Stunt & Streetkvällarnas framtid

sir-väs: Det jag menade med engagemang och intresse är att trots mängden folk som kommer på SS-träffarna och det faktum att det var runt 80.000 besökare på mässan så var det bara en som behagade vara med på mötet.
Då blir det lite dagisverksamhet över det hela där det bara skall ges hela tiden... måste vara ett givande och tagande för att det skall funka.

De var dåligt planerat helt enkelt! det dök upp plötsligt att det skulle vara ett möte i samband med mässan och de tyckte att det vore kul ifall man kom dit.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle bidra med på det mötet, vad skulle det ge mig tillbaks. Eller skulle jag förstöra en sådan nöjesdag som en mässa är för mig med ett tråkigt möte med en massa myndigheter?

Sir-väs långa text var mycket bra skrivet! fick med myckt vettiga åsikter och funderingar.

De var dåligt planerat helt enkelt! det dök upp plötsligt att det skulle vara ett möte i samband med mässan och de tyckte att det vore kul ifall man kom dit.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle bidra med på det mötet, vad skulle det ge mig tillbaks. Eller skulle jag förstöra en sådan nöjesdag som en mässa är för mig med ett tråkigt möte med en massa myndigheter?
Sir-väs långa text var mycket bra skrivet! fick med myckt vettiga åsikter och funderingar.

Ja, jag håller med om att det blev lite kort varsel. Men försökte sprida informationen på ett flertal sajter och via mun-mot-mun metoden så gott det gick.

Vad jag personligen faktiskt blir lite ledsen över är "vad skulle det ge mig tillbaks och tråkigt möte"
Stunt & Streetkvällar kanske? Folk som sliter häcken av sig för att se till att många hojåkare kan få köra av sig på en laglig plats.

Om alla har den inställningen att "nä, det där får någon annan göra"
så kommer den där någon att lessna tillslut.

Skulle man inte kunna göra nån typ av lista där man förbinder sig att komma på ett möte,,om det nu skulle bidra med att S&S kan fortsätta? Jag vet då inte nåt bättre sätt att nå ut till fler än SH. Men nu kanske iaf de som har läst denna tråd förstå allvaret med hotet om nedläggning och kommer på nästa möte. Om så inte är fallet ,,ja, då förtjänar nog inte Sthlms bikers nåt sånt här event..synd isf

Skulle man inte kunna göra nån typ av lista där man förbinder sig att komma på ett möte,,om det nu skulle bidra med att S&S kan fortsätta? Jag vet då inte nåt bättre sätt att nå ut till fler än SH. Men nu kanske iaf de som har läst denna tråd förstå allvaret med hotet om nedläggning och kommer på nästa möte. Om så inte är fallet ,,ja, då förtjänar nog inte Sthlms bikers nåt sånt här event..synd isf

Jag tror inte det hänger på ett möte om allting kommer fortsätta dock.
Vi har inte fler möten inplanerade med alla hojåkare. Nu är det interna möten och vi ska snart bestämma hur det blir med kvällarnas vara eller icke vara.

Ja, jag håller med om att det blev lite kort varsel. Men försökte sprida informationen på ett flertal sajter och via mun-mot-mun metoden så gott det gick.

Vad jag personligen faktiskt blir lite ledsen över är "vad skulle det ge mig tillbaks och tråkigt möte"
Stunt & Streetkvällar kanske? Folk som sliter häcken av sig för att se till att många hojåkare kan få köra av sig på en laglig plats.

Om alla har den inställningen att "nä, det där får någon annan göra"
så kommer den där någon att lessna tillslut.

Som du/ni märkte inte var bra nog då det bara dök upp 1 pers.

Verkligen inte meningen att göra dig ledsen och ber om ursäkt ifall det på nåt sätt fick dig att känna så, men jag tycker ändå man ska vara ärlig. För jag har verkligen ingen aning vad för nytta jag skulle gjort där ärligt talat. Liksom varför ens ha den i samband med mässan? mässan anser jag som nöje och möte med en massa myndigheter är inget nöje för mig trotts att det kanske är viktigt för vissa sakers framtid.

