andersbrink skrev:Rätt nivå... är rätt nivå, dvs 14.7 mm. Mikuni slarvar från fabrik och sätter dem (dvs sätter dem inte alls, eller gör fel) till runt 12 på en del. Suzukis manual säger 14.7 mm.
Bara för att jävlas

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Rätt nivå... är rätt nivå, dvs 14.7 mm. Mikuni slarvar från fabrik och sätter dem (dvs sätter dem inte alls, eller gör fel) till runt 12 på en del. Suzukis manual säger 14.7 mm.
Anders R skrev:Bara för att jävlas, så säger jag att det gäller gen1 bandit1200. gen2 bandit1200 skall ha 13.0 mm +-1,0mm enligt fabriksmanualen.
andersbrink skrev:Generation 2 använder Keihin-förgasare, jag skrev att det gällde Mikuni.![]()
![]()
Bandit1200 skrev:Jag har observerat att ni alla pratar om betydligt större munstycken i era banditer än vad jag har. Nu har jag inte uppgifterna här (sitter på jobbet) men jag tror att jag har 120 huvudmunstycke och 104 lågfart. Hojen är en gen2 och är bänkad med dynojet o kn-filter + öppnare ljuddämpare. Beror detta på att min är en gen2?
Elgasen skrev:Har testat min hoj idag med vakumslang monterad.
Den fungerade bra till jobbet, sedan började den bluddra igen ett litet tag , för att sedan gå bra igen...![]()
Bluddret är alltså inte sådant som gör att det låter som den blir dränkt i soppa, utan mer som den misständer eller likn, den går att gasa med när den bluddrar, men motorgången låter mer som en twin och är jävla slö...
Efter ett tag får den fart igen och sticker som fan.... skumt värre...
Några förslag vad det kan vara för fel? tändstift, ventiler, soppa blandning?![]()
Nu gick den bra i en 20min iaf innan den började bluddra, sedan bluddrade den i en halvminut för att sedan gå bra igen... skumt detta...
Nästan så man tror att man råkat monterat sprut med en defekt databox eller något![]()
Elgasen skrev:Har testat min hoj idag med vakumslang monterad.
Den fungerade bra till jobbet, sedan började den bluddra igen ett litet tag , för att sedan gå bra igen...![]()
Fredde Meck skrev:Tveksam om det klarar en besiktning men det tar inte lång tid att byta så varför ens prova?
andersbrink skrev:Generation 2 använder Keihin-förgasare, jag skrev att det gällde Mikuni.![]()
![]()
Anders R skrev:Visst låter det gött. Vi kan jämföra ljudnivå om du vill, mitt ART bolt-on gick igenom förra veckan i Vinsta. Slö och orkade inte byta.
Inte enligt manualenMIKUNI BSR36SS. Fast skall man gå på munstyckenas utseende så vette f-n om du inte har rätt
. Omdöpta Keihin kanske.
andersbrink skrev:"Varför passar inte mitt avgasrör från min -78 Z1000 på min nya -04 Z1000?"
Det är "vakumresistansen" i insuget som bestämmer vad för storlek du ska ha på huvudmunstycket.
Bandit1200 skrev:Vilket konstigt svar![]()
andersbrink skrev:Eftersom det är vår så är det vatten i bensinen. Tanka 95 oktan (som har 5% alkohol i sig) och dränera samtidigt flottörhusen via de utvändiga skruvarna på flottörkopparna.
Bandit1200 skrev:Jag har kollat och jag har L20 H110 och nålarna i 4:e pos.
Beror skillnaden i munstycken (mellan alla era andras Banditer här på forumet och min) på att min är en sk gen2?
andersbrink skrev:2001 och 2002 B12 i USA använde Keihin. Jag kikade på en tysk 2005 idag och såg att man körde med Mikuni igen. Verkar som att Suzuki köper förgasare på spot-marknaden vad som är billigast för dagen, typ surplus. Argh!![]()
Elgasen skrev:Testade ovanstående nyss, hjälpte tyvärr inte, någon som vet något annat jag kan testa?![]()
Det enda sättet att få Min Bandit att gå bra igen är att gasa ett antal gånger i neutral, sedan går den som den ska i några minuter.
andersbrink skrev:Hur kör du för att bluddret ska märkas mest och hur kör du för att det ska märkas minst? Hur ser stiften ut efter en bludder-session?
Elgasen skrev:Det kvittar hur jag kör, det bara kommer en bludder-session helt plötsligt... blir knäpp på detta.
Jag kör med orginal lågfartsmunstycken 35.andersbrink skrev:Lågfartsmunstyckena... jag har märkt att de piratmunstycken man säljer i Sverige med samma storleksbeteckningar som Mikuni är MYCKET större än Mikunis. Den hoj jag jobbade på igår fick tuppjuck och surade ner sig på fem röda.
Du har inga veck på slangarna som kommer upp mellan ettan och tvåans förgasare och mellan trean o fyrans? Det hade jag på min förra året och då fick den liknande symtom gick jättebra ett tag och så började den bluddra.Elgasen skrev:Det kvittar hur jag kör, det bara kommer en bludder-session helt plötsligt... blir knäpp på detta.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |