Susab är bäst! :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Fan vad jag skrattade när min nya premie kom nerdimpande i brevlådan nyss. Från 4900:- hel/hel till 41.000:- hel/hel. :D

Kan säga att jag är rätt glad att hojen inte är min längre.

Helt jävla sanslöst.

41000:- är d0m int3 kl0k4? :skrämd

Undrar vart det ska sluta egentligen?

Jag som tyckte att 3880:- till 13485:- var för mycket.

Goines skrev:
Fan vad jag skrattade när min nya premie kom nerdimpande i brevlådan nyss. Från 4900:- hel/hel till 41.000:- hel/hel. :D

Helt jävla sanslöst.

:D

De gjorde samma sak för mig förra året..
Från 2600:- hel/hel till 30.000:- hel/hel ;)

Goines skrev:

Tillåt mig trumfa med 5200:- till 54000:-...

För en 17 år gammal 500 kubikare med ett marknadsvärde runt 20-30 000:-

Det är väl rimligt? :crash

/J

sEiKo skrev:
jag betalar strax under 3000 hel/hel :p

Var glad så länge du har mellankort, sen blir det inte billigt längre.
Vete tusan var det skall hamna egentligen.
Min touringhoj (som är nedklassad till kl 6 av mitt nuvarande bolag), kostar 15 KSEK per år. körkort sen 86, 33 år gammal.

Undrar vad jag får nästa år från Susab då?

I år betalar jag 3114:- hel/hel och det lär väl med största säkerhet tiodubblas till nästa år...

Jo men det avverkade vi väl i våras,,, Dom har ju slopat systemet med att sätta premien efter värdet och kör istället samma system med vikt/effekt som alla andra bolag.

Jag är själv drabbad, från drygt 4 papp till 15 papp per helår.

Och jag förstår dom. Vilka hojar försäkras i ett bolag med en avvikande billig premie,,,, :rolleyes:

Vänta lite nu... alla ni med Rettor, gixxers å andra trendiga fyrtaktshojar, betalar ni såna här svindlande summor varje år för att få åka hoj? Jag förstår det ju, för köra hoj vill man ju göra, men det borde tamejfan vara en rättighet, å inget som ska straffas med såna hiskeliga premier. Jo, jag vet att plastiga tvåhjulingar e överrepresenterade i statistiken, men ändå. Det e fan sorgligt att det ska behöva kosta så mycke!! :( :mad:

PacMan skrev:
Vänta lite nu... alla ni med Rettor, gixxers å andra trendiga fyrtaktshojar, betalar ni såna här svindlande summor varje år för att få åka hoj? Jag förstår det ju, för köra hoj vill man ju göra, men det borde tamejfan vara en rättighet, å inget som ska straffas med såna hiskeliga premier. Jo, jag vet att plastiga tvåhjulingar e överrepresenterade i statistiken, men ändå. Det e fan sorgligt att det ska behöva kosta så mycke!! :( :mad:

Min höjning från 2600:- hel/hel till 30.000:- hel/hel gällde min gamla ZXR750 -89 :eek:
Är inne på min fjärde hojsäsong och har inte krashat en enda gång :)

Jag kollade för kul hur mycket jag skulle få betala i försäkring för en -01 GSX-R1000.
Gissa hur förvånad jag blev när tjejen på Trygg-Hansa så att det skulle kosta nånstans runt 8000:- (kommer inte ihåg exakt belopp) helår/helförs.
Jag var tvungen att fråga henne två gånger till om hon verkligen hade kollat på en helförsäkring/helår, och det hade hon :tummenupp

Goines skrev:

Helt jävla sanslöst.

Ajdå, kom just hem efter ngt dygn på annan ort, brev från Tennant låg på hallmattan.
Öppnar nu...

...och läser ökning från 4 203:- till 15 416:-.... :rolleyes:
Kanske inte den mest monstruösa höjningen, men ändå för mkt.