Och dessa myndigheter ska oftast "jävlas", ställa krav och hålla på med just detta som disskuteras i tråden. Så ska det vara så att det ska vara så jäkla gnälligt och stön från polisen eller andra så leker jag gärna på andra ställen utan några krav eller skyldigheter och väljer själv hur mycket jag ska lägga ner av min fritid på det. Folk har redan skrivit och visat vad de inte gillar och vad de gillar med S&S kvällarna i Barkarby, så vad finns det mer att komma och skrika sig hes på ett möte? vi vill åka hoj, träffa andra motorcyklister och ha skoj.....inte gå på möten eller bli förbannade över snutens agerande i samband med kvällarna eller gå på tråkiga möten med myndigheter.
Inte meningen att såra eller vara dryg mot dig, utan vill bara vara ärlig och få mitt sagt! Tycker du gör ett as bra jobb men tyvärr är jag inte lika intresserad av sånt utan vill bara köra o ha kul! Och det tycker jag man ska respektera precis som med allt annat i livet :tummenupp

En fråga..

Minskar bilolyckorna för att det arrangeras bilträffar osv på banor där folk får köra.

Arrangeras dessa för att minska olyckorna på vägarna?

En fråga..

Minskar bilolyckorna för att det arrangeras bilträffar osv på banor där folk får köra.

Arrangeras dessa för att minska olyckorna på vägarna?

Lite skillnad:tungan

Många som åker mc gör det för att de har det som hobby!

Bil åker de flesta för de måste ta sig från A till B

Så att jämföra detta funkar inte riktigt på samma sätt:3freak

Lite skillnad:tungan

Många som åker mc gör det för att de har det som hobby!

Bil åker de flesta för de måste ta sig från A till B

Så att jämföra detta funkar inte riktigt på samma sätt:3freak

Fast där tycker jag du har fel. Många har, som du säger, en bil för att ta sig från ett ställe till ett annat.
Men många har också en banbil t ex. som det gasas friskt med på olika banmöten. Under vintern modifieras det och förbättras för att förbättra tiderna (känns en jämförelse med dom som bygger banhojar igen?) osv.

Jag har läst tråden men inte förstått riktigt om det är ett krav att polisen skall närvara vid dessa S&S kvällar?
Är det inte samverkangruppen som hyr banan?

Jag är djupt imponerad av ditt engagemang Jannica, det är mycket jobb för att få en sån här grej att fungera. Det blir dessutom inte lättare när man möts av folk som inte är fullt lika engagerade..
Nåväl, hoppas det kommer få fortsätta som det var! :tummenupp

/J

...beteende vetenskap är ju faktiskt något de är utbildade i. Så VARFÖR beter de sig så ?

Det är för att de inte är särskilt välutbildade. Några enstaka högskolepoäng i beteendevetenskap grundkurs är inget som "öppnar sinnen" direkt. Dessutom verkar det som att många rötägg slinker igenom "filtret" och hamnar ute på gatorna med inställningen "nu ska de jävlarna få" eller "nu ska jag kastrera dig din lilla apjävel" som vi såg på TV för inte så länge sedan :)

Synd att inte fler poliser har vad jag kallar yrkesstolthet, som jag till exempel, som vill leverera projekt av sådan kvalite att mina kunder blir förbluffade, som man vill vara duktig på det man gör, trevlig och proffesionell i sin kontakt med de människor man har att göra med, på ett vänligt sätt som bygger nätverk och broar över kultur och klassbarriärer .. eller som verkstadschefen på Förenade Bil i Malmö, som inte vill lämna ut bilen till mig för att han tycker att det utförda arbetet inte är 100-procentigt, och som ringer en och meddelar om förloppet med bilen..

Last edited:
Kan det inte jämföras med en körning på Rörken/Tuvängen? Där ses inga övervakande poliser.

Den stora skillnaden mellan S&S och de evenemang som sker i SMC Stockholm, SMC Uppsala och BMW-klubbens regi på Rörken och Tuvängen är att de senare är UTBILDNINGAR och inte öppna "hopp och lek"-kvällar.

Vi har en utbildningsplan som vi följer i samband med dessa tillfällen.

Jag personligen drar parallellen mellan S&S mer till en bandag med ActionPics än en BKK-kurs med SMC.

text..
....
Jag personligen drar parallellen mellan S&S mer till en bandag med ActionPics än en BKK-kurs med SMC.

Tror det i mångt och mycket handlar om att vi försöker förstå om polisens närvaro är ett krav för att S&S ska få öppna sina portar på barkarby. Jag förstår inte heller riktigt kopplingen om/varför polisen behöver medverka?

Tror det i mångt och mycket handlar om att vi försöker förstå om polisens närvaro är ett krav för att S&S ska få öppna sina portar på barkarby. Jag förstår inte heller riktigt kopplingen om/varför polisen behöver medverka?

Rent teoretiskt så behöver S&S inte ha med polisen. MEN... Det är bättre att ha dem med oss än mot oss. Har en känsla av att ordningsmakten kan ställa till det ganska mycket om de känner för det.

Polisens närvaro är väl knappast nödvändig men är det bara jag som får en känsla av att trafikbevakningen i området kommer öka markant under just tiderna för S&S kvällarna?

LTG-gruppen lär väl inte missa den chansen att stå utanför och ta folk?
Dom positionerar sig trots allt på områden som är vältrafikerade av den för dagen aktuella målgruppen! Kändes iaf tidigare som att om dom hade kollegor inne på området så minskade risken för detta beteende!

Om utvecklingen sker som ovan kommer S&S kvällarna ta plats i Tyresö, Kyrkogården osv som de gjorde tidigare...vilket jag tror polisen inte vill!

Rent teoretiskt så behöver S&S inte ha med polisen. MEN... Det är bättre att ha dem med oss än mot oss. Har en känsla av att ordningsmakten kan ställa till det ganska mycket om de känner för det.

Ja det stämmer med tanke på att det är lite luddigt med huruvida barkarby är ett inghägnat område eller ej. Och om man nu ska hårddra det så hart jag för mig att det är max 70 km/h som gäller på ett inhägnat område.

Som du/ni märkte inte var bra nog då det bara dök upp 1 pers.

Verkligen inte meningen att göra dig ledsen och ber om ursäkt ifall det på nåt sätt fick dig att känna så, men jag tycker ändå man ska vara ärlig. För jag har verkligen ingen aning vad för nytta jag skulle gjort där ärligt talat. Liksom varför ens ha den i samband med mässan? mässan anser jag som nöje och möte med en massa myndigheter är inget nöje för mig trotts att det kanske är viktigt för vissa sakers framtid.

Och dessa myndigheter ska oftast "jävlas", ställa krav och hålla på med just detta som disskuteras i tråden. Så ska det vara så att det ska vara så jäkla gnälligt och stön från polisen eller andra så leker jag gärna på andra ställen utan några krav eller skyldigheter och väljer själv hur mycket jag ska lägga ner av min fritid på det. Folk har redan skrivit och visat vad de inte gillar och vad de gillar med S&S kvällarna i Barkarby, så vad finns det mer att komma och skrika sig hes på ett möte? vi vill åka hoj, träffa andra motorcyklister och ha skoj.....inte gå på möten eller bli förbannade över snutens agerande i samband med kvällarna eller gå på tråkiga möten med myndigheter.
Inte meningen att såra eller vara dryg mot dig, utan vill bara vara ärlig och få mitt sagt! Tycker du gör ett as bra jobb men tyvärr är jag inte lika intresserad av sånt utan vill bara köra o ha kul! Och det tycker jag man ska respektera precis som med allt annat i livet :tummenupp

Det är alltid bra att vara ärlig. Syftet med ett möte är dock att träffa folk på riktigt. Inte enbart sitta och läsa/skriva bakom ett tangetbord där man kan skriva i skydd av ett användarnamn.

Givetvis respekterar jag att man inte vill gå på möten. Men då är det svårt att klaga i efterhand på hur allting blev. Jag säger inte att du har klagat, men drog en parallell.

Polisen har ingått i Samverkansgruppen och har således tillåtit dessa kvällar, vilket faktiskt är oerhört unikt och det ska de ha en eloge för.
Sen är den hårda sanningen den att kommer du med en laglig gatcykel så är det inga problem. Men S&S kvällarna kan inte vara en frizon för hojåkare att göra lite som det passar, det fungerar inte riktigt på det viset när det är myndigheter med och då får man följa dem regler som finns.

Nog sagt, jag kommer meddela efter vårt möte som vi kommer ha snart vad som kommer fram och ifall det blir någon fortsättning på kvällarna.

Jag har full förståelse varför LTG dyker upp vid dessa evenemang. Men att träffarna skulle hänga på att polisen måste ingå i samverkansgruppen har jag svårt att förstå,

Hoppas att träffarna blir av och en majoritet av hojåkarna kommer säkert att dyka upp även om det finns trafikkontroller senare på kvällen.
:tummenupp

Då är beslutet taget. Det blir inga Stunt & Streetkvällar under 2009....

Jävla bajs...:arsele
Riktigt tråkigt:(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey