Suzuki Bandit 1200-tråden

CeltaniC skrev:
Men V&H är väl rätt dyra right?

Gratis blir det aldrig. Det gick med hojen när jag köpte den. Sen tror jag att även i detta fallet får man vad man betalar för. Har hört många slipons men tycker att detta har det grymmaste ljudet.. har du vägarna förbi kristinehamn kan du få provlyssna...
 
CeltaniC skrev:
Ett Rostfritt not so fucking expensive Slipon som låter lite roligare än mitt orginal blås på B6an sökes!

Vill bara att det ska hålla och att det ska låta lite mer från min rad4a än vad det gör nu. så vad kan ni rekommendera för ett förmånligt pris och var hittar jag dom?

/Regards Cel


här har du nåt...Viper, riktigt skönt ljud på en B6 o B12 :tummenupp
inte dyra heller...kolla in den ovala varianten för 2200kr inkl frakt :)
http://www.prylbanken.se/annonser/m...o_activatedBefore=1131241594&searchURL=,slash,
 
Simp skrev:
Har ingen aning....

Kolla kvittorna.... :hihi

Vill minnas dåvande ägaren fick betala dyrt.
typ 3500kr eller nåt.

Ja köpte den billigaste dämparen jag kunde hitta till min 1200. (kommer ej ihåg märke"
Låter okej, dånar mycket, lämnar bra effekt.
Min orginal dämpare var rensad, "öppen" rakt egenom.
När jag bytte till slip on dämparen var det som dag o natt.
 
B-400 skrev:
Kolla kvittorna.... :hihi

Vill minnas dåvande ägaren fick betala dyrt.
typ 3500kr eller nåt.

Du är inte så dum du.. Det är illa när tidigare ägare har bättre koll på papperna till en hoj än vad nuvarande har.. B-400 kan dock intyga att det är ett underbart ljud i den pipan....

Den är såld av ett företag vid namn Motospeed för 3495kr...

edit: www.motospeed.se
 
Last edited:
Nån som vet var man kan få tag på en orginalsadel till en bandit 600 från 95? Helst beg och i bra skick :)
 
Mibelle skrev:
Nån som vet var man kan få tag på en orginalsadel till en bandit 600 från 95? Helst beg och i bra skick :)


Passar 1200:ans -97:ans sadel? ...har en K&Q sadel från USA med...ska höja hojen lite bak så då åker man nog skönare med K&Q sadeln...fast d ska man väl alltid göra...vet ej om 1200:ans passar dock?! :va
 
Eastman skrev:
Passar 1200:ans -97:ans sadel? ...har en K&Q sadel från USA med...ska höja hojen lite bak så då åker man nog skönare med K&Q sadeln...fast d ska man väl alltid göra...vet ej om 1200:ans passar dock?! :va

Samma sadel på min gamla 600:95:a som på min 1200 -97:a.
 
Sadel

Kolla förresten med http://www.addemoto.se/ de har ju sadlar/driv pak o dylikt till ok priser! 300:- för nytt sadel överdrag...vid mitt minne...std. pris på de flesta modeller...

...slänger väl kanske ut min ena sadel t salu senare när man får upp fjädringen...andra saker ligger dock högre på listan nu... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99663 :)
 
Last edited:
:hördu Eastman!

Är ditt tankskydd orginal eller?

Hade det på min första bandit och vill ha ett till den jag har nu (-98)

Dom har utgått ur sortimentet och det verkar inte vara någon firma som har kvar....

Vill du sälja, eller vet du nå'n som vill???


///Freddan
 
Fredde Meck skrev:
:hördu Eastman!

Är ditt tankskydd orginal eller?

Hade det på min första bandit och vill ha ett till den jag har nu (-98)

Dom har utgått ur sortimentet och det verkar inte vara någon firma som har kvar....

Vill du sälja, eller vet du nå'n som vill???

///Freddan


Kan va nå orginal tbh. står "insjunket" Bandit på det...fick d till hojen :hihi ...hela vägen från Califonien, så även fotpinnarna som sitter på :tungan
Oh sitter lika bra som :tuttar :D ...vet i katten vart man kan få tag på...gör mer glädje på hojen än pengar i fickan! ...leta på nån usa mc-sajt :va
MEN http://www.banditmania.co.uk/Bodywork.htm

-----

Jo styrdämpare till B12:an -97...någon som vet var man finner sådana t en bra peng?! ...nån som har? Salu? ...den som har på hojen, gå ut o fota rackartyget m infästning! ...behöver ha t vårkanten juh!!!

Hepp!
 
Last edited:
EastmanJo [B skrev:
styrdämpare[/B] till B12:an -97

Jag själv använder en universell med 120 mm (eller var det 130 mm?) slaglängd med 43 mm fäste på stången och en kulled med M8-hål i hus-änden. Sitter på vänster framgaffelben mellan styrkronorna in genom ramen i riktning mot förgasarbryggans högra del, dvs tvärs över motorn. Fastsättningspunkten är således vänstergaffelben och tändspolarnas mittenfäste (där jag har borrat ett hål och dragit i en M8 bult med NyLock-mutter. Justeringen sitter således lätt åtkomligt på högersidan mellan ramrör och förgasare/ventilkåpa.
 
Eastman skrev:
...den som har på hojen, gå ut o fota rackartyget m infästning! ...behöver ha t vårkanten juh!!!

Hepp!
Jag har en Öhlins på min. Den har setat på en GSX-R 1100 90-92. Men den skulle kunna vara någon mm längre då det precis tar stopp i ändlägena, men det funkar ju i alla fall.
Vill inte gömma den som Brinken gjort :hihi

Mvh Jugge
 

Bifogat

  • DSC01154b.jpg
    DSC01154b.jpg
    61.3 KB · Visningar: 145
Ska du inte byta till crosstyre snart Jugge_c? :7peta

edit: eller det kanske är ett fatbar på bilden?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top