Har man värmt loss lagret så lär man definitivt byta packningen. Rekommenderas i vilket fall som helst.
Ett annat sätt att få loss undre lagret är att med milt våld ta bort kulor/rullar om de inte ramlar bort av sig själv. Därefter slipar man lagerringen med vinkelkapen tills ringen så att säga inte når hela vägen runt. Dvs man kapar ringen. På så sätt släpper ju passningen när ringen inte längre är en ring. Då är det enkelt att ta loss den. Men ta det lite försiktigt, du vill inte slipa i styraxeln. Mycket små (dvs grunda) skador i styraxeln spelar ingen roll.
Själv har jag alltid slipat loss ringarna.
Värmeskåp? Du vill knappast inte värma _hela_ kronan! Du vill endast värma undre ringen.
En intressant aspekt på det där med att värma är att styraxeln sitter fast på ett eller annat sätt i undre kronan. På Suz sitter den ofta pressad i kronan. Värme ändrar presspassningar. Jag vill inte att min krona ska lossna från styraxeln....
Edit: Du behöver ingen värme vid montering, det räcker med ett långt rör som har rätt innerdiameter samt en redig klubba/slägga och ett mothåll som du ställer kronan på, en planka under kronan sparar lite ytskador på kronans undersida. Och glöm för faaan inte att sätta dit packningen först! (nej, jag har inte glömt det)