Stunt & Streetkvällarnas framtid

Det var trist.
Det var ett skönt ställe att kolla på hojar, fika och bjuda upp varandra på rejs.
Får hoppas att Glenn Ocklund kan fylla ut med ännu fler dragrace för gathojar denna säsong.

/J

Trist!:( Förutom att man missar möjligheten till eget gasande och att träffa glada hojåkare, så antar jag att det inte blir lika många reseskildringar från halvgalna Ålänningar (Läs PetterEkman:krama ) att avnjuta till sommaren då heller...

Jävligt trist. Får man fråga vad beslutet baseras på?

Jag deltog inte själv på mötet. Men som jag förstår är det som sades förra mötet, att polisen ej längre är delaktiga i detta och därför kan alla andra aktörer inte fortsätta med kvällarna om vi inte har polisen med oss.

Jag deltog inte själv på mötet. Men som jag förstår är det som sades förra mötet, att polisen ej längre är delaktiga i detta och därför kan alla andra aktörer inte fortsätta med kvällarna om vi inte har polisen med oss.

Det kom massa folk under 2008, pengarna finns och VV är positiva. Jag, liksom många andra tidigare i tråden ställer mig fortf. funderande till varför Polisen ens behövs för att arr. detta event? De du skrev tidigare i tråden var ju att dom bidrar med sin tid. Detta tolkar jag som besökare på så sätt att dom inte gör ett dyft utöver att sitta på sina Hondor och käka korv. Vad i deras roll är det som är så avgörande? Varför kan man inte arr. S&S utan Polisens medverkan? Eller är det VV som backar när Polisen gör det? Var det ett enhälligt beslut som togs eller hänger allt på att Polisen inte längre vill vara med? Så många frågor, så mycket besvikelse :D

Vad synd att det inte blir något lagligt i år.
Tack för den möda alla ni som engagerat er har lagt ned i det hela. Det var roligt så länge det varade.
:bow

Nu kör vi igång med lördagsträffar i Rosersbergs industriområde istället.
Rakan utanför Samdistrubution/DHL blir perfekt. det finns en stuntyta samt raksträcka.

När skall vi köra första sammankomsten?
Vågar vi satsa på 18 april redan...?

Ni har mig med er... Men mina ord betyder ingenting och är värdelösa i polisiära sammanhang har jag fått veta.

Tråkigt att det blivit så här. Jag som hade räknat med att kunna vara med där en hel del i år. Det var ju ett ypperligt tillfälle att prata med folk och kunna föra en dialog och svara på ev. frågor m.m.

Du ska veta att jag tycker att ni har varit helt rätt ute med detta och gjort ett kanonjobb. Jag såg i en annan tråd att det tog 4 minnuter innan första kommenteran efter ditt linlägg att det är kanon att Barkarbykvällarna är inställda och att ordningen blir återställd, för nu blir det Tyresö igen...

Och vips så var vi tillbaka på ruta noll igen...

Ni har mig med er... Men mina ord betyder ingenting och är värdelösa i polisiära sammanhang har jag fått veta.

Tråkigt att det blivit så här. Jag som hade räknat med att kunna vara med där en hel del i år. Det var ju ett ypperligt tillfälle att prata med folk och kunna föra en dialog och svara på ev. frågor m.m.

Du ska veta att jag tycker att ni har varit helt rätt ute med detta och gjort ett kanonjobb. Jag såg i en annan tråd att det tog 4 minnuter innan första kommenteran efter ditt linlägg att det är kanon att Barkarbykvällarna är inställda och att ordningen blir återställd, för nu blir det Tyresö igen...

Likaså tråkigt att läsa att en av de få hojpoliserna som har problem-squidsens öra inte har sin arbetsgivares dito i hojrelaterade frågor.

/J

Jag har faktiskt hört ryktas om att Länspolischefer skulle ha godkänt s&s kvällarna, dock efter mycket snack på mc-ola möte. Dokumentet skulle skickas in till vv.. Men har enligt rykten inte blivit inskickat.
Min undran blir då? Vart finns dokumentet,
Varför går länstrafikgruppen emot redan tagna beslut?
Trafikgruppen i City har påpekat att de kvällar det är s&s så har buset i city varit mycket litet. De har därför manat för ett fortsatt Barkaby.

