpg


Den verkar bestå av en plastbit som man fäster där de 4 skruvhålen uppenbarar sig när man tar bort stänkskyddet och nummerplåtshållaren.
De har byggt in en liten skyltbelysning som syns som en upphöjning i mitten.

hugger_gsxr05_pop.jpg
 
Last edited:
Servicemanualen

Jag har fått tag på servicemanualen för K5:an i PDF-format.
Är på drygt 500 sidor och ca 70 MB.
Om någon har plats att lägga upp den på så att alla kan komma åt den är det bara att PM:a mig.
 
sandstream skrev:
Jag har fått tag på servicemanualen för K5:an i PDF-format.
Är på drygt 500 sidor och ca 70 MB.
Om någon har plats att lägga upp den på så att alla kan komma åt den är det bara att PM:a mig.


Mkt intressant !! Om ingen har/kan lägga upp...
quanto costa ?? om du bränner en skiva.... ?? och
har du möjlighet framför allt... ?
 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

sandstream skrev:
Jag har fått tag på servicemanualen för K5:an i PDF-format.
Är på drygt 500 sidor och ca 70 MB.
Om någon har plats att lägga upp den på så att alla kan komma åt den är det bara att PM:a mig.


ja e mycket intresserad !!!!!!!!!!!! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top