Stunt & Streetkvällarnas framtid

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nä det nog kanske dags att lämna över denna typ av verksamhet till andra poliser som orkar hålla på med detta. Vad det innebär vet jag inte, jag kan bara gissa... Själv så börjar jag tröttna.

Tråkigt att du börjar känna så! Jag kan dock inte klandra dej när du känner att det är en tungrodd båt du styr. Kan bara hoppas att du orkar fajtas vidare.

Som jag skrev tidigare tror jag absolut på denna typ av verksamhet för att nå de mål som jag förstått polisen har/haft när man engagerat sej i projektet. Kan inte riktigt förstå logiken i varför man backar ur samarbetet i detta fall?

På något vis får jag vibbarna att man "letar" anledningar att inte vara delaktiga i projektet. Har man exempelvis "lyckats" filma några som busar på väg hem efter en av S&S kvällarna blir det ett ypperligt tillfälle att smutskasta hela arrangemanget. Likväl hjälper inte de tillmälen och glädjeyttringar över S&S uteblivna verksamhet i år heller. Nåväl, tråkigt att arbetet från eldsjälar inte bär hela vägen. :(

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
På ett sätt kan vi ju hoppas att de blir mycket race på olagliga platser som Tyresö, Skogis, Sveav mm så myndigheterna får upp ögonen för hur pass mycket racen sjunker då S&S är. Vilket förhoppningsvis leder till att Polisen mfl vill ha tillbaka kvällarna under 2010 :) "tänker positivt"

Du har gjort ett kanonbra jobb Bikerbitch! Samverkansgruppen med! Tackar för det!

KJECOP

Guest
Däremot har jag hittat inlägg i andra forum som t.ex. "fan va bra=) hoppasdetaldrigåterinförsigen....
piss muppar
ssssuuuuuuuuckkeeeeeeeerrrrrssssssss" och ett annat är "ÄNTLIGEN!" och ett tredje inlägg är "Folkfesten är ett faktum!"

Vart såg du det? Länk tack.

Här läste jag det:
http://www.potatoesmc.com/forum/showthread.php?t=17489&referrerid=0

Tråkigt att du börjar känna så! Jag kan dock inte klandra dej när du känner att det är en tungrodd båt du styr. Kan bara hoppas att du orkar fajtas vidare.

Som jag skrev tidigare tror jag absolut på denna typ av verksamhet för att nå de mål som jag förstått polisen har/haft när man engagerat sej i projektet. Kan inte riktigt förstå logiken i varför man backar ur samarbetet i detta fall?

På något vis får jag vibbarna att man "letar" anledningar att inte vara delaktiga i projektet. Har man exempelvis "lyckats" filma några som busar på väg hem efter en av S&S kvällarna blir det ett ypperligt tillfälle att smutskasta hela arrangemanget. Likväl hjälper inte de tillmälen och glädjeyttringar över S&S uteblivna verksamhet i år heller. Nåväl, tråkigt att arbetet från eldsjälar inte bär hela vägen. :(
Ja jag tycker också att det är tråkigt, kanske är det bara en tillfällig svacka. Men samtidigt så skulle det vara ganska skönt att komma bort från denna minst sagt tungroda båt och sätta sig i en eka i lugn och ro.

Det jag tycker är tyngst är det som jag tvingas utstå av kollegors kommentarer som de inte vågar säga direkt till mig eller fråga mig om det är något de undrar över. Jag trycks ner av och det snackas mera skit om mig av kollegor än av hojåkare. Jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande på något annat jobb jag har haft trots att man har haft olika åsikter. Fast nu gled jag in på någon form av off topic gnällande...

Dock är det ungefär samma sak som samverkansgruppen kämpar med.

Last edited:

KJECOP

Guest
Tack. Fast när man läser dina inlägg i den tråden så verkar du inte vara lika bekymmrad som i denna tråd? Märkligt..
Märkligt...? Vad skulle det vara för märkligt med det?

Och bekymrad är nog inte rätt ord, snarare uppgiven över att det har blivit som har det blivit av orsaker som redan nämnts här tråden.

Jag har inte på något sätt kommenterat frågan i deras forum, utan utelämnat det helt. De vet vad jag tycker ändå... Och jag kommenterade Campars inlägg här, som jag tyvärr felciterade, och har sedan fortsatt att skriva här eftersom det var här som tråden/ämnet var placerat från början. Och om du tror att jag inte skulle våga skriva samma sak i det forumet så är du fel ute. Jag har skrivit betydligt värre saker i deras forum än vad jag har skrivit här nu. Och som sagt, de vet vad jag tycker och var jag står eftersom jag har pratat med flera av dem både muntligt och i deras forum många gånger om bl.a. samverkansgruppens vara och inte vara och om buskörande på allmänna vägar.

