Suzuki Bandit 1200-tråden

Elgasen skrev:
Ska du inte byta till crosstyre snart Jugge_c? :7peta

edit: eller det kanske är ett fatbar på bilden?
Det sitter ett fatbar på hojen nu.. Har ingen bra bild :rolleyes:
Jag ska fixa en bättre bild så småning om....... Ska bara polera upp den ordentligt först :cool:

Mvh Jugge
 

Bifogat

  • B12c.JPG
    B12c.JPG
    135.8 KB · Visningar: 140
andersbrink skrev:
Angående kopplingen, gsxr-kopplingen är större i diameter och tål ett högre vridmoment. Det är alltid stålskivorna som slår sig när de blir alldeles för varma. Byt. Fiberlamellerna blir bara slitna... till slut blir de så slitna att det fjäderförspänningen på kopplingsfjädrarna blir för dålig - och kopplingen slirar. Lagas "permament" genom att montera en extra stållamell bredvid en oridinarie stållamell, dvs två stålisar bredvid varandra för at ta upp slacket som de slitna fiberlamellerna åstadkommit. När den "permanenta" fixen inte längre funkar, dvs fiberytan är helt bortsliten - köper man nya fiberlameller. Normalt räcker stålisarna 3 ggr längre än fiberlamellerna. Då är det samtidigt läge att köpa en helt ny koppling, dvs både inner- och ytterkorg samt lamellpaket. Då kan man lika gärna köpa en GSXR-koppling, som håller bättre.

Hittade denna text: If you'd rather stay with the diaphragm-style springs (Anders liked the
action better for his application) there is also a GSXR pressure plate
you can run instead of the Kat outer plate... sorry, don't have part
number(s) for that item.

Kan detta måne va du Anders B?
Har ev hittat en helt komplett koppling Gsxr 1100 89:a.
Kan ja använda den helt bolt on`?
 
B-400 skrev:
Hittade denna text: If you'd rather stay with the diaphragm-style springs (Anders liked the
action better for his application) there is also a GSXR pressure plate
you can run instead of the Kat outer plate... sorry, don't have part
number(s) for that item.

Kan detta måne va du Anders B?
Har ev hittat en helt komplett koppling Gsxr 1100 89:a.
Kan ja använda den helt bolt on`?


Hehe :D ska oxså dit m lite bättre kopplings graj! ...men bättre fjädrar håller väl t över 220 häst? ...för d är väl vad man orkar klämma ut...max :hihi ...blir o prata m Herr Marklund im :rolleyes: SKÅL :fyllisar ...torsdag juh! Jope tack för styrdämpar graj! ...lär bli ala "Brinken" uppfinning el styrkrona filuris då d blir ont om platts på sidorna :lol ...styrdämpare är väl d som "glänsar" minst :rolleyes:

Jo för Er som nöjer Er m slut dämpare :D ...hade "Scorpion" på min...gav lagom ljud förhöjelse o fin effekt knuff...klarar säkert besiktning m sådan med...Banditen e verkligen snäll på ljudet! ...ska nog streetfighta min...e sugen :7peta ..."koppar pleatad" bak sving...blir jag den enda då? :rofl

...jugge c...stil! :banana ...fler bilder på Era Banditer!!
 
Last edited:
Är snart ägare av en vacker röd 97:ans B12a.

Vart hittar jag snygga runda framlyktor till den?Ska en 1 stor rund.
Vart kan jag läsa mer om luftburksmodden ni pratar om?
 
Eastman skrev:
Hehe :D ska oxså dit m lite bättre kopplings graj! ...men bättre fjädrar håller väl t över 220 häst? ...för d är väl vad man orkar klämma ut...max :hihi ...blir o prata m Herr Marklund im :rolleyes:





QUOTE]

Kan nämna att den kanske "håller" för 220häst, men då gäller det inte o misshandla den :läs Dragrace starter.
Min brändes snabbt upp efter lite inspirerande starter.
 
B-400 skrev:
Kan nämna att den kanske "håller" för 220häst, men då gäller det inte o misshandla den :läs Dragrace starter.
Min brändes snabbt upp efter lite inspirerande starter.

...jo så mycket slirande på kopplingen blir d inte. E ju väg hoj, skippar "rakt fram" ...oh ska inte testa! :brinnerup Men ack bus lär d bli :hihi
 
Elgasen skrev:
Här finns det info angående 2" mod.
Angående lampa vet jag inte.

Grattis till ett bra val!

Tack! Synd att jag inte kan ut och åka bara, men en hel vinter att modda o pyssla med B12 är inte det sämsta

Min engelska är tyvärr inte den bästa. Någon som har den på svenska, och gärna med bilder :Bugar
 
Ett extra hål i luftburken (diam 50mm) lämpligt ställe är t.h om org.insugshålet, är plant o fint där. "snorkel´n på org.hålet kan avlägsnas då dess enda uppgift är att minska insugningsljudet (såvitt jag vet) Detta i kombo med öppet avgas och ombestyckning av gasarna (runt 130 i huvudmunst.) ger ca 15-20 hk upp, märks markant skillnad mot orginalprestandan! Schysst bang for the buck!
 
bunny rabbiT skrev:
Tack! Synd att jag inte kan ut och åka bara, men en hel vinter att modda o pyssla med B12 är inte det sämsta

Min engelska är tyvärr inte den bästa. Någon som har den på svenska, och gärna med bilder :Bugar

Det du ska göra i praktiken är att du borrar ett 2" hål bredvid nuvarande hål i luftburken samt monterar högfartsmunstycken 132.5 samt lågfarts 35.
Den optimal storlek angående munstycken kan variera en aning, men denna bestyckning verkar fungerar relativt bra på min hoj iaf.

edit: sen som vanligt...
 
På min funkade 127,5 och 37,5(original)bäst. Utöver nämnda mods hade jag dessutom en R-insugskam. Tog lite tid att få allt att lira ihop.
 
Jo, 37.5 lågfart funkar helt klart bäst på min oxå, har provat med 35 men det funkade dåligt..blev skitknasigt att justera in mellan å lågfartegenskaperna, gick paradoxalt nog apfett med 35 munstycket.
 
B 12 skrev:
Jo, 37.5 lågfart funkar helt klart bäst på min oxå, har provat med 35 men det funkade dåligt..blev skitknasigt att justera in mellan å lågfartegenskaperna, gick paradoxalt nog apfett med 35 munstycket.
Testade också med 35. Rök svart, drog 2l/milen och sotade igen. Bytte då ner till 32,5 och det blev ännu värre. Anledningen är nog att när du har för små lågfartare skruvar man upp tomgången som fxn vilket gör att nålarna lyfter och ger för mycket soppa på tomgång och lågvarv.
 
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
 
andersbrink skrev:
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
Nästan säker på att mina var original,ska kolla det.
 
andersbrink skrev:
Köper ni pirat-munstycken istället för Mikunis originalmunstycken får ni ett munstycke som är dubbelt så stort trots att det står "35" stämplat på munstycket.
Mina var orginal Mikuni.
 
Munstycke

Har också provat med orginal Mikuni 35´or. Gick för fett på min också. Kör med orginal 37,5 som funkar bäst.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top