Suzuki Bandit 1200-tråden

Din hoj SKA vara grinig innan den blir fullt uppvärmd, använd choke. Kör iväg direkt lugnt på choke så att du inte står och föder oljan med oförbränd bensin och kan stänga av choken efter några hundra meter.

0.7 mm bricka blir bra i de flesta fall. Vill man lukta som en gammal raggarbil kör man med två brickor.

Kärvar nålventilen kanske det är avlagringar som spökar i nålventilens säte.

Tryck ned flottören av plast precis som flottörkoppen gör.
 
Haha ok, kör nog med en bricka då :lol

Ursäkta att jag tjatar men jag måste fråga igen (annars lär man ju sig aldrig) - Nålen, skulle clipset sitta i 3:e hacket? :va

Tack!
 
Om nålen har fem hack är tredje hacket (default från fabrik) det som kallas för mittenhacket.

De amerikanska nålarna har bara ett enda hack - också kallat för "mittenhacket". :tummenupp
 
andersbrink@andersbrink.se
mailto:andersbrink@andersbrink.se

Fungerar även att klicka till vänster på mitt namn så kan sporthoj skicka epost.

Starta en gixxer/bandit motor med metanol, hur hög lufttemperatur lär man ha utan att behöva snapsa med bensin? För mig med E85 var den tjurig under +5C.
 
Hej!

Efter många års längtan har jag blivit ägare av en Suzuki Bandit GSF 1200S från 2000. Har inte mekat motorcykel på många många år, men lite muskelminne :smasha i knoppen finns kvar. Har bara haft den i 6-7 veckor och har njutit av varje sekund :) Så är en lycklig gubbe!

118587180_10157695697851045_7892650924553081636_o.jpg

Känner mig lite dum, men måste jag ha en momentnyckel för att skruva åt tändstiften?
 
Hej!


Känner mig lite dum, men måste jag ha en momentnyckel för att skruva åt tändstiften?

Inte ett måste men det är säkrare fastdragning så att det tätar.
En väldigt viktig info, skruva fast tändstiften i kall motor :fakta (om toppen är varm så är det väldigt lätt att gängorna går sönder oavsett om du använder momentnyckel eller ej).
 
Bockar o bugar Steffe o andersbrink :hej

Då blir det o köpa en momentnyckel! Lika bra, kan ju va bra till mer saker och tack för xtra infon om att skruva i kall motor :) E lite ringrostig o alla tips mottages med :yoparty Nu skiner solen o värmen e tillbaka så en runda o sen skruva ikväll. Tack igen Steffe o andersbrink o ha gött!
 
Last edited:
Då kommer lite återkoppling gällande banditen - går som en klocka nu! :banana

Som bonus så tycker jag att den blev aningen rappare i det övre registret än innan och betydligt mindre bludder när slår av på gasen (den låter lite annorlunda med ) . Känns dock som att den går lite varmare nu men har inte kollat tändstiften ännu, men det är förmodligen i sin ordning :) Tack för hjälpen!
 
Förfrågan då jag vet att många här har diverse saker "på hyllan" :)

En kvinna jag känner som har gett sig fasiken efter en lång historia köpa en förgasarbrygga till en Bandit GSF 1200S -98. Någon som har eller vetskap om någon till hyfsat pris? För att förtydliga så gäller det en förgasarbrygga komplett och inte renovering av den befintliga :tummenupp

https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_gsx_1250_bandit/92194146
 
Last edited:
När jag bytte drivlina på min ursprungliga motor (-97) så satt främre drevet löst, trots låsbricka intakt. Nu har jag för en test bytt samma drev på min nuvarande motor (-05). Detta drev har endast suttit på några enstaka år, och döm om min förvåning när det lossnade lätt! Det satt inte med de 115Nm som det ska sitta. Någon som har en förklaring varför det blir så? (Jodå, det drogs med 115Nm)
 
Det satt inte med de 115Nm som det ska sitta. Någon som har en förklaring varför det blir så? (Jodå, det drogs med 115Nm)

Trots den tandade låsbrickan och loctite på den stora muttern finns det inget som håller den 100 på plats utan det är slacket på splinsen som gör att sakerna rör på sig. Den övervikta låsbrickan håller iaf allt på plats trots att muttern rör sig lite och nöter upp spänningen i förbandet.
 
"Kärleksbrev" om meckning via PM besvaras inte. :arsele

Troligaste orsaken till rassel/oljud från en Suzuki luft/olje motor som inte är ventilrelaterat är en trasig/fastnad kamkedjespännare, lös kopplingskorg eller utsliten ryckutjämnade i kopplingskorgen. Det hörs mest på tomgång upp till ett par/tre tusen varv.
 
Tänkte mer på motorblocket. Såg en kille på Youtube som plockade isär en 600 motor. Ser ut som en 1200 motor fast med lite borr och en 6 växlad låda.

Tänkte mer för framtiden, 600 motorerna är mycket billigare att köpa.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top