Stunt & Street, fast utan stunt eller vad händer?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag hör rykten florerar om att en del stuntare inte tycker det är kul längre på Barkarby. Många olika aspekter men främst att reglerna blivit hårdare med mera. Önskningen hade varit att ni snackade med oss som fixar kvällarna så att vi får veta. Vi märker ju att ni inte besöker kvällarna längre, men det är toppen om vi får veta varför så att vi kan försöka göra något åt det.

Skriv i tråden eller skicka mig ett PM. Vi vill gärna veta så att vi kan snacka om det som sagt.

Kör hårt // Jannica, representant Ignite MC - en del av Samverkansgruppen

MEEEN, du/ni kan ju omöjligt ha missat att vi tröttnat på snutfittorna vid det här laget?

Det kommer inte bli kul o köra där igen. Nu får ni komma till skogis eller liknande om ni vill se oss busa.

MEEEN, du/ni kan ju omöjligt ha missat att vi tröttnat på snutfittorna vid det här laget?

Det kommer inte bli kul o köra där igen. Nu får ni komma till skogis eller liknande om ni vill se oss busa.

Jag har hört så många olika rykten men ingen har pratat direkt med oss, vilket är tråkigt förstås.
Ni har ju stunthojar som ni kommer med på släp/skåpbussar. Vad gör polisen då?

Nu har jag varken varit där eller ens pratat med någon där, utan bara fått min uppfattning genom att läsa på Sh..

Men så här lyder den.

Det är bra att polisen är där och "håller ställningarna" för då kan juh knappast allmänheten klaga...
Och om de sen skulle stoppa någon som Wheelar i 150km/h utanför området är sin sak.
Men som många redan sagt så är det förkastligt att de står o sätter böter på skitsaker.

Och leder enbart till att de som kör inte drar sig dit om de vet med sig att de kan åka dit för miniblinkers mm.

Så så länge som polisen står o visar sin makt genom att sätta böter på strunt saker så kommer detta bli ett fiasko...

Den dagen polisen fattat och istället "Samverkar" med er så kommer allting att vända, dock inte på en natt...

Nu har jag varken varit där eller ens pratat med någon där, utan bara fått min uppfattning genom att läsa på Sh..

Men så här lyder den.

Det är bra att polisen är där och "håller ställningarna" för då kan juh knappast allmänheten klaga...
Och om de sen skulle stoppa någon som Wheelar i 150km/h utanför området är sin sak.
Men som många redan sagt så är det förkastligt att de står o sätter böter på skitsaker.

Och leder enbart till att de som kör inte drar sig dit om de vet med sig att de kan åka dit för miniblinkers mm.

Så så länge som polisen står o visar sin makt genom att sätta böter på strunt saker så kommer detta bli ett fiasko...

Den dagen polisen fattat och istället "Samverkar" med er så kommer allting att vända, dock inte på en natt...

Polisen har kontroller lite här och där efter våra vägar. I samband med dessa kontroller så bötfäller dom om man har en olaglig hoj. Detta gäller oavsett var polisen för tillfället råkar stå. Just i fallet med Barkarby så har dom tillåtit motorcyklisterna få kvällar lite då och då att busa av sig under kontrollerade former. Eftersom dom tillåtit detta så har dom också ett ansvar att vara där och hålla ställningarna så att inte folk tokkör. I och med detta så kommer ett antal miniblinkers och skyltar som inte är lagliga att halka med i samma sväng. För faktum är att ska man följa reglerna så är dom skyldiga att rapportera om dom ser att din hoj är olagligt utrustad. Tyvärr.

Det handlar inte om att visa sin makt. Det handlar om att dom gör sitt jobb.
Skulle dom välja att inte vara där så skulle säkert flera busköra på väg till eller från och då skulle det bli storm i media och evenemanget skulle få läggas ner ganska omgående. Så att dom befinner sig där och har kontroller är på sätt och vis samverkan.

Det är nog snarast så att motorcyklister under ganska lång tid visat ganska dålig respekt för lagen och på så sätt som kollektiv betraktat förtjänat ett ganska styvmoderligt behandlande från myndigheter. Jag tycker inte att man kan lägga hela ansvaret på polisen. Man skulle lika gärna kunna säga att den dagen motorcyklister ger upp sin outlaw-attityd och slutar försöka vara häftiga genom att sätta på olagliga skyltar, blinkers mm utan istället samverkar med polisen så kommer allting att vända.

Att säga att polisen inte sköter sig för att dom rapporterar lagöverträdelser är lite fel.

Kunde inte ha skrivit det bättre själv!

Det är ju så att alla får ta ansvar för sig själva, åker man ut på en hoj, eller bil eller vad 17 det nu är man åker i, som har saker på som ger böter osv, så får man tack vackert skylla sig själv.
Inget illa mot er som kör med "olagliga" hojar. Men jag personligen skulle ha tagit emot bötern, betalat den och knipit käft. Vad är det att bråka om?

Sen att det är en larvig sak att ge böter för, visst det håller jag med om.
Nog att det finns allt för lite poliser redan så borde andra saker givetis prioriteras före.

jag tycker att stunt o street kvällarna är toppen, kul att stå och kolla på och beundra er som är så sinnessjukt duktiga på det ni gör.
Jag tycker man tack vackert kan ta och se till att sköta sig iom dessa kvällar så vi får ha kvar dom :tummenupp

Kör försiktigt allihopa!
Polisen har kontroller lite här och där efter våra vägar. I samband med dessa kontroller så bötfäller dom om man har en olaglig hoj. Detta gäller oavsett var polisen för tillfället råkar stå. Just i fallet med Barkarby så har dom tillåtit motorcyklisterna få kvällar lite då och då att busa av sig under kontrollerade former. Eftersom dom tillåtit detta så har dom också ett ansvar att vara där och hålla ställningarna så att inte folk tokkör. I och med detta så kommer ett antal miniblinkers och skyltar som inte är lagliga att halka med i samma sväng. För faktum är att ska man följa reglerna så är dom skyldiga att rapportera om dom ser att din hoj är olagligt utrustad. Tyvärr.

Det handlar inte om att visa sin makt. Det handlar om att dom gör sitt jobb.
Skulle dom välja att inte vara där så skulle säkert flera busköra på väg till eller från och då skulle det bli storm i media och evenemanget skulle få läggas ner ganska omgående. Så att dom befinner sig där och har kontroller är på sätt och vis samverkan.

Det är nog snarast så att motorcyklister under ganska lång tid visat ganska dålig respekt för lagen och på så sätt som kollektiv betraktat förtjänat ett ganska styvmoderligt behandlande från myndigheter. Jag tycker inte att man kan lägga hela ansvaret på polisen. Man skulle lika gärna kunna säga att den dagen motorcyklister ger upp sin outlaw-attityd och slutar försöka vara häftiga genom att sätta på olagliga skyltar, blinkers mm utan istället samverkar med polisen så kommer allting att vända.

Att säga att polisen inte sköter sig för att dom rapporterar lagöverträdelser är lite fel.

Det är ju verkligen en trafikfara att köra med miniskylt...
Ger man böter för såna skitsaker så är man ju fan inte frisk...

Visst det är olagligt, men vad spelar det för roll? Som om inte snuten själva bryter mot lagen med tex fortkörningar osv lite då och då..
Och det kan ju iaf klassas som fara för allmänheten vilket en miniskylt aldirg kan göra..

Tycker det rent utav pinsamt att dom lägger tid på sånt ist för att ta fast pedofil äckel och liknande...

Det är ju verkligen en trafikfara att köra med miniskylt...
Ger man böter för såna skitsaker så är man ju fan inte frisk...

Visst det är olagligt, men vad spelar det för roll? Som om inte snuten själva bryter mot lagen med tex fortkörningar osv lite då och då..
Och det kan ju iaf klassas som fara för allmänheten vilket en miniskylt aldirg kan göra..

Tycker det rent utav pinsamt att dom lägger tid på sånt ist för att ta fast pedofil äckel och liknande...

Nej. En miniskylt är inte farlig för omgivningen men eftersom den är svårare ett läsa på håll så försvårar den för polisen att identifiera hojen vilket innebär att den försvårar polisens arbete. Och en miniskylt är svårare att läsa. Det ligger i begreppet "mini" en mindre skylt har inte plats för lika stora tecken och mindre tecken är svårare att läsa på håll.
Dessutom är miniskyltarna ofta inte i reflexmaterial vilket ytterligare försämrar läsbarheten framför allt när det inte är dagsljus.

Anser du att det är eftersträvansvärt att försvåra polisens arbete eller kan man få låta dom sköta sitt jobb och jaga annat än miniskyltar genom att förslagsvis ge fan i att hänga på en miniskylt.

Nej. En miniskylt är inte farlig för omgivningen men eftersom den är svårare ett läsa på håll så försvårar den för polisen att identifiera hojen vilket innebär att den försvårar polisens arbete. Och en miniskylt är svårare att läsa. Det ligger i begreppet "mini" en mindre skylt har inte plats för lika stora tecken och mindre tecken är svårare att läsa på håll.
Dessutom är miniskyltarna ofta inte i reflexmaterial vilket ytterligare försämrar läsbarheten framför allt när det inte är dagsljus.

Anser du att det är eftersträvansvärt att försvåra polisens arbete eller kan man få låta dom sköta sitt jobb och jaga annat än miniskyltar genom att förslagsvis ge fan i att hänga på en miniskylt.

Att den är svårare att läsa är jag väl med veten om...
Sen brukar det visst vara reflex i dom så visst syns den på natten med..

På vilket sett försvårar det polisens arbete?
För att det blir svårare för dom att knappa in mitt reg nummer på datan och se om min hoj är skattad och besiktad?
Ja det vore ju tråkigt om det skulle va så..

Så länge dom inte är bättre själva så tycker jag inte dom har nåt att komma med när det gäller såna här löjliga saker..
Anledningen att man sätter dit miniskylt och miniblinkers är för att det ser snyggare ut, och för mig är det helt naturligt att man vill att hojen ska se snygg ut!

För att det blir svårare för dom att knappa in mitt reg nummer på datan och se om min hoj är skattad och besiktad?

Så länge dom inte är bättre själva så tycker jag inte dom har nåt att komma med när det gäller såna här löjliga saker..
Anledningen att man sätter dit miniskylt och miniblinkers är för att det ser snyggare ut, och för mig är det helt naturligt att man vill att hojen ska se snygg ut!

Det försvårar deras arbete eftersom om någon buskör och sen försöker dra ifrån polisen så blir det oerhört mycket svårare att knappa in registreringsnumret eftersom dom kanske inte kan läsa det. Det medför att det blir svårare för dom att identifiera eller få fatt på den som buskör.
Eller tror du inte det?

Det försvårar deras arbete eftersom om någon buskör och sen försöker dra ifrån polisen så blir det oerhört mycket svårare att knappa in registreringsnumret eftersom dom kanske inte kan läsa det. Det medför att det blir svårare för dom att identifiera eller få fatt på den som buskör.
Eller tror du inte det?

Men på vilket sett underlättar det för polisen om det kan se reg nummret eller inte?
Om jag åker ifrån dom och det ser mitt reg nummer så kan det endå inte göra nåt om dom inte tar fast mig på bargärning, och med tanke på det så känns det som det kvittar om det kan se regnummret eller inte..

Du har fattat att det blir svårare att läsa en skylt som inte kommer från VV...

Du är säkert också en sån som gärna och ofta tillgriper uttrycket "NaCksKåTT DirEcKt!!!!1" så fort det talas om en stulen hoj...

Förstår du sambandet...förstår du vart jag vill komma...

Detta resonemang hör hemma i sandlådan!

Men fine, gör vad fan du vill med din hoj. Men kom inte och gnäll när du blir 1500:- fattigare för att din skylt är 10x15cm i stället för 15x20 (eller vad den nu är...)

Och hur många ggr ska det behöva förklaras att trafikpoliser INTE sysslar med det :huvet

Last edited:
Lugna och fina. Denna tråd startade jag riktad mot lågfartsstuntarna. De kommer med hojarna i sina bilar och blir inte, vad jag antar, stoppade i poliskontrollerna. Jag är nyfiken på att höra stuntgrabbarna (och tjejernas) uppfattning om varför det har minskat med stuntåkningen.

ja tycker det inte va så lite igår dock mest moppe fuckos men iaf ..

Ok visst snutarna är dryga .. men nu åker ja släp dit för att minimera risken att torska ..

//Richard

Ok visst snutarna är dryga .. men nu åker ja släp dit för att minimera risken att torska ..
//Richard

Nej igår var det faktiskt väldigt välbesökt, såklart kul att ni vill komma o köra på Barkis! Moppe-killarna var ju duktiga de också :tummenupp

//Richard

Det är väl just det som är problemet. Folk orkar inte dra med släp och skit just för att undvika att torska på småskitsaker.

Och ni som dividerar här uppe om polisen ska bötfälla eller inte missar ju mål som vanligt. Det begriper ni väl att om polisen punktmarkerar ett evenemang som delvis är till för att få bort bus från gatorna så kommer ju folk skita i att åka dit. Mao de kommer att ha PRECIS lika mycket miniblinkers och miniskyltar mm som förut...bara på andra ställen istället. Det tjänade ju polisen jättemycket på eller hur? Det som händer är att folk kör gris nån annanstans istället. Så då faller ju hela idén med en "samverkansgrupp" på stället.

HA HA! underbart... :D

polisen: oj du har miniskylt, det va inte bra, den som e så svår o läsa! OM OM OM det kanske skulle va nån som rånar en bank o försvinner på 2 hjul i närheten av där du befinner dig så skulle vi (ärthjärnor) kunna tro det va du som gjort det o jagat ihjäl dig förstår du lilla gubben... här får du 1500 i böter så du lär dig... KÄFT!

nog verkligt, övernitiska lågbegåvade

be analfixerade kling o klang o köra upp sina batonger i röven på varandra istället!

kärlek från skåne!

HA HA! underbart... :D

polisen: oj du har miniskylt, det va inte bra, den som e så svår o läsa! OM OM OM det kanske skulle va nån som rånar en bank o försvinner på 2 hjul i närheten av där du befinner dig så skulle vi (ärthjärnor) kunna tro det va du som gjort det o jagat ihjäl dig förstår du lilla gubben... här får du 1500 i böter så du lär dig... KÄFT!

nog verkligt, övernitiska lågbegåvade

be analfixerade kling o klang o köra upp sina batonger i röven på varandra istället!

kärlek från skåne!

Snälla, bespara oss detta och låt tråden få ha en rimlig nivå. Tack.

hm,
tycker det verkar va en bra grej ni försöker er på men MIN uppfattning av det jag läst här o i en annan tråd som handlar om samma sak, (du kanske har läst den?) är att polisen biter sig själva o er i röven, om ni nu lägger ner tid o energi för att minska buskörningen på allmän väg genom att vara på barkaby så borde väl inte länsman stå o va gnällspikar utanför grindarna o bötfälla folk för skyltar o miniblinkers? va jävligt glada istället att ni duckat en dödsolycka på sveavägen... inget fel på o sikta mot himlen men gå med små steg dit!

förstår att folk surnar till o tom känner sig lurade när blåljus möter folk som vill leka av sig.

jag tror man har större chans o slippa bli bötfälld för sina miniblinkers om man kör på stan än om man kör rakt in i ett bakhåll...

Miss_A och Steffo_b

ni missar poängen...

Får man vara i fred på en plats så är det ett steg närmare o få bort det på gatan..

Om man istället gör som nu så ger det resultat 1-3 gånger sen tröttnar folk. och de som återstår är de med helt lagliga hojar som står o tittar på varandra...

Var finns då de som kör med diverse småfel... jo ute på gatan igen...

Jag säger inte att de inte ska bötfälla för "fel" men när de ena stunden tycker det är jättebra att man kör på avstängt område och sen stänger in folket för att gå igenom alla är för mig märkligt..

Kan dom då inte sätta poliser på sjukhusen som tillåter sprutbyte för missbrukar.. bara följa med dem hem o haffa dem så är problemet borta...
Eller skiter dem då i o byta ut sina sprutor tro... :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul