Suzuki B-King

Jag köpte den till hojen när jag beställde den, så det är orginal.
Inte mycket till vindavisare om jag ska vara ärlig, men såg att suzuki hade en större vindavisare på deras orginal delar till B-King. Kanske leta upp en på Ebay som säkert är billigare än handlaren.:)
 
Tog mig äntligen tid att prova en B-King på MC dagarna i Luleå.
Måste säga att chassiet är guld om man jämför med min GSX.
MEN... f_n vad trångt det var!
Säljaren påstod att det fanns någon tysk firma som sålde plast som skapade mer plats för knän osv.
Någon som vet vilken firma det är?
Annars gillade jag den bortsett från att den kändes rätt "tunn" i botten. Men Yngve har ju visat att det mesta av "tunnheten" går att bota med bigborekit.
Kanske någon här är intresserad av ett byte med en GSX 1400 (1550) nån gång under säsongen förutsatt att jag hittar bättre plast då?
 
Tog mig äntligen tid att prova en B-King på MC dagarna i Luleå.
Måste säga att chassiet är guld om man jämför med min GSX.
MEN... f_n vad trångt det var!
Säljaren påstod att det fanns någon tysk firma som sålde plast som skapade mer plats för knän osv.
Någon som vet vilken firma det är?
Annars gillade jag den bortsett från att den kändes rätt "tunn" i botten. Men Yngve har ju visat att det mesta av "tunnheten" går att bota med bigborekit.
Kanske någon här är intresserad av ett byte med en GSX 1400 (1550) nån gång under säsongen förutsatt att jag hittar bättre plast då?

På dessa två sidor finns nog allt du letar efter.

www.b-king-shop.de
www.whaccessories.com
 
Trång!

Trodde dom flesta ville ha det så, men men jag kan väl ha fel ;).
Skämt och sido så första gången jag provsatt en sa jag aldrig den tar i knäna osv, efter drygt 2100mil i sadeln utan att byta någon plast eller fotpinnar så kan jag bara konstatera att jag upplever den inte ett dugg trång! har ingen aning om hur stor du är men jag mäter 190 i strumplästen och ligger tyvärr på fel sida om 100kg sträcket.
Har i vanliga fall lite problem med knäna typ vid långa middagar, biobesök osv men har kört som mest ca 120 mil på en dag utan problem.
Så vad jag vill komma till är att givitvis finns det grejor som man kan köpa för att förändra det du upplevde, men tycker du ska ge den ett antal mil för att vänja dig med hojen först! lycka till!
 
I've seen the light !
Hämtade min nya kung idag .... 15 mil blidde det innan de va dax å rulla hemåt.
Jösses vilken mysig maskin , nu vart det mest fiskörning under 5k varv(oftast iaf :) ) å nya glatta däck ... men kommer gå fort att förbruka dom första 100 milen :tummenupp , svålarna börjar bli "normala" nu iaf

Tänkte först "fan går det inte fortare än 80 ??!!" ... tills jag noterade att mätaren var inställd på "mph" (fumlade nog till det lite när jag var där å fingrade vid första tankningen)

Enda jag tänkte "pimpa" är nog en liten ruta , svårt att se instrumenten i solen , i övrigt kändes den helt perfekt (måste kanske fixxa nån packväska eller nått så man har plats för matlådan å strumpor när den ska frakta mitt arsel till jobbet).

Bara hoppas på väder i morr med så blir det mera :yoparty :banana
 
Bra köp!

Det är den manligaste hoj jag kan tänka mig i alla fall:)
Tidigare har jag bytt hoj varje år men B-Kingen kommer jag behålla. Jag fick låna en B-King i några dagar av verkstaden och jag blev helt såld. Köpte en B-King för att den gick som fan själv och att den var så smidig att köra i jämförelse med mina tidigare hojar. Jag gillar också att den ser så jävla stor och grym ut:D.

Lycka till med hojen!
 
har rullat drygt 100 mil nu med min nyinköpta kung, inkörd och klar,, nu kan man börja smiska den på allvar=) Fantastiskt rolig och en hoj med mycket humör i!!
 
Ni som bytt till slipon, vad har ni valt och varför? Jag tillhör den lilla skara som faktiskt gillar utseendet på orginalpiporna men ack vad lite det låter. Viktigast för mig är priset, på andra plats kommer ljudet och därefter allt annat. BOS hade jag på min GSX1400 och det var helt suveränt. Har fått prisuppgift på 9900 kr på såna, men jag har även hittat Barracuda för knappt 5000kr. Det är rätt rejäl skillnad... Nån som har erfarenhet/har hört ljudet ur Barracuda-pipor?

Finare märken som Acrapovic eller Yoshi går tyvärr bort pga priset...
 
Ni som bytt till slipon, vad har ni valt och varför? Jag tillhör den lilla skara som faktiskt gillar utseendet på orginalpiporna men ack vad lite det låter. Viktigast för mig är priset, på andra plats kommer ljudet och därefter allt annat. BOS hade jag på min GSX1400 och det var helt suveränt. Har fått prisuppgift på 9900 kr på såna, men jag har även hittat Barracuda för knappt 5000kr. Det är rätt rejäl skillnad... Nån som har erfarenhet/har hört ljudet ur Barracuda-pipor?

