Superbike VM Phillip Island

Kung Carlos...såg otäck ut den resan i första, och Biaggi blir farlig i år, om han kan sluta förivra sig, men den risken är 'la liten. :hihi

Kolla bakdäcket, lite svårt att se i detta klipp men det är löst på fälgen. Lossnade det av smällen i backen eller kan det varit en orsak till vurpan?

Det gör det! Vaket! Men har den inte studsat minst en gång innan man ser att det är löst? Dessutom, är det inte sådana här highsider-situationer som TC:n ska ta hand om?

Det gör det! Vaket! Men har den inte studsat minst en gång innan man ser att det är löst? Dessutom, är det inte sådana här highsider-situationer som TC:n ska ta hand om?

satt jag oxå och tänkte på. men sen en sak som jag tycker är lite konstigt, att inte en enda Yamaha är med iår:va

satt jag oxå och tänkte på. men sen en sak som jag tycker är lite konstigt, att inte en enda Yamaha är med iår:va
Yamaha har dragit sig ur WSBK.

Angående TC:n så beror det ju på om däcket släppte när Checa gasade eller om det tappade fästet pga nedlägget.

Fick gåshud när starten gick i första racet! Så underbart att säsongen är i gång :banana

Max imponerar, rejält! :tummenupp

Härligt att det är igång :)

Max uppkörning är ju rätt sjuk på denna nivån, Aprilian går rätt bra, han kryssade mellan BMW på rakan :hihi
Checa var hur stabil som helst i 2:a. Höjdpunkten var ju Rea och Sykes i sista kurvan, speedway-style :yoparty

Angående TC:n så beror det ju på om däcket släppte när Checa gasade eller om det tappade fästet pga nedlägget.

Det där är ju en jääääätelång kurva där man går in med någon sorts jämn gas, och ganska precis där Checa highsidar slår man på igen. Se här tex, vid 3.26 http://www.youtube.com/watch?v=8s0WwP1MIq0
Så jag tror absolut han låg på gas när han spann omkull. Om det inte var punka!

Vi får väl invänta pressrealeserna och höra vad Checa säger.

Kul att BMW tog sin bästa placering någonsin i race 1 :)

Någon som har en invite till en vettig torrentsida? RU verkar ej komma tillbaka.

Pm om ni har tack!

RU har ersatts av en annan sajt och det finns en tråd om det här i racingforumet.

Melandri tyckte det var dåligt att det inte hölls någon tyst minut innan racen med tanke på vad som hände i går. Han gick själv till kurvan där olyckan skedde med några vänner och en bukett med blommor och höll en tyst minut :tummenupp

Kul race ! Funderar på hur mkt som är orginal på dessa hojar :confused: Hittar ingen sida där jag kan läsa om hur mkt som de får fippla med ..

Kul race ! Funderar på hur mkt som är orginal på dessa hojar :confused: Hittar ingen sida där jag kan läsa om hur mkt som de får fippla med ..

dom berättade iaf att suzukis motor kommer från yoshimura, så jag undrar oxå lite hur mycket dom får göra, jag trodde innan att dom bara fick byta avgassystem och mappa.

Det ända som är orginal är väl huvudramen och motorblocket. Rester får dom väl byta ut eller modifiera.

/A

Åfasen , begränsningen är antalet motorer då typ 8st per säsong , det avgör hur hårt de vågar trimma då antar jag ..

Tyckte Aprilia gick överlägset bäst nu ialf :)

Jag läste i bike tidning förra året om backlunds gsxr1000, och jag har för mig att det stod att org 185hk, efter 210hk, är det likvärdigt med wsbk hojarna?

Det va bra race idag. Gillar fighten mellan rea o sykes i sista kurvan innan mål i heat2 :rock

Sen supersport va kul med. Med saknade harms trodde han skulle va med.
Det spekulerades ju att han skulle till moto2.
Någon som har lite info
Saknar också Robbin! Han ska tydligen åka Bimota i CIV MOTO 2!!! Kul för honom, trist för WSS.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph