Suzuki Bandit 1200-tråden

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Elgasen skrev:
Ska du inte byta till crosstyre snart Jugge_c? :7peta

edit: eller det kanske är ett fatbar på bilden?
Det sitter ett fatbar på hojen nu.. Har ingen bra bild :rolleyes:
Jag ska fixa en bättre bild så småning om....... Ska bara polera upp den ordentligt först :cool:

Mvh Jugge
 

Bifogat

  • B12c.JPG
    B12c.JPG
    135.8 KB · Visningar: 140

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
andersbrink skrev:
Angående kopplingen, gsxr-kopplingen är större i diameter och tål ett högre vridmoment. Det är alltid stålskivorna som slår sig när de blir alldeles för varma. Byt. Fiberlamellerna blir bara slitna... till slut blir de så slitna att det fjäderförspänningen på kopplingsfjädrarna blir för dålig - och kopplingen slirar. Lagas "permament" genom att montera en extra stållamell bredvid en oridinarie stållamell, dvs två stålisar bredvid varandra för at ta upp slacket som de slitna fiberlamellerna åstadkommit. När den "permanenta" fixen inte längre funkar, dvs fiberytan är helt bortsliten - köper man nya fiberlameller. Normalt räcker stålisarna 3 ggr längre än fiberlamellerna. Då är det samtidigt läge att köpa en helt ny koppling, dvs både inner- och ytterkorg samt lamellpaket. Då kan man lika gärna köpa en GSXR-koppling, som håller bättre.

Hittade denna text: If you'd rather stay with the diaphragm-style springs (Anders liked the
action better for his application) there is also a GSXR pressure plate
you can run instead of the Kat outer plate... sorry, don't have part
number(s) for that item.

Kan detta måne va du Anders B?
Har ev hittat en helt komplett koppling Gsxr 1100 89:a.
Kan ja använda den helt bolt on`?
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
B-400 skrev:
Hittade denna text: If you'd rather stay with the diaphragm-style springs (Anders liked the
action better for his application) there is also a GSXR pressure plate
you can run instead of the Kat outer plate... sorry, don't have part
number(s) for that item.

Kan detta måne va du Anders B?
Har ev hittat en helt komplett koppling Gsxr 1100 89:a.
Kan ja använda den helt bolt on`?


Hehe :D ska oxså dit m lite bättre kopplings graj! ...men bättre fjädrar håller väl t över 220 häst? ...för d är väl vad man orkar klämma ut...max :hihi ...blir o prata m Herr Marklund im :rolleyes: SKÅL :fyllisar ...torsdag juh! Jope tack för styrdämpar graj! ...lär bli ala "Brinken" uppfinning el styrkrona filuris då d blir ont om platts på sidorna :lol ...styrdämpare är väl d som "glänsar" minst :rolleyes:

Jo för Er som nöjer Er m slut dämpare :D ...hade "Scorpion" på min...gav lagom ljud förhöjelse o fin effekt knuff...klarar säkert besiktning m sådan med...Banditen e verkligen snäll på ljudet! ...ska nog streetfighta min...e sugen :7peta ..."koppar pleatad" bak sving...blir jag den enda då? :rofl

...jugge c...stil! :banana ...fler bilder på Era Banditer!!
 
Last edited:

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
Är snart ägare av en vacker röd 97:ans B12a.

Vart hittar jag snygga runda framlyktor till den?Ska en 1 stor rund.
Vart kan jag läsa mer om luftburksmodden ni pratar om?
 

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Eastman skrev:
Hehe :D ska oxså dit m lite bättre kopplings graj! ...men bättre fjädrar håller väl t över 220 häst? ...för d är väl vad man orkar klämma ut...max :hihi ...blir o prata m Herr Marklund im :rolleyes:





QUOTE]

Kan nämna att den kanske "håller" för 220häst, men då gäller det inte o misshandla den :läs Dragrace starter.
Min brändes snabbt upp efter lite inspirerande starter.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
B-400 skrev:
Kan nämna att den kanske "håller" för 220häst, men då gäller det inte o misshandla den :läs Dragrace starter.
Min brändes snabbt upp efter lite inspirerande starter.

...jo så mycket slirande på kopplingen blir d inte. E ju väg hoj, skippar "rakt fram" ...oh ska inte testa! :brinnerup Men ack bus lär d bli :hihi
 

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
Elgasen skrev:
Här finns det info angående 2" mod.
Angående lampa vet jag inte.

Grattis till ett bra val!

Tack! Synd att jag inte kan ut och åka bara, men en hel vinter att modda o pyssla med B12 är inte det sämsta

Min engelska är tyvärr inte den bästa. Någon som har den på svenska, och gärna med bilder :Bugar
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Ett extra hål i luftburken (diam 50mm) lämpligt ställe är t.h om org.insugshålet, är plant o fint där. "snorkel´n på org.hålet kan avlägsnas då dess enda uppgift är att minska insugningsljudet (såvitt jag vet) Detta i kombo med öppet avgas och ombestyckning av gasarna (runt 130 i huvudmunst.) ger ca 15-20 hk upp, märks markant skillnad mot orginalprestandan! Schysst bang for the buck!
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
bunny rabbiT skrev:
Tack! Synd att jag inte kan ut och åka bara, men en hel vinter att modda o pyssla med B12 är inte det sämsta

Min engelska är tyvärr inte den bästa. Någon som har den på svenska, och gärna med bilder :Bugar

Det du ska göra i praktiken är att du borrar ett 2" hål bredvid nuvarande hål i luftburken samt monterar högfartsmunstycken 132.5 samt lågfarts 35.
Den optimal storlek angående munstycken kan variera en aning, men denna bestyckning verkar fungerar relativt bra på min hoj iaf.

edit: sen som vanligt...
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
På min funkade 127,5 och 37,5(original)bäst. Utöver nämnda mods hade jag dessutom en R-insugskam. Tog lite tid att få allt att lira ihop.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Jo, 37.5 lågfart funkar helt klart bäst på min oxå, har provat med 35 men det funkade dåligt..blev skitknasigt att justera in mellan å lågfartegenskaperna, gick paradoxalt nog apfett med 35 munstycket.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
B 12 skrev:
Jo, 37.5 lågfart funkar helt klart bäst på min oxå, har provat med 35 men det funkade dåligt..blev skitknasigt att justera in mellan å lågfartegenskaperna, gick paradoxalt nog apfett med 35 munstycket.
Testade också med 35. Rök svart, drog 2l/milen och sotade igen. Bytte då ner till 32,5 och det blev ännu värre. Anledningen är nog att när du har för små lågfartare skruvar man upp tomgången som fxn vilket gör att nålarna lyfter och ger för mycket soppa på tomgång och lågvarv.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
andersbrink skrev:
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
Nästan säker på att mina var original,ska kolla det.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
andersbrink skrev:
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
Mina var orginal Mikuni.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Munstycke

Har också provat med orginal Mikuni 35´or. Gick för fett på min också. Kör med orginal 37,5 som funkar bäst.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top