Superbike VM Phillip Island

Usch. Knackig produktion och tråkiga bajks. Jag fick inte gåshud. :(

Jag är inte bitter:krama Finns kanalväljare :tungan

Fast håller med om att racen kunde varit bättre, Biaggi o Checa var överlägsna, de andra var statister idag!
Och Camier var en riktig besvikelse :gnissla

Jag har inte följt WSBK innan men jag uppskattade det verkigen. Blev sjukligt imponerad av Biaggis körning! Kul för BMW dessutom

"Va vare ja sa" i inlägg #84...;) Insidertips => Biaggi vinner i helgen!!:smasha
:2cool = RSV4 Power!!
Jag skrev om oddsen ;)

Synd att gatmodellen av RSV4 inte verkar ha den där extra effekten. Är det någon som lyckats vinna något nationellt mästerskap med den?

Sen var det väl 2 st Ducati som Biaggi kryssade mellan när man fick åka med ombord på rakan?

Nä de har 20-30hk till ungefär.
Är långt ifrån någon expert på motortrimning men dels litar jag inte så mycket på de effektsiffror som våra egna förare anger och dels har jag svårt att tro att det bara skull skilja 20-30 Hk mellan en PSBK och WSBK-hoj.

Vart Backlund hittar 25 Hk (185 -> 210) utan att pilla inuti motorn vore intressant att veta. Sen brukar man väl ange bakhjulseffekten på rejshojar och då blir skillnaden ännu större. Att har 210 hästar i motorn och 190 på hjulet är lite skillnad.

Är långt ifrån någon expert på motortrimning men dels litar jag inte så mycket på de effektsiffror som våra egna förare anger och dels har jag svårt att tro att det bara skull skilja 20-30 Hk mellan en PSBK och WSBK-hoj.

Vart Backlund hittar 25 Hk (185 -> 210) utan att pilla inuti motorn vore intressant att veta. Sen brukar man väl ange bakhjulseffekten på rejshojar och då blir skillnaden ännu större. Att har 210 hästar i motorn och 190 på hjulet är lite skillnad.

Nä jag är också lite skeptisk till 210 i backlunds hoj. Med 20-30hk till menade jag utöver de sagda 210 som skulle finnas i Backlunds hoj men det är nog inte så troligt så skillnaden är nog lite mer som sagt.

And that's about it.

Hur står det till med farbrors selektiva minne egentligen?...;)

BSB Evo Championship 2010: Var ju Hudson Kennaugh Aprilia RSV4 på vippen att sno åt sig titeln men föll på målsnöret (3 ynka poäng bakom) Steve Brogan's vinnande BMW S1000RR...:gnissla

Sen vann (väl?) RSV4'an enstaka SST1000-race i Dubai, Sydafrika samt i CIV Stock1000 om jag inte missminner mig helt, orkar inte googla fram detta nu mitt i natten, men visst ingen SST1000 FIM Cup-titel eller CEV Stock Extreme-titel har den ju lyckats knipa, så aprutten it is...:rolleyes:

And that's about it.

Nu ska vi ju inte glömma bort att NORSKA mästerskap är så innnihelllvettte konkurrenskraftiga!!!! Om man ens lyckas komma på PALLEN i en norsk mästerskapstävling, så måste både förare och maskin vara ABSOLUT världsklass!!!!:fakta:)

...men visst ingen SST1000 FIM Cup-titel eller CEV Stock Extreme-titel har den ju lyckats knipa, så aprutten it is...:rolleyes:
Fakta är att den inte verkar vara någon vinnarmaskin som tex S1000RR var när den kom och att det i princip bara är i WSBK-trim som den går utav h-vete.

På vippen, enstaka racevinster osv ger inga titlar ;)

Fakta är att den inte verkar vara någon vinnarmaskin som tex S1000RR var när den kom och att det i princip bara är i WSBK-trim som den går utav h-vete.

På vippen, enstaka racevinster osv ger inga titlar ;)

Fast å andra sidan duger BMW-n inte till mycket i WSBK-trim. Dessutom är den lite för slätstruken och trist för att vilja äga, va? ;)

Fast å andra sidan duger BMW-n inte till mycket i WSBK-trim. Dessutom är den lite för slätstruken och trist för att vilja äga, va? ;)
En andra plats som bäst på drygt 3 säsonger är inte mycket att hänga i granen men det visar ju bara att det är en ofantlig skillnad på WSBK-hojarna och gathojarna. Ungefär det jag ville ha fram :brynad

Däremot funkade den ju fint i Superstock 1000 2010, Ayrton Badovini vann alla race utom 1 har jag för mig ;)

Den var på tok för klen och satte gränser för mig som jag inte kunde acceptera, därför sålde jag skiten! :mad:

Man kanske skulle inse att man är talanglös och köpa en 125:a istället, då har man ju tusen saker att skylla på och det går inte så där läskigt fort ;)

Tycker om Supersportracet, Soufåglå är en riktig luring han slösar aldrig på däcken!
Att aldrig dom andra lär sig av honom :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...