SuTen
Old dirtbag on two wheels!
Man ska ju inte va så dum så man inte trodde att länsman tar tillfället i akt o skriver upp regnummer o namn samt tar bilder på "värsta" buset som besöker dessa evenemang!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har fattat att det blir svårare att läsa en skylt som inte kommer från VV...
Du är säkert också en sån som gärna och ofta tillgriper uttrycket "NaCksKåTT DirEcKt!!!!1" så fort det talas om en stulen hoj...
Förstår du sambandet...förstår du vart jag vill komma...
Detta resonemang hör hemma i sandlådan!
Men fine, gör vad fan du vill med din hoj. Men kom inte och gnäll när du blir 1500:- fattigare för att din skylt är 10x15cm i stället för 15x20 (eller vad den nu är...)
Och hur många ggr ska det behöva förklaras att trafikpoliser INTE sysslar med det![]()
Men på vilket sett underlättar det för polisen om det kan se reg nummret eller inte?
Om jag åker ifrån dom och det ser mitt reg nummer så kan det endå inte göra nåt om dom inte tar fast mig på bargärning, och med tanke på det så känns det som det kvittar om det kan se regnummret eller inte..
Det är väl just det som är problemet. Folk orkar inte dra med släp och skit just för att undvika att torska på småskitsaker.
Och ni som dividerar här uppe om polisen ska bötfälla eller inte missar ju mål som vanligt. Det begriper ni väl att om polisen punktmarkerar ett evenemang som delvis är till för att få bort bus från gatorna så kommer ju folk skita i att åka dit. Mao de kommer att ha PRECIS lika mycket miniblinkers och miniskyltar mm som förut...bara på andra ställen istället. Det tjänade ju polisen jättemycket på eller hur? Det som händer är att folk kör gris nån annanstans istället. Så då faller ju hela idén med en "samverkansgrupp" på stället.
GuW;3738947 (Tappert jobbat av Bikerbitch skrev:Såvitt jag vet har det inte funnits ställen dit man kan komma och köra av sig - lagligt. Projektet är därmed nytt och unikt. Det kanske tar lite tid att få fäste. Du skulle ha besökt oss någon gång för att känna på stämningen och att folk har jekligt skoj.
hm,
tycker det verkar va en bra grej ni försöker er på men MIN uppfattning av det jag läst här o i en annan tråd som handlar om samma sak, (du kanske har läst den?) är att polisen biter sig själva o er i röven, om ni nu lägger ner tid o energi för att minska buskörningen på allmän väg genom att vara på barkaby så borde väl inte länsman stå o va gnällspikar utanför grindarna o bötfälla folk för skyltar o miniblinkers? va jävligt glada istället att ni duckat en dödsolycka på sveavägen... inget fel på o sikta mot himlen men gå med små steg dit!
förstår att folk surnar till o tom känner sig lurade när blåljus möter folk som vill leka av sig.
jag tror man har större chans o slippa bli bötfälld för sina miniblinkers om man kör på stan än om man kör rakt in i ett bakhåll...
Om dom inte kan läsa numret så kan dom heller inte efterlysa en hoj med regnr XXX123. Hur svårt ska det vara att fatta. Dom kan inte heller förvarna eventuella kollegor längre fram på vägen om att det kommer en hoj med regnr XXX123 som kör åt helvete för fort.
Steffo_b skrev:Om du åker ifrån polisen och dom ser regnumret och dom anser att du kör på ett sätt som är vårdslöst så har du gjort dig skyldig till ett brott och då är du som fordonsägare skyldig att uppge vem som körde. Då får du antingen kasta skulden på någon polare eller ta det själv. Om du nu inte fort som fan dumpar hojen i Stockhoms ström och anmäler den stulen.
I det fallet hjälper en läsbar skylt polisens arbete.
Plisen har tröttnat ur på alla fuckon som bara måste sätta dit olagliga skyltar och insett att det inte hjälper att prata. För uppenbarligen är det många som fortfarande, trots att dom på papperet har en ålder där dom borde vara vuxna, inte insett att vägtrafikförordningen inte är valfri att följa.
Så då bötfäller dom istället och se. Fortfarande trots att böter är en ganska tydlig signal om att det inte är OK med en olaglig skylt så ska det gnällas över stackars mig som får böter för att jag inte kan följa lagen.
Bryter man mot lagen kommer man förr eller senare att få repressalier för det. Så enkelt är det.
Miss_A och Steffo_b
ni missar poängen...
Får man vara i fred på en plats så är det ett steg närmare o få bort det på gatan..
Om man istället gör som nu så ger det resultat 1-3 gånger sen tröttnar folk. och de som återstår är de med helt lagliga hojar som står o tittar på varandra...
Var finns då de som kör med diverse småfel... jo ute på gatan igen...
Jag säger inte att de inte ska bötfälla för "fel" men när de ena stunden tycker det är jättebra att man kör på avstängt område och sen stänger in folket för att gå igenom alla är för mig märkligt..
Kan dom då inte sätta poliser på sjukhusen som tillåter sprutbyte för missbrukar.. bara följa med dem hem o haffa dem så är problemet borta...
Eller skiter dem då i o byta ut sina sprutor tro...![]()
Och att kalla det bakhåll tycker jag är lite fel. Dom hade en poliskontroll som ser ut på precis samma sätt som en poliskontroll alltid gör. Jag har svårt att se varför vi inte skulle kunna stå ut med att samverka åtminstone till den grad att vi kör lagliga hojar när dom låter oss hålla på och härja på fältet.
Dom låter oss vara där mot att vi ser till att vara lagliga på färden dit och hem. I detta ingår att hojen skall vara laglig.
Dom hade aldrig något problem med att efterlysa den svarta Hayabusan med den svartklädde föraren utan att se regskylten.
Nu sitter du ju bara och hittar på, det är man inte alls skyldig, vi har ingen angiveriskyldighet i sverige, om fartkamerorna fotar din bil med någon annan bakom ratten behöver du inte tala om vem det är, dom skickar givetvis ut ett brev ändå och frågar om du VILL tala om vem det är.
Det är inte det saken handlar om, hojar med miniskylt rullar i hela landet, det hamdlar om att dom punktmarkerar det enda ställe där det faktiskt är lämpligt att stunta, och därför väljer stuntarna att inte åka dit.
Om man stuntar på en olaglig plats får man förmodligen inga repressalier för skylten, för där är inte polisen
Och det bara "slumpade sig" så att dom hade den kontrollen precis där, en onsdag?
DOM PUNKTMARKERADE EVENENMANGET, HUR SVÅRT ÄR DET ATT FATTA
Hade det varit en vanlig poliskontroll hade dom stoppat bilar och tagit utandningsprover, här jagade dom enbart blinkers och skyltar.
Läs först och svara sedan. Jag skrev att om dom anser det vara vårdslöst så är du skyldig att ange vem som körde. Vi har nämligen en skillnad mellan förseelse (typ fortkörning där ingen skyldighet att ange föreligger) och brott (typ vårdslöshet i trafik där vi har skyldighet att ange). Gör du dig skyldig till vårdslöshet i trafik vid flykten i trafiken så är du skyldig att uppge vem som körde din motorcykel vit det aktuella tillfället. Det är en djävla skillnad jämfört med en fortkörning förbi en fartkamera.
Sen att du inte blir stoppad på en TDM i goretext är ganska självklart.
anledningen att jag sluta åka dit va alla låtsaspoliser som va på plats. man fick inte åka i t-shirt, göra stoppisar som gick för snabbt, köra snabbare än 30 eller knäppa hjälmen så som man ville.
det verkar ha blivit bättre de 2 senaste ggr jag inte varit där så jag drar gjärna dit igen så fort jag kommit hem från danmark eller var det än är jag är nånstans?![]()
/Ingel
Jag tycker att man flyttar för mkt fokus på vad polisen gör eller inte gör. Anledningen till varför dom agerar så som dom gör är för att dom inte riktigt känner sig ha kontroll över situationen. Och nu har vi sett resultatet av osäkerheten. Egentligen finns det ingen anledning till varför man ska haka upp sig på deras agerande som i betrakterens åsikt får vara rätt eller fel.
Så istället för att inte komma och faktiskt ha kul på dessa kvällar tycker jag att alla ska komma. Varför ska snuten förstöra en trevlig hojkväll för oss? Fan, bjud varenda jäkel ni känner på hoj och låt saftblandarexperten fiska efter nålar i en höstack! Samtidigt måste man förstå att dom gör sitt jobb, mer eller mindre i desperation där men det är deras syssla. Bara att acceptera likt att man inte får kliva på en buss utan busskort etc. Fan stå upp för oss hojåkare och gör barkis till en FET mötesplats istället!!!![]()
![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti