Suzuki Bandit 1200-tråden

Tackar så mycket! Det är ju ändå rätt enkelt att få bort bakkåporna, men visst lyckas de göra det onödigt omständigt...
 
Idag blev det på med Woodcraft clipons. Sänkte instrumenten lite till också, lite Cafe´känsla börjar det bli tycker jag


bb clip (4 av 5).jpgbb clip (3 av 5).jpgbb clip (3 av 5).jpg
 
Nu har jag äntligen fått på nya sulor på min bandit, samt att jag monterat en svart "cockpit"-ruta som jag beställde från sams motor. Det ser inte så dumt ut som jag trott. Har dock inte hunnit vara ute och testa hur bra den styr undan vind ännu. Dock upptäckte jag lite mer tråkigheter. Lykthuset är sprucket och ena staget är lite krökt. Förra ägaren måste fan ha klotat med dn trots allt... Nåja, jag ska försöka laga lykthuset med limpistol senare.
 
Jag blir galen..har en Kappa topbox, ser ut som en sån här
Nu vill jag köpa två likadana och ha som sidoväskor, men jag har inga hållare till dem. Jag har en hållare för topboxen som ser ut som den här
fast utan de där fyra stagen som sticker upp.
Vad ska jag köpa för hållare till sidoväskorna? :/
Har en -00:a, GV75A
 
Rex Fleetmaster se där jag har en roadmaster :-) fast i delar
Tänker du bygga ihop roadmastern? Min fleet har jag fått av min morfar och den är i ruskigt dåligt skick. Saknar en massa delar också. Hann inte skriva så mkt i förra inlägget, satt och väntade på min tur på uppkörningen då (och jag klarade det!)
 
Nu har jag kört ca 100mil med min bandit(tog kortet förra tisdagen) och den är skön som fasen att köra, men jag har upptäckt att jag har lite småfix att fixa på den. Beläggen fram ligger an litegrann hela tiden, bakbromsen tjuter, ojämn gång när man kör 30-40 i stan, buckla i tank och i tail, spricka i lykthus, samt att jag tycker det ser ut som att styrkronan är lite vriden...:confused:
Sen gillar jag inte riktigt turbulensen när jag kör i över 100, men men.
Jag var på Northbike och skulle testa en kawasaki z1000sx idag men säljaren var så jävla seg så jag stack hem... Är lite sugen på att testa en sporttouringhoj med kåpor. Skulle även va kul att testa en bandit 1200s/1250s men finns ju ingen suzuki återfösäljare i umeå :(
 
Nja vi får se de är inte i närmsta planerna, den saknar också också lite delar men ska leta på marknader, du räkar nte ha en extra krök tex ?

Tänker du bygga ihop roadmastern? Min fleet har jag fått av min morfar och den är i ruskigt dåligt skick. Saknar en massa delar också. Hann inte skriva så mkt i förra inlägget, satt och väntade på min tur på uppkörningen då (och jag klarade det!)
 
Nja vi får se de är inte i närmsta planerna, den saknar också också lite delar men ska leta på marknader, du räkar nte ha en extra krök tex ?

Njä, jag har tyvärr inte det... Men du får väl finkamma internet, har sett en hel det roadmasters på blocket i varierande skick. Sen kan du ju även kolla med nån veteranmcklubb också.
 
Nån som vet vars man kan hitta ett 50VA DID-kedjelås(Nit)? Eller måste jag byta till en 530-kedja? Huj, jag är helt lost på det här med kedjor :confused:

EDIT: Har beställt drivpaket nu med RK-kedja.
 
Last edited:
Nu skall jag bli med hoj igen efter några års familjebyggande etc!
Lurar på att slå till på en Bandit 1200 04:a.
Har varit inställd på Cbr Blackbird innan men tror det lutar åt Banditen. Nån som kört båda och kan redogöra för båda dessa hojar?

Vill gärna ta några längre turer ut i Europa samtidigt som det skall vara lätt att dra en repa.

Hur är det med vibrationerna man läser om på Banditen? Går de att få bort?

Finns inga Blackbirds att provköra för tillfället där jag bor.

Mvh /Återfallare
 
Min 01:a vibrerar rätt friskt runt 4000 ca 110km/h men över och under det så är det inga problem alls. Dom säger att 1250 med insprutningen inte ska vibrera någonting dock.
 
Bara en bild 8)
625531_10151050482735889_1596868577_n.jpg
 
Min 01:a vibrerar rätt friskt runt 4000 ca 110km/h men över och under det så är det inga problem alls. Dom säger att 1250 med insprutningen inte ska vibrera någonting dock.

Jag hade lite vibrationer kring 3,5k innan 2" mod och ombestyckning, nu är de borta. Kan behövas en förgasarsynk bara för att de ska försvinna.
 
Om du tar bort orginalstyret med gummiupphängda fästen och skaffar clipons i stället och tar bort dom äckliga gummibelagda fotpinnarna och byter ut mot nått fastare så börjar det vibrera lite skönt och det känns som en riktig hoj och inte en symaski :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top