Finare märken som Acrapovic eller Yoshi går tyvärr bort pga priset...

Jag var inne på GPR först eftersom dom är billigare men det blev yoshimura för att jag tycker att dom är snyggare helt enkelt. Ville ha svarta kolfiberljuddämpare. GPR Skulle gå på runt 9000 tror jag. Om man köpte direkt från GPR UK så gick dom på runt 7000(i våras). När jag tittade på ebay vid samma tidpunkt så fanns det yoshimura för runt 5000 kr + frakt. Men jag beställde genom min lokala Suzukihandlare. Jag har ingen erfarenhet av Barracuda.
 
Jag köpte TBR slip-on, är i full gång med montage. Slip-on och fender eliminator var väldigt lätt att fixa på, men luftfilter är ju en annan historia. Jag är mest rädd för att släppa skruvarna för mycket, de som håller luftboxen på plats över insuget på motorn. Tydligen kan man göra det och tappa allting på andra sidan rakt ned i röran och aldrig hitta dem igen.

Jag passade på att beställa hela paketet när jag ändå var igång, med slip-on, fender eliminator, luftfilter och juice box.
 
Ni som kör bking, hur upplever ni den? Verkar ju väga väldigt mycket men märks det? Antar att den går som ett as då det är väldigt mycket effekt i motorn. Synd bara att man inte är helt översens med utseendet. De där gigantiska luftintagen är ju så fula... Framlyset och ljuddämparna skulle ju också ryka vid ett köp.
 
Ni som kör bking, hur upplever ni den? Verkar ju väga väldigt mycket men märks det? Antar att den går som ett as då det är väldigt mycket effekt i motorn. Synd bara att man inte är helt översens med utseendet. De där gigantiska luftintagen är ju så fula... Framlyset och ljuddämparna skulle ju också ryka vid ett köp.

Jag tycker att vikten rinner av så fort maskinen sätts i rullning. Den känns inte alls så stor som den ser ut, Hade den varit lika klumpig som den ser ut så hade jag nog aldrig köpt den. Nya ljuddämpare var det första jag monterade och andra luftintag finns att köpa för den som vill. Själv så gillar jag det brutala och ovanliga utseendet Och går som ett as det gör den också:D
 
Funderar faktiskt på att behålla orginal utseende .... så sticker man ut från mängden lite :arsele

Fast liiite mera ljud önskas nog , möjligen ett litet vinter projekt att rensa ur lite skit ur orginal burken därbak för mera orr

Efter mina nu 60 mil eller nått så skulle jag vilja sänka mina fotpinnar lite för lite annan ben/fotvinkel , tar gärna emot tips på vart man beställer tryggt å säkert.

Efter allroad å cruiser så har jag nog äntligen hittat rätt hojj....motorn lär man inte ruttna på i första taget iaf :) .... samt att den är sjukt maffig :yoparty
 
Jag tycker att vikten rinner av så fort maskinen sätts i rullning. Den känns inte alls så stor som den ser ut, Hade den varit lika klumpig som den ser ut så hade jag nog aldrig köpt den. Nya ljuddämpare var det första jag monterade och andra luftintag finns att köpa för den som vill. Själv så gillar jag det brutala och ovanliga utseendet Och går som ett as det gör den också:D

Var kan man köpa andra luftintag och vad kostar de ungefär?
 
Vill också ha en B King

Går i tankarna att köpa mig en B King, är det något specielt man ska tänka på, måste väll finnas några kända brister på dom också eller?
Har nog bara råd med en 08a för dom ligger ju lite lägre i pris, är det mycket pga abs på 09?
 
jepp , blir ett hyffsat hopp på en med ABS och en utan prismässigt.

Vet ärligt inga speciella brister man ska specifikt titta på på en king , det vanliga , drivpaket,lager, däck ,service osov , lacken (som dom flesta sukkor) är minst sagt "tunn" ... men det är mest kosmetiskt
Moroten är en väl beprövad och skottsäker pjäs

dom käkar backdäck iaf :D
 
Då har man en egen B King då :)
Blev en 08 helt original, så är det någon som har några snygga piper liggandes till övers så hör av er, den går ju tystare än vår symaskin....
Men annars, vilken underbar hoj, lite kallt i kväll bara, men vem bryr sig :)
 
jag gillar faktiskt att den är tyst :) som att åka slangbella med världens längsta och grövsta gummisnodd ... men vrider du på så ylar den som ett djur även med orginal rör :tummenupp

men rätt sugen på Laser Extreme rör för att som ser rätt smutt ut ....fast åandrasidan så gillar jag att vara annorlunda så kanske behåller orginal utseende endå :banana

Tailtidy är iaf påtänkt i vinter.....byta rör ...nja fundrar fortfarande
 

Bifogat

  • 84_2005_i%20(3).jpg
    84_2005_i%20(3).jpg
    231.5 KB · Visningar: 132
  • 84_2005_i%20(4).jpg
    84_2005_i%20(4).jpg
    209.7 KB · Visningar: 108
Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top