Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
No1 skrev:
Har precis efter 16.1mil bytt både fram/bak däck vilket var en skit enkel sak att genomföra!!!

Endast en "fast" distans fram!!! :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Ska göra det om en halvtimme så det var ju skönt och höra att det inte
va en massa "krångel" .....
 
No1 skrev:
Har precis efter 16.1mil bytt både fram/bak däck vilket var en skit enkel sak att genomföra!!!

Endast en "fast" distans fram!!! :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Jag hörde av min tyske vän i frankfurt att hände en del under 16.1 mil där nere
 
ljuddämpare

finns här någon vänlig själ som kan ge mig länktips på slutburkar. Jag vill helst ha en så kort(liten) som möjligt. Har letat men inte funnit.

Äh,föresten anledningen till att jag är inne i denna tråd och vandrar är att jag har precis sålt min repsol honda 1000RR-05 efter 300 mil....
sent ska syndaren vakna.så nu har det skrivits på kontrakt på en K5,helsvart, med lev. 23/6...perfekt med tanke på att vi ska till assens GP 24/6.
så snälla...några trevliga uppslag till slutburk tack :tummenupp
 
Efter 3 dagar på Gotland Ring känns bytet till K5:an ännu bättre!
Otroligt lättkörd! :tummenupp
 
Ett par bilder från Gotland på K5:an.
 

Bifogat

  • k5_gotland_1.jpg
    k5_gotland_1.jpg
    109.1 KB · Visningar: 271
  • k5_gotland_2.jpg
    k5_gotland_2.jpg
    90.8 KB · Visningar: 275
  • k5_gotland_3.jpg
    k5_gotland_3.jpg
    119.5 KB · Visningar: 255
Hatar att packa!

pitte skrev:
Min R750 -02 var sååååååå trött direkt efter att jag hade provkört K5:an. Men nu ä den snabb igen :) Så jag tänker inte läsa mer i den här tråden om hur snabba era nya gixxrar är. Grattis till er som har köpt den.
Brukar leja bort packningen,=snygg tjej gör det för 50kr!Skaffa det!
 
Jag vet att det kanske är "fel" tråd att ställa frågan i, men.....
Hur upplever ni K5an?
Vill gärna höra både ris och ros.

Går i köpartankar och väljer mellan -05 R1 eller K5.

Jocke
 
R1 wannabe skrev:
Jag vet att det kanske är "fel" tråd att ställa frågan i, men.....
Hur upplever ni K5an?
Vill gärna höra både ris och ros.
Går i köpartankar och väljer mellan -05 R1 eller K5.
Jocke
Som om det inte vore nog med att det är "fel" tråd att ställa frågan i så är jag "fel" person att svara :D

Har inte kört någon annan modern literhoj men jag har svårt att tro att K5:an skulle vara sämre än någon av de andra, snarare tvärtom.
Den är ju modernast :)

Hur som helst är jag supernöjd med min och skulle inte byta den mot någon av konkurrenternas, de kan helt enkelt inte vara bättre :rolleyes: :hihi
 
R1 wannabe skrev:
Jag vet att det kanske är "fel" tråd att ställa frågan i, men.....
Hur upplever ni K5an?
Vill gärna höra både ris och ros.

Går i köpartankar och väljer mellan -05 R1 eller K5.

Jocke


Klart det är "rätt" tråd att ställa frågan i :) Vi är inte ett dugg
partiska här :tungan Och tomten har grönt skägg för övrigt....

Har åkt den drygt 400 mil nu och hunnit med 1 dag på gelleråsen och
2 dagar på gotland med lakritsen och det har varit med ett underbart '
leende på läpparna, har haft lite andra roliga hojar (Gixxrar mm) och även åkt twin (Mille) men det här är helt klart den bästa/snällaste jag kört ! Chassiet svänger lätt och förtroendeingivande, det rätta nypet i bromsarna finns där med en "enfingerskänsla" ! Motorn räcker till med ett mysigt vrid och en topp som 1000cc inte riktigt brukar ha (Har ej kört ZX 10:an) Har nog aldrig fått en känsla av att det går så lugnt och odramatiskt med en hoj ... Jag som skjutsar mkt även då och då på bana tycker att jag funnit en ganska optimal hoj ! Funkar i alla lägen... Nu är ju alla moderna sporthojar så oerhört fina men jag har provat igenom de flesta utom ZX 10:an men det är ju å andra sidan ingen riktig Suzuki.... :D Skulle bli mkt förvånad om du inte blir nöjd, men är du inte helt seriös i dina tankar att byta hoj så ÅK INTE och provkör för det blir inte riktigt samma sak och sätta sig på den "gamle" igen.... Själv så provkörde jag aldrig, det va ju trots allt en SUZUKI :hihi och -01an och -03 jag hade innan funkade ju klockrent..
 
Last edited:
Nogger skrev:
Skulle bli mkt förvånad om du inte blir nöjd, men är du inte helt seriös i dina tankar att byta hoj så ÅK INTE och provkör för det blir inte riktigt samma sak och sätta sig på den "gamle" igen.... Själv så provkörde jag aldrig, det va ju trots allt en SUZUKI :hihi och -01an och -03 jag hade innan funkade ju klockrent..

Jag gjorde misstaget att provköra, nu måste jag ha en förr eller senare.
 
Nogger skrev:
men är du inte helt seriös i dina tankar att byta hoj så ÅK INTE och provkör för det blir inte riktigt samma sak och sätta sig på den "gamle" igen.... ..
Ooooppps har redan lyckats sälja min och tänkte ta en liten provtur....
Men jag hade inte tänkt köpa den under denna säsong utan vänta tills nästa.

Det är alltså SÅ stor skillnad på en gammal K3a och K5a.

Tack för svaren :tummenupp
 
varför började jag läsa denna tråd igen för! nu vill jag byta hoj, jag som lovade mej själv att denna ska gå året ut.... Tycker själv att mina är lite trög isvängarna ibland k4:a, är det stor skillnad till k5:an? då menar jag stooor skillnad (säg att det inte är det så jag inte blir mer sugen på att byta... :( )
 
HumAnyt skrev:
varför började jag läsa denna tråd igen för! nu vill jag byta hoj, jag som lovade mej själv att denna ska gå året ut.... Tycker själv att mina är lite trög isvängarna ibland k4:a, är det stor skillnad till k5:an? då menar jag stooor skillnad (säg att det inte är det så jag inte blir mer sugen på att byta... :( )
Det är upp till föraren fortfarande. ;)
 
HumAnyt skrev:
varför började jag läsa denna tråd igen för! nu vill jag byta hoj, jag som lovade mej själv att denna ska gå året ut.... Tycker själv att mina är lite trög isvängarna ibland k4:a, är det stor skillnad till k5:an? då menar jag stooor skillnad (säg att det inte är det så jag inte blir mer sugen på att byta... :( )
Enda sättet att få veta är att provköra! :tummenupp

Swedie provsatt min på Gotland Ring (skulle aldrig våga släppa ut honom på en så snabb maskin) så jag blir inte förvånad om vi ser en R1:a till salu snart :hihi
 
Tjoffe skrev:
Jag gjorde misstaget att provköra, nu måste jag ha en förr eller senare.
Bra, känns som att det är för många R1:or hos potatisarna, nån måste visa den rätta vägen! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top