Suzuki Bandit 1200-tråden

andersbrink skrev:
Lågfartsmunstyckena... jag har märkt att de piratmunstycken man säljer i Sverige med samma storleksbeteckningar som Mikuni är MYCKET större än Mikunis. Den hoj jag jobbade på igår fick tuppjuck och surade ner sig på fem röda.

Handlade förstås pirat munstycken, det blir en resa till marklund nästa vecka!
 
Anders viklund skrev:
Du har inga veck på slangarna som kommer upp mellan ettan och tvåans förgasare och mellan trean o fyrans? Det hade jag på min förra året och då fick den liknande symtom gick jättebra ett tag och så började den bluddra.
Jag tror att det är någon slags ventilation till flottörhusen dom är till för.
Ingen direkt expert på området dock.

tack för tipset! får gå ut och kika!
 
Elgasen skrev:
tack för tipset! får gå ut och kika!

JAAAA det hjälpte! :banana :banana

Nu går den som en klocka igen, även när motorn är kall, så jag får väl ta och sänka tillbaka nålen till utgångsläget igen!

Jippi!

Tack för all hjälp jag fått från alla angående detta problem! :Bugar
 
Nu när detta problem är löst, så har jag upptäckt att under allt provgasande vid felsökandet har korden börjat titta fram, så nu skall här bytas däck.

Är det lättast att ta bort fram eller bakhjulet först om båda hjulen skall av?

Tänkte lägga ett bildäck och en planka under framgaffel för att kompensera för saknat framhjul, samt för säkerhets skull några träbitar under svingen.

Någon annan variant som fungerar bättre? :va

Tack än en gång för all hjälp jag fått! :Bugar
 
Elgasen skrev:
Nu när detta problem är löst, så har jag upptäckt att under allt provgasande vid felsökandet har korden börjat titta fram, så nu skall här bytas däck.

Är det lättast att ta bort fram eller bakhjulet först om båda hjulen skall av?

Tänkte lägga ett bildäck och en planka under framgaffel för att kompensera för saknat framhjul, samt för säkerhets skull några träbitar under svingen.

Någon annan variant som fungerar bättre? :va

Tack än en gång för all hjälp jag fått! :Bugar
Börja med att plocka bort bromsoken fram samt släppa på axel'n ( inte ta bort),
Ta sen av bakhjulet, planka och domkraft under hojen lyft lite så du får bort framhjulet, tillbaka med axeln, stick under en pall eller dyl. under gaffel'n.

Klart! (förutsetter att du har centralstödet kvar, annars vänd hojen upp-å-ner som man gjorde när man var liten och meckade)
 
Last edited:
Fredde Meck skrev:
Börja med att plocka bort bromsoken fram samt släppa på axel'n ( inte ta bort),
Ta sen av bakhjulet, planka och domkraft under hojen lyft lite så du får bort framhjulet, tillbaka med axeln, stick under en pall eller dyl. under gaffel'n.

Klart! (förutsetter att du har centralstödet kvar, annars vänd hojen upp-å-ner som man gjorde när man var liten och meckade)

Monterat och klart nu...
Jag fick dock använda mig av en annan taktik p.g.a. magspoiler i vägen.
Jag lossade först på alla aktuella bultar.
Sedan tog jag bort framhjulet genom att sitta på bönpallen medan kompisen fick skruva :tungan (Det gäller att ha några kilon att trycka ner med)
Sedan la jag ett bildäck med en planka under gaffeln och monterade sedan av bakhjulet.
Klart!
 
Nu åker jag och hämtar min nya leksak...
Fabriksny B1200 -04.

:yoparty :banana :banana :yoparty :banana :banana :yoparty
 
Tänkte bara passa på att tacka alla hjälpsamma banditägare för all hjälp! :pannkyss :Bugar
Är mycket nöjd med B12:an min. Nu senast har beg racedäck åkt på! :tummenupp
Nästa projekt blir nog att rensa upp baken. :banana
 
Elgasen skrev:
JAAAA det hjälpte! :banana :banana

Nu går den som en klocka igen, även när motorn är kall, så jag får väl ta och sänka tillbaka nålen till utgångsläget igen!

Jippi!

Tack för all hjälp jag fått från alla angående detta problem! :Bugar


Fungerar det fortfarande?

Kollade på mina, och nog var dom krokiga o platta....

Tomgången beter sig lustigt...Ca 2-2500 i tomgång, ibland ramlar den ner till ca 1000.
 
Last edited:
Pris?

NoPinky skrev:
Nu åker jag och hämtar min nya leksak...
Fabriksny B1200 -04.

:yoparty :banana :banana :yoparty :banana :banana :yoparty

Får man fråga vad du betalade?Är det en n eller s?
Jag gav 69.000:- för min fabriksnya 1200n -04:a i juli förra året.
 
B-400 skrev:
Fungerar det fortfarande?

Kollade på mina, och nog var dom krokiga o platta....

Tomgången beter sig lustigt...Ca 2-2500 i tomgång, ibland ramlar den ner till ca 1000.

Den går som ett skott! :yoparty
 
Söker ...

... efter tunga styrändar. Bör väga ca 300 gr styck. Jag vill byta ut mina orginal mot konade helst cromade. Har hittat hos en handlare i Skåne men det tar sån förbenad tid för dem att leverera, ca 2-3 månader.

Någon som vet var jag kan få tag i några lite snabbare?
 
Bandit1200 skrev:
... efter tunga styrändar. Bör väga ca 300 gr styck. Jag vill byta ut mina orginal mot konade helst cromade. Har hittat hos en handlare i Skåne men det tar sån förbenad tid för dem att leverera, ca 2-3 månader.

Någon som vet var jag kan få tag i några lite snabbare?
touringbutiken har cromade som väger 300g
 
andersbrink skrev:
Du har antingen en vakumläcka eller att tomgången är ställd lite snål. Prova att skruva ut luftskruvarna 1/2 varv åt gången. Läs igenom http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978 så blir du lite mer hemma på vad det är du försöker uppnå.

Fixat!

Från org 2½ varv ökade jag till 3 1/4 då funkar det ok :tummenupp


Gå okej nu, lite svårt o få till fullgas mellan 5-7.
Vill gärna bluddra, släpper av lite o den drar lite sämre men slutar o bluddra.
Har Testat med clipset på mitten o längst upp (snålt).

På onsdag testar jag med o flytta ner clipset ett par hack.

Men över 7000-7500 :banana :banana
 
Bandit1200 skrev:
Får man fråga vad du betalade?Är det en n eller s?
Jag gav 69.000:- för min fabriksnya 1200n -04:a i juli förra året.

Betalade alldeles åt helvete för mycket, men är man kass på att pruta så är man...

Det blev en blå "S"...
 
Last edited:
Back
Top