Var det någon som vill köpa en nybesiktigad VFR eller hur var det?! *suck*

Blir till att sälja då...eller halvförsäkring ngn annanstans kanske...hmm...skit. :mad:

Mr. President skrev:
Jag kollade för kul hur mycket jag skulle få betala i försäkring för en -01 GSX-R1000.
Gissa hur förvånad jag blev när tjejen på Trygg-Hansa så att det skulle kosta nånstans runt 8000:- (kommer inte ihåg exakt belopp) helår/helförs.
Jag var tvungen att fråga henne två gånger till om hon verkligen hade kollat på en helförsäkring/helår, och det hade hon :tummenupp
Inte så konstigt du bor juh i glesbygdernas glesbygd (Älvkarleö)
Det finns ingen risk för stöld eftersom det endast är du o din familj som bor där :crash :crash :crash (hälsa gumman!)
Trafik,brand: samma lika se ovan
Nä skämten åsidosatta det var juh lite märkligt de dära :eek:

Re: Re: Susab är bäst! :D

RG500-Johannes skrev:
Tillåt mig trumfa med 5200:- till 54000:-...

För en 17 år gammal 500 kubikare med ett marknadsvärde runt 20-30 000:-

Det är väl rimligt? :crash

/J

Wohhhooo.... :skrämd... Så mycket för RG:n??? Helt sjukt!!! :crash

HA DE GÔTT

ove skrev:
Inte så konstigt du bor juh i glesbygdernas glesbygd (Älvkarleö)
Det finns ingen risk för stöld eftersom det endast är du o din familj som bor där :crash :crash :crash (hälsa gumman!)
Trafik,brand: samma lika se ovan
Nä skämten åsidosatta det var juh lite märkligt de dära :eek:
Fnyyys, nu ska du inte vara dum din taxidrummel, det bor faktiskt en familj till där. Men stöldrisken från det hållet är väl inte så stor, för det är ju Morsan och Guran. :)
Skämt åsido så blev faktiskt gammelhojen (87:an) dyrare när när jag flyttade till skogs än när jag bodde på Brynäs. En hel hundralapp dyrare per år t.o.m :skrämd

Ringde till Susab och frågade om nästa års försäkring...
I år betalar jag 6200:- hel/hel och nästa år 50000:- hel/hel, kan säga att dom förlorar mig som kund i alla fall!!!

Re: Re: Re: Susab är bäst! :D

Ludde skrev:
Wohhhooo.... :skrämd... Så mycket för RG:n??? Helt sjukt!!! :crash

Jag hittade ingen helförsäkring under 15000:- per år, ett antal bolag ville överhuvudtaget inte försäkra hojen.

Slutade med trafikförsäkring för runda 500:- /mån...

Snart blir ju hojen 20 år, så då kanske man kan ha en klassikerförsäkring (eller så ändrar de reglerna precis lagom så att alla 80-tals sporthojar straffas ut).

Det är när man får såna här premier som man verkligen blir glad över alla som kraschar på bankörning och tar ut det på försäkringen och alla som stuntar med sina klass 7 hojar, kraschar, och tar ut det på försäkringen. Osv osv. Jaja... Jag hoppas att det någon gång blir så att man försäkrar "sig själv", och att premien utgår från att man är "oskyldig tills motsatsen bevisats" -och därmed kan börja med en vettig premie. För jag ser inte att det är hojarna som orsakar krascherna, det är ju förarna. Varför ska då försäkringen utgå från hojarna och inte förarna? Helt ologiskt.

Anledningen till att R1 ligger helt åt helvete i försäkring är ju att den har dragit till sig många idioter som köper den -inte för hojens egenskapers skull- utan för att "den är det värsta som finns blablabla". Om min hoj också har högt effekt/vikt förhållande så straffas jag ut... När stuntade någon till en krasch med en RG500 senast? 1987?

/J

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back