Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Främsta anledningen (efter det att det är ett fåtal ekrar som verkar vara lösa) till att jag inte vill ha av hjulen är att jag har inget depåstöd, hojlyft eller något liknande i garaget ännu. Har nog slarvat bort gamla domkraften tom :D

Kanske investerar i en bl.a. en lyft innan säsongen, tillsvidare vetetusan om jag vågar pilla på en enda eker :huvet
 
om jag vore du skulle jag undvika att pilla på dem :P jobbigt att köra med motorcykeln och ett jävligt skevt bakhjul :P du kan ju alltid komma förbi här nere i linköping så kan vi titta på det :)
annars är det bara åka till jula och skaffa en lyft och en eker nyckel på biltema :)
 
om jag vore du skulle jag undvika att pilla på dem :P jobbigt att köra med motorcykeln och ett jävligt skevt bakhjul :P du kan ju alltid komma förbi här nere i linköping så kan vi titta på det :)
annars är det bara åka till jula och skaffa en lyft och en eker nyckel på biltema :)

Tack! Om jag inte gjort något åt det till vårkanten kanske jag hör av mig :tummenupp
 
Tjena! såg att några av er har satt burkar typ som redbull runt era gasdämpare! Hur har ni fått fast dom där?
 
Tjena! såg att några av er har satt burkar typ som redbull runt era gasdämpare! Hur har ni fått fast dom där?

Tja, jag delade burken på baksidan. sedan tog jag eltape och vek ihop den så det är kladdigt på båda sidorna och klistra fast på gasdämparen sedan ett buntband.
 
Nya ventiler!?

Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !
 
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !
Onödigt med nya ventiler tror jag om du inte ska ha racekammar med högt lyft och lång dur. Typ Hc steg 2 eller Rhc 187. Fråga JPA han kan nog de där bra.
 
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !

Glöm KIBBLEWHITE jag har inte hört nått bra om dem alls.
RHC ventilerna finns i std dimension 36/29 & 37/30. Du vet väl att du måste skära sätena i toppen när du byter ventiler!?

Tänker du på elakare kammar framöver (HC steg 2 eller RHC187), så kan du passa på att byta till RHC fjädrar/ventilbrickor på samma gång:)

Buga för DR-Z guden...
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=408773171
 
Last edited:
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !

Jag sätter i större ventiler sist i trimkedjan .

När man satt i kam och högt komp typ 13-1 ,,,portat toppen och fuggen till 42mm . Och har rätt avgas och luft såklart. Då först skulle jag byta ventiler om man inte är nöjd me pullvret. Fördelen med små ventiler är att man kan behålla vrid /hk längre ner i registert.
 
Jag sätter i större ventiler sist i trimkedjan .

När man satt i kam och högt komp typ 13-1 ,,,portat toppen och fuggen till 42mm . Och har rätt avgas och luft såklart. Då först skulle jag byta ventiler om man inte är nöjd me pullvret. Fördelen med små ventiler är att man kan behålla vrid /hk längre ner i registert.

Saken är ju den att orginal ventilerna inte klarar en vassare kam med säkerhet:mad:
 
Saken är ju den att orginal ventilerna inte klarar en vassare kam med säkerhet:mad:

Jaha dom är allment bräckliga :gnissla ? Om man liks måste byta ventiler vid kambyte så är det ju betydligt kuligare att fippla in större ventiler såklart:tummenupp
Vilken sorts ventiler var det du hadde nu igen (senil) för dom verkar ju onekligen var stenbra i hållbarhet. Vilket matrial är dom gjorda i? Märke?

Visa nu ditt helmliga projekt:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top