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Märkligt...? Vad skulle det vara för märkligt med det?

Och bekymrad är nog inte rätt ord, snarare uppgiven över att det har blivit som har det blivit av orsaker som redan nämnts här tråden.

Jag har inte på något sätt kommenterat frågan i deras forum, utan utelämnat det helt. De vet vad jag tycker ändå... Och jag kommenterade Campars inlägg här, som jag tyvärr felciterade, och har sedan fortsatt att skriva här eftersom det var här som tråden/ämnet var placerat från början. Och om du tror att jag inte skulle våga skriva samma sak i det forumet så är du fel ute. Jag har skrivit betydligt värre saker i deras forum än vad jag har skrivit här nu. Och som sagt, de vet vad jag tycker och var jag står eftersom jag har pratat med flera av dem både muntligt och i deras forum många gånger om bl.a. samverkansgruppens vara och inte vara och om buskörande på allmänna vägar.

Ja jag uppfattade som något märkligt. Men när du förklarar det nu så ser det mindre märkligt ut :krama

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Märkligt att det inte var märkligare.;)

Last edited:

KJECOP

Guest
Ja jag uppfattade som något märkligt. Men när du förklarar det nu så ser det mindre märkligt ut :krama
Vad bra att jag kunde förklara mig...

Fast om man tänker efter så kan det kanske verka lite märkligt för den som inte vet vad som sagts och diskuterats och som inte syns så här i ett par trådar. Jag tänker inte alltid ett steg längre och då kan det nog se konstigt ut ibland det jag skriver och kan nog missförstås också.

:krama

Märkligt att det inte var märkligare.
Vad märkligt att du var så märkligt snabb i kommentaren. Vad som är märkligare är att jag inte kan komma med ett svårt och märkligt skämt. Men man ska inte vara märkvärdig så därför blir jag märkligt kort i kommentaren...

Öh? Var jag off topic igen...?

Last edited:

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Hallå vi har ju namnlistor!!
Jag och Zacke samlade ju in 500 namn för att bevara S&S-kvällarna. Listorna ligger här hemma. Kan det hjälpa om vi lämnar in dem? Till vem?

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hallå vi har ju namnlistor!!
Jag och Zacke samlade ju in 500 namn för att bevara S&S-kvällarna. Listorna ligger här hemma. Kan det hjälpa om vi lämnar in dem? Till vem?

Tomas, vad gullig du är! Jagvet faktiskt inte om det hjälper.
Kan givetvis fråga, men är osäker på om det kan förändra läget.

Är själv fortfarande besviken över hur allting blev. Kommer vara jävligt tomt utan kvällarna o folks glada miner.

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Hej på dej ! Har inte hängt med med vad är status för Stunt & Streetkvällarna ??

:krama

Tomas, vad gullig du är! Jagvet faktiskt inte om det hjälper.
Kan givetvis fråga, men är osäker på om det kan förändra läget.

Är själv fortfarande besviken över hur allting blev. Kommer vara jävligt tomt utan kvällarna o folks glada miner.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
ett 50-tal poliser på en fotbollsmatch är inga problem men 1 mc-polis på en lugn och sansad mc-kväll är omöjligt :rolleyes:

Konceptet hade ju gått att ytterligare utveckla ur trafiksäkerhetssynpunkt (så att polisen blivit mer nöjd), tex att man hade en obligatorisk uppsamlingstid under säg 30 min för att få köra och därefter typ ett tema varje kväll lite som förra året med golfen vs mc. Tex olycksstatistik, fortkörning, bromsteknik, synas i trafiken, kanske nån som berättar om en snuskig olycka de varit med om, etc.

Många kvällar har ju majoriteten av folket kommit senare och missat det inledande snacket (kanske de som allra mest behövt ta in lite fakta) för att bara få åka ut o köra.

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Eller en liten för fest hemma hos dej :tungan hur mår tven ?? :rolleyes:

//Robin

jag sålde den till marcus. 3000 spänn för en platt tv med mindre spricka i var bra pris.

sen vill jag ta tillbaks mitt tidigare inlägg efter en tidigt avslutat onsdagskväll. det sämsta jag varit med om - vart är allt folk ?!!!!

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
jag sålde den till marcus. 3000 spänn för en platt tv med mindre spricka i var bra pris.

sen vill jag ta tillbaks mitt tidigare inlägg efter en tidigt avslutat onsdagskväll. det sämsta jag varit med om - vart är allt folk ?!!!!

Hockey-VM ;)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...