Kan bara säga en sak.. Svagt av Länstrafiken.

Bikerbitch.
Du har verkligen gjort ett "jäkla bra jobb" !
Är så trist att det inte blir nåt på B-By i sommar.
Men vi får alla skylla oss själva som inte varit mer aktiva på möten osv..
Mvh
Patrik

Vet vilken tråd du menar, men jag hoppas de synpunkterna inte är på allvar..

Last edited:
Jävligt trist!

Men som vanligt finns det varken plats eller intresse för att ge de som vill göra rätt för sig en morot eller en dunk i ryggen.

Har ingen aning om politiken bakom det här beslutet. Tycker likväl att det är beklagligt att det inte blir av när det varit till stor glädje för många. Uppenbarligen har kvällarna också varit till nytta i ett av de målen, iaf polisens mål till varför man medverkat. Syftar givetvis till minskat bus på övriga områden inom länet.

Tackar också alla som medverkat till att det har blivit av! Ni har gjort ett jäkla bra jobb! Tråkigt att ni inte vunnit gehör hela vägen tills i år trots ert engagemang.

Att vi hamnat på ruta 1 som Kjecop skrev tror jag alla här på forumet kunde räkna ut med arslet. Frågan är hur någon kan missa det?

Trist var ordet....

Jag såg i en annan tråd att det tog 4 minnuter innan första kommenteran efter ditt linlägg att det är kanon att Barkarbykvällarna är inställda och att ordningen blir återställd, för nu blir det Tyresö igen...

Var väl ingen som sa att det var kanon att S&S blev inställda.
Snanare beklagade man sig över att det hela var nedlagd samt konstaterade det som alla redan vet.
Att ifall det inte finns ett lagligt alternativ så kommer man köra olagligt.

Visst vore det trevligt ifall folk ställde undan hojen något år och väntade till det dök upp ett nytt lagligt evenmang som S&S, men vekligheten är inte sådan.

Folk kommer att köra och hade det funnits ett lagligt alternativ så hade majoriteten kört där.
Nu kanske inte samma majoritet kör på de andra träffarna som dyker upp, men dessa träffar kommer att växa då det inte längre finns något alternativ.
Och i brist på andra (lagliga) alternativ så har jag ingenting emot att köra i t.ex. industriområden.

Tillbaka på ruta noll, tja det är ju ett sett att se på det.
Tycker dock inte att man skall börja peka finger åt vems fel det är. Jag tycker det xxx fel, medans vissa tycker att det är yyy fel.
Verkligheten är att S&S är nedlagt trots det stora jobbet som folket bakom har lagt ned på det hela.
Tack för tiden som varit, men nu kör vi istället.....

Last edited:
Otroligt trist att höra....

...var där 3 ggr i somras, alltid lika trevligt.

En stor eloge till Bikerbitch som roddat detta föredömeligt och en stor fet spark i :arsele till alla de som gnällt sig blåa på ditten och datten men inte lyft ett finger för hjälpa till med argumenten "jag orkar inte gå på några möten", "poliserna är bara elaka", "jag litar inte på myndigheter" etc.

Vi syns i Tyresö och vid Skogis...snart:)

Förbannat tråkigt!!
BB har gjort allt för det där och gjort ett kanon jobb bakom våra kvällar!
Jag förmodar att deras mål med olyckorna lyckades (jag tror) Sen är frågan varför det ställs in!?

..Nu vet vi iaf var Polisen håller hus 2009.
Skogis och Tyresö lär vara välbesökta platser för herrarna med blåljus på taket! Det är väll så, polisen ska ju ut och visa sig mer och förmodligen är det så det blir under 2009.

mvh oDDe

Tacka Samverkansgruppen! Jag står inte ensam bakom detta, utan vi är fler som varit drivande kring eventet. Jag är bara budbäraren, den man skjuter i slutet :)
Men visst har man lagt ner åtskilliga timmar på det, men det har det varit jävligt värt!

Som Wiseguy skriver så skrev jag aldrig att det var Kanon, utan som sagt konstaterade att "ordningen är återställd", vilket skall läsas med en smula ironi... Alltså kommer många flera att åter återvända till Tyresö o Skogis för att få gasa av sig.

Jag har själv inte varit på Barkarby så många gånger, men har förstått att det är uppskattat, så jag tycker det är konstigt att det läggs ner.

Så länge det inte finns en alternativ så kommer folk att leka/rejsa/burna osv. på allmän plats! Och det måste väl alla förstå, tom dom som sitter bakom något j-vla skrivbord....

Jag vet att du försöker Kjelle, och det uppskattas nog av de flesta, förutom dina chefer....tydligen!

//Niklas

Även jag kan bara beklaga, tråkigt är vad det är, hade sett fram emot många sköna kvällar på Barkarby. :(
Med nytaget körkort förra året var S&S guld värt, både för att bromsa och gasa... lära känna cykeln helt enkelt.
Hoppas det kan bli ändrade beslut i framtiden.
Tack för det som varit!

Som Wiseguy skriver så skrev jag aldrig att det var Kanon, utan som sagt konstaterade att "ordningen är återställd", vilket skall läsas med en smula ironi... Alltså kommer många flera att åter återvända till Tyresö o Skogis för att få gasa av sig.

Jag har själv inte varit på Barkarby så många gånger, men har förstått att det är uppskattat, så jag tycker det är konstigt att det läggs ner.

Så länge det inte finns en alternativ så kommer folk att leka/rejsa/burna osv. på allmän plats! Och det måste väl alla förstå, tom dom som sitter bakom något j-vla skrivbord....

Jag vet att du försöker Kjelle, och det uppskattas nog av de flesta, förutom dina chefer....tydligen!

//Niklas
Helt rätt... Jag hade helt fel när jag citerade dig, du skrev inte kanon. Mitt fel och jag ber om ursäkt för det. Så går det jag försöker citera något ur minnet...

Däremot har jag hittat inlägg i andra forum som t.ex. "fan va bra=) hoppasdetaldrigåterinförsigen....
piss muppar
ssssuuuuuuuuckkeeeeeeeerrrrrssssssss" och ett annat är "ÄNTLIGEN!" och ett tredje inlägg är "Folkfesten är ett faktum!"

Tyvärr så gagnar det inte något fortsatt arbete för att få till en bana eller annan plats att gasa på. De som bestämmer kan i värsta fall peka på sådana inlägg och inställningar och säga att man ändå inte är intresserad av att ha någonstans att köra. Jag har nämligen redan hört det resonemanget. Det är många som läser i forumen och många som är snabba att döma...

Ja jag har försökt på olika sätt att göra något. Men det har resulterat i att jag har blivit ratad och förtalad inom och utanför polismyndigheten av poliser och att många poliser har slutat att hälsa på mig. Samtidigt så har det jag försökt uppnå bland hojåkarna inte fungerat. Jag har dock uppfattat det som att det har blivit lite lugnare på Sveavägen men vad det beror på vet jag inte. Dock kan jag med säkerhet säga att de kvällar det har varit körningar på Barkarby så har det varit lugnare på Sveavägen så där kan jag göra en direkt koppling till Samverkansgruppen Stunt- & Street kvällar på Barkarby.

Jag är en av två poliser från polisen i Stockholms Län som har suttit med i Vägverkets Mc-OLA i Stockholms Län. Vi har gjort en avsiktsförklaring som ska godkännas av samtliga trafikpolischefer runt om i länet och det är där som det visst går lite långsamt just nu. Fast det skulle ju bara ha varit klart i december 2008...

Nä det nog kanske dags att lämna över denna typ av verksamhet till andra poliser som orkar hålla på med detta. Vad det innebär vet jag inte, jag kan bara gissa... Själv så börjar jag tröttna.

Däremot har jag hittat inlägg i andra forum som t.ex. "fan va bra=) hoppasdetaldrigåterinförsigen....
piss muppar
ssssuuuuuuuuckkeeeeeeeerrrrrssssssss" och ett annat är "ÄNTLIGEN!" och ett tredje inlägg är "Folkfesten är ett faktum!"
QUOTE]

Vart såg du det? Länk tack.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey