Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
DR-Z400S-04

FCR från Timermoto http://www.gashand.de/
JD-KIT
YOUSH-RS3 HELYSTEM
E-KAMMAR.
Här är resultat från bänken:tummenupp
http://grusbus.nu/div/drz400s.pdf

Hmmmm, mycket intressant. Jag får väl hoppas på något liknande. Jag väntar på de sista prylarna innan jag börjar bygga om min 05:a. En FCR-MX skall den få, liksom E-kammar och ett E-avgassystem. Yoshi-systemet lär väl vara bättre men jag gillar inte alltför bullriga system så jag tror att E-systemet kommer att vara en bra kompromiss. Lite annat småfix som öppnad luftburk och KN-filter lär väl också fixas till innan det blir dags för bänk-körning framåt vårkanten. Det skall bli riktigt intressant att se om det blir något mer drag i maskineriet. En uppgradering av fjädringen (så att den passar min matchvikt lite bättre) ligger också på hyllan och jag hoppas att det skall göra hojen ännu roligare. :)

Du körde den inte i originalskick innan du började? Det skulle vara intressant att ha något att jämföra med.
 
Hei alle sammen

Skikkelig kult forum dette her. Sitter å venter på at snøen skal smelte:)
Lurer på om noen av dere har sett de kule carbon delene man kan kjøpe på ebay. Vurderer sterkt å kjøpe dem!

Link: http://cgi.ebay.com/Skid-Plate-Clut...DVWQQrdZ1QQcmdZViewItem?hash=item190069197405


HejHej!

Tänkte skaffa mig en sådanframlykta som du lagt upp på bilden, är det någon som har satt på en sådan?
Hur är det med hellyse osv, om man kör på halvlyse, äre bara 1 som lyser då? För de skulle väl se lite konstigt ut.

Finns på lelles för 995, funderar starkt på en sådan om de funkar prima

MVH // Jacob
 
hej hej. man börjar ju nästan bli sugen på en drz! är det någon som vet om det är samma längd på gaffeln på en sm som det är på en s? så det inte ser skumt ut om man sätter på crosshjul...
 
hej hej. man börjar ju nästan bli sugen på en drz! är det någon som vet om det är samma längd på gaffeln på en sm som det är på en s? så det inte ser skumt ut om man sätter på crosshjul...

Här har du svaret. http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=28737

Edit. man måste tydligen vara inloggad för att kunna öppna länken..

Svaret på din fråga verkar vara att det går bra att byta fälgar utan problem. Men du måste behålla den stora bromsskivan eftersom oket sitter längre ut.
 
Last edited:
Men så för helvete kan det inte bli sommar. Ja ja. Den kommer väll. Blev iallfall 3 Mil igår. Inte skit varmt men det gick. Lite lurig rullgrus i rondellerna här i skåne. Ville bara skriva av mig. Have it...

En sak till. Tips på avgassystem till hojjen. Låter som en symaskin.
 
Last edited:
Men så för helvete kan det inte bli sommar. Ja ja. Den kommer väll. Blev iallfall 3 Mil igår. Inte skit varmt men det gick. Lite lurig rullgrus i rondellerna här i skåne. Ville bara skriva av mig. Have it...

En sak till. Tips på avgassystem till hojjen. Låter som en symaskin.

Jag körde en mil igår för att dämpa den värsta abstinensen och kan hålla med om att det inte var sommarvärme direkt.

På Thumpertalk verkar Yoshimura vara de som är mest populära. Till sommaren kommer jag att slå till på ett RS-2 helsystem. Det verkar ge en bra effektökning till en rimlig peng. Finns från t.ex. Morepoweracing för 436 $ plus frakt.

Här finns det ett filmklipp med ljud Photobucket - RS2 sound clip

Att det är ett riktigt snyggt system gör inte saken sämre.
100_1696.jpg
 
Last edited:
Har kört 9mil på två dagar. Vägarna är torra så det går att ligga på ganska bra men det blir lite kallt om händerna efter ett tag.
 
Har kört 9mil på två dagar. Vägarna är torra så det går att ligga på ganska bra men det blir lite kallt om händerna efter ett tag.

jO DET KAN MAN JU SÄGA. och bröstvårtorna strod som porrfilmskukar.:tummenupp

Jag körde en mil igår för att dämpa den värsta abstinensen och kan hålla med om att det inte var sommarvärme direkt.

På Thumpertalk verkar Yoshimura vara de som är mest populära. Till sommaren kommer jag att slå till på ett RS-2 helsystem. Det verkar ge en bra effektökning till en rimlig peng. Finns från t.ex. Morepoweracing för 436 $ plus frakt.

Här finns det ett filmklipp med ljud Photobucket - RS2 sound clip

Att det är ett riktigt snyggt system gör inte saken bättre.
100_1696.jpg


Fan vad najs dekaler. är det en bild på en äldre drz eller är det utbytta dekaler. snyggt i alla fall:tummenupp
 
Last edited:

Fan vad najs dekaler. är det en bild på en äldre drz eller är det utbytta dekaler. snyggt i alla fall:tummenupp

Så ser dekalerna på -07:orna ut. De borde gå att få tag på genom vilken suzukiåterförsäljare som helst.
 
Drevning

Ska dreva om min Drz till 14/47 och undrar om det är några är på forumet som haft problem med framdrevet? Man har ju läst mycket på Thubertalk om att dom har Loctite på framdrevet, någon här som brukar använda det?
 
Ska dreva om min Drz till 14/47 och undrar om det är några är på forumet som haft problem med framdrevet? Man har ju läst mycket på Thubertalk om att dom har Loctite på framdrevet, någon här som brukar använda det?

Jag har aldrig använt loctite på vid framdrevet, men det skadar nog inte. Jag brukar dock se till att låsbrickan sitter ordentligt.
 
Drevning

Då har jag bytt drev. På orginal framdrevet satt det gummibitar på varje sida, vad är det bra för? Sedan märkte jag att det samlas en hel de skit bakom kåpan för framdrevet, har ni tagit bort den kåpan eller?

Tänk vad rent och smidigt det var med kardan:D
 
Då har jag bytt drev. På orginal framdrevet satt det gummibitar på varje sida, vad är det bra för? Sedan märkte jag att det samlas en hel de skit bakom kåpan för framdrevet, har ni tagit bort den kåpan eller?

Tänk vad rent och smidigt det var med kardan:D

Första gången när jag skulle ta bort drevet och loctitea satt det som satan, momentnyckeln böjde sej, fick rikta den efteråt. Kunde ha använt ett vanligt skaft, men ville se hur hårt det satt!
Gångerna efteråt när jag känt på det satt det inte fullt så hårt, trots att det är draget med rätt moment och loctiteat. Tror att det är drevet som rör sej en aning i splinesen när det blir slitet och slipar bort några tusendelar material mellan bricka och drev.
Gummit vet i fan vad det ska vara bra för, vibrationsdämpning?.
Man får ta bort kåpan ibland och göra rent, jag har slipat ur fakespåren i kåpan för att se när det är dags att göra rent och ha koll på om drevmuttern har släppt en aning, lite färg på mutter och axeln så ser man det.
 
Gummit skall enligt uppgift inte ha något annat än ren ljudreducerande funktion. Jag kommer dcok inte ihåg var jag läste det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top