Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
P@trik skrev:
Såg yoshi sliponet på ava för nån vecka sen, köp det.
Det var väl inte direkt billigt men satan så snyggt, blir nog ett skönt ljud oxå.
Jo tack! Lelle startade hojen och demonstrerade hur det lät utan avgasventil :)
Har varit i kontakt med BoOve och Yoshis MotoGP-replica kommer inom kort, ska bli spännande att se och höra det.
 
Har kompletterat det första inlägget i tråden med bilder på de 4 olika färgerna som jag känner till.
 
sandstream skrev:
Frågan är om det behövs för en vanlig dödlig, den svänger som en liten 600:a original.
Det kan aldrig svänga för bra, men däremot vill man kanske inte tulla på stabiliteten på gathoj för man kör trots allt på ganska dåliga vägar ibland.

Man tycker att det svänger som en 600, men sen provkör man en ny 600 och inser att så var inte alls fallet. Den roterande massan i motorn gör mycket mer än man tror.
 
eus skrev:
Det kan aldrig svänga för bra, men däremot vill man kanske inte tulla på stabiliteten på gathoj för man kör trots allt på ganska dåliga vägar ibland.

Man tycker att det svänger som en 600, men sen provkör man en ny 600 och inser att så var inte alls fallet. Den roterande massan i motorn gör mycket mer än man tror.
Jo, det kanske stämmer men faktum är att R1000 skulle tillhöra en av de mindre 600:orna om man ser till vikt och mått.

Var bara tvungen att lägga in den här bilden :)

pic_3.jpg
 
SSPC skrev:
137:- filter, 250:- olja, + 1timme eget jobb.
Och ingen förlängd reklamationsrätt (om den nu är värd något).

Glömde nämna att de spända kedjan och drog åt ena backspegeln, "gratis" :tungan
 
hörde idag att farmhjulet/axeln har distanser som på vanliga skithojar, säg att det inte är sant?
 
R2 skrev:
hörde idag att farmhjulet/axeln har distanser som på vanliga skithojar, säg att det inte är sant?
För okunnig för att kunna svara på det, men syns det inte på bilderna i första inlägget?
 
sandstream skrev:
För okunnig för att kunna svara på det, men syns det inte på bilderna i första inlägget?
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
 
HwB skrev:
Jag vill också ha en!!! :banana
Men jag tror inte jag skulle klara av att köra den :(
Den är busenkel att köra och jättesnäll, så länge man inte vrider för mycket på gasen :)
R2 skrev:
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
Ja, på min R750 -02 kunde till och med jag ta bort och sätta tillbaka hjulet :)
 
R2 skrev:
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
Usch, fler distanser än vanligt?
Bakhjulen brukar ju ha det, men på min racehoj sitter mina distanser fast bak. Kanske går att lösa det så på GSX-Ren också?
 
eus skrev:
Usch, fler distanser än vanligt?
Bakhjulen brukar ju ha det, men på min racehoj sitter mina distanser fast bak. Kanske går att lösa det så på GSX-Ren också?
klart det går att lösa, men är det reglements korrekt?
varför dom nu gjort detta är ett mysterium, just sånna här detaljer är det som gjort gixxer till världens mest uppskattade privat räcer ju..
börja samarbeta med kawa, bha..

Eus, vad fan har hänt med chatten?
 
R2 skrev:
klart det går att lösa, men är det reglements korrekt?
varför dom nu gjort detta är ett mysterium, just sånna här detaljer är det som gjort gixxer till världens mest uppskattade privat räcer ju..
börja samarbeta med kawa, bha..
Klart lustigt att dom krånglat till det så. Kawa? Men dom såg väl likheterna, båda 2 är kass i MotoGP :hihi
R2 skrev:
Eus, vad fan har hänt med chatten?
Jag vet inte, det är seges fel :mad:
 
sandstream skrev:
Jo, det kanske stämmer men faktum är att R1000 skulle tillhöra en av de mindre 600:orna om man ser till vikt och mått.
Ja jo, men åter igen det är inte vikten som gör det.
Snackade med Jocke på anderstorp om det här. Han körde ju både 600 och 1000 förra året. Det skiljde 2(?) kg på hojarna, men 1000-kubikaren var mycket mer trögstyrd och ville gå rakt fram i kurvorna.
 
Har kommit en bra bit på vägen att övertyga frugan om att K5an är bra mycket bättre "skjutsmaskin" än R1an :rolleyes:

Nu måste jag bara fråga om det kan vara så?
 
I dag på träningen på Sviestad var det två K5:or med. En med originalsystem som lät lite fjuttigt och en med en kort dämpare i ungefär samma stil som original men inte lika svulstig förstås. Såg tyvärr inte fabrikat men det var ett fantastiskt ljud ur den hojen. :yoparty Nummer 16 (SBK/R1000?) hade han i alla fall om någon vet vem det är.
 
R1 wannabe skrev:
Har kommit en bra bit på vägen att övertyga frugan om att K5an är bra mycket bättre "skjutsmaskin" än R1an :rolleyes:

Nu måste jag bara fråga om det kan vara så?


Funka igår i alla fall på gelleråsen ett pass...... :) Du får väl fråga
damen min, hon har suttit både på -01,-03,-05 Gixxer..... Citerar
henne: Jag tycker den är jätte bra!! Men bäst är -03:an... Och om man jämför R1 och K5 så är sitt stilen bakpå inte stor förutom att man sitter bättre på K5:an då den är snällare.
 

Bifogat

  • A.jpg
    A.jpg
    35.3 KB · Visningar: 188
Last edited:
BLUERIDER skrev:
Funka igår i alla fall på gelleråsen ett pass...... :) Du får väl fråga
damen min, hon har suttit både på -01,-03,-05 Gixxer..... Citerar
henne: Jag tycker den är jätte bra!! Men bäst är -03:an... Och om man jämför R1 och K5 så är sitt stilen bakpå inte stor förutom att man sitter bättre på K5:an då den är snällare.
Att få med damen på en tur runt någon bana är bara och fetglömma :lol

Tack för svaret.....nu ska det fixas till en riktig förhandling...Har jag tur och gud är med mej så sitter jag förhoppningsvis på en gixxer nästa år :tummenupp

*Ironi* Vad ska du ha för din "turbocarbonmoppe" nästa år No1? :lol

Bara för att det är turbo blir väl inte passagerarkomforten lidande :tummenupp *Ironi*
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top