Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
om jag vore du skulle jag undvika att pilla på dem :P jobbigt att köra med motorcykeln och ett jävligt skevt bakhjul :P du kan ju alltid komma förbi här nere i linköping så kan vi titta på det :)
annars är det bara åka till jula och skaffa en lyft och en eker nyckel på biltema :)

Tack! Om jag inte gjort något åt det till vårkanten kanske jag hör av mig :tummenupp
 
Tjena! såg att några av er har satt burkar typ som redbull runt era gasdämpare! Hur har ni fått fast dom där?
 
Tjena! såg att några av er har satt burkar typ som redbull runt era gasdämpare! Hur har ni fått fast dom där?

Tja, jag delade burken på baksidan. sedan tog jag eltape och vek ihop den så det är kladdigt på båda sidorna och klistra fast på gasdämparen sedan ett buntband.
 
Nya ventiler!?

Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !
 
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !
Onödigt med nya ventiler tror jag om du inte ska ha racekammar med högt lyft och lång dur. Typ Hc steg 2 eller Rhc 187. Fråga JPA han kan nog de där bra.
 
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !

Glöm KIBBLEWHITE jag har inte hört nått bra om dem alls.
RHC ventilerna finns i std dimension 36/29 & 37/30. Du vet väl att du måste skära sätena i toppen när du byter ventiler!?

Tänker du på elakare kammar framöver (HC steg 2 eller RHC187), så kan du passa på att byta till RHC fjädrar/ventilbrickor på samma gång:)

Buga för DR-Z guden...
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=408773171
 
Last edited:
Köpte en drz'a för att slippa mekka... ha ha ha. Nu har jag beställt en 434 athena cylinder och förstått att det lönar sig att byta ventiler i samma slängen. Jag har hittat dessa två märken på ebay:
KIBBLEWHITE och ferracomp âr dom ok? ferracomp kostade bara 22$ per st och gikk å få i +1mm storlek.
För att vara ärlig så har jag ingen anging om vad som är bra och dårligt. Har inte hållit på så mycket med 4t. Är det värdt att sätta in större ventiler även om man inte portar toppen? Måste man byta säten om man sätter in större ventiler?
Finns det andra bra märken för ventiler (gärna ej så dyra). Lönar det sig å byta fjädrarna med?
Tack för all kompetans här på forumet, det är fanastiskt:) !

Jag sätter i större ventiler sist i trimkedjan .

När man satt i kam och högt komp typ 13-1 ,,,portat toppen och fuggen till 42mm . Och har rätt avgas och luft såklart. Då först skulle jag byta ventiler om man inte är nöjd me pullvret. Fördelen med små ventiler är att man kan behålla vrid /hk längre ner i registert.
 
Jag sätter i större ventiler sist i trimkedjan .

När man satt i kam och högt komp typ 13-1 ,,,portat toppen och fuggen till 42mm . Och har rätt avgas och luft såklart. Då först skulle jag byta ventiler om man inte är nöjd me pullvret. Fördelen med små ventiler är att man kan behålla vrid /hk längre ner i registert.

Saken är ju den att orginal ventilerna inte klarar en vassare kam med säkerhet:mad:
 
Saken är ju den att orginal ventilerna inte klarar en vassare kam med säkerhet:mad:

Jaha dom är allment bräckliga :gnissla ? Om man liks måste byta ventiler vid kambyte så är det ju betydligt kuligare att fippla in större ventiler såklart:tummenupp
Vilken sorts ventiler var det du hadde nu igen (senil) för dom verkar ju onekligen var stenbra i hållbarhet. Vilket matrial är dom gjorda i? Märke?

Visa nu ditt helmliga projekt:D
 
Jaha dom är allment bräckliga :gnissla ? Om man liks måste byta ventiler vid kambyte så är det ju betydligt kuligare att fippla in större ventiler såklart:tummenupp
Vilken sorts ventiler var det du hadde nu igen (senil) för dom verkar ju onekligen var stenbra i hållbarhet. Vilket matrial är dom gjorda i? Märke?

Visa nu ditt helmliga projekt:D

Jag har RHC's ventiler i rostfritt + coating. (36/29)
Om man ändå ska byta ventilerna på en beg topp, och har en Athena434cylinder (stora ventilurtag) så skulle jag plocka i +1mm när man ändå är tvungen att skära sätena för att det ska funka med nya ventiler:)

DR-Z:ans orginal ventiler är 2 delade likt en gammal V8 från urminnestider:mad:

Haha, nejdu! Ja kan säga så mycket som att det är rejält överborrat:D
 
Last edited:
Har fixat lite med hojen nu under vintern.

Vart får man tag i ett lämpligt klistermärke (att köpa över disk) för att täcka över där lyfttrycks dekalen satt? :gnissla

Snyggt!! Men nu måste du dumpa dom där 80-tals speglarna. Vintermek? Du har ju grönt i rabatterna! Måste va sommar i solna HaHa! Du skulle ha värmt klistermärket med varmluftspistol innan borttagning, då hadde allt klister följt